Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:28:34 GMT

حدود ۱۰ درصد اصفهانیها کارت ملی هوشمند نگرفتند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۱۲۴۵

حدود ۱۰ درصد اصفهانیها کارت ملی هوشمند نگرفتند

حسین غفرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به جمعیت بالغ بر چهار میلیون نفری استان افزود: کمتر از ۱۰ درصد مردم استان تاکنون برای دریافت کارت ملی هوشمند مراجعه نکردند.

وی اضافه کرد: تعدادی کارت نیز از مدت‌ها قبل صادر شده و صاحبان آنها باید هرچه سریعتر برای دریافت آن مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال اصفهان در پاسخ به علت تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند از سال گذشته تاکنون گفت: زمان‌دار شدن صدور کارت‌ها مساله‌ای کشوری است ولی رسیدهای داده شده به افراد پاسخگوی نیاز آنها برای دریافت خدمات از دستگاه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، کارت ملی نمونه قدیم را فاقد اعتبار دانست و گفت: افراد هیچ گونه خدماتی با کارت ملی غیر هوشمند نمی‌توانند دریافت کنند.

غفرانی، تسهیل پاسخگویی به مطالبات اجتماعی و خدمات اداری را از مزایای  دولت الکترونیک برشمرد و گفـت: خدمات الکترونیکی ثبت احوال، امور مردم را آسان و زمینه کاهش مراجعه غیرضروری، رفع ترافیک، صرفه جویی در هزینه، وقت و سوخت را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: اکنون ارائه خدمات ثبت احوال به روال عادی و پیش از شیوع ویروس کرونا بازگشته و مردم می‌توانند با رعایت پروتکل بهداشتی اعلام شده و رعایت فاصله گذاری هوشمند برای دریافت خدمات به اداره‌های ثبت احوال مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال اصفهان افزود:  بر اساس پروتکل بهداشتی استفاده از استامپ حذف شده و افراد هنگام اسکن اثرانگشت و امضای الکترونیکی باید از مایع ضدعفونی کننده استفاده کنند.

۱۰۰ دفتر پیشخوان و پست و ۴۱ اشعبه سیار برای انجام امور مربوط بهه صدور کارت ملی هوشمند در استان اصفهان فعالیت دارد.

هم اکنون کارت هوشمند ملی برای افرادی که به سن ۱۵ سالگی رسیدند صادر می شود و جمعیت بالای ۱۵ سال استان اصفهان افزون بر چهار میلیون نفر است.

کارت هوشمند ملی با سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، این امکان را فراهم می‌ کند تا از آن به عنوان یک ابزار چند منظوره استفاده شود.
استان افزون بر پنج میلیونی نفری اصفهان با ۶.۴ جمعیت کل کشور سومین استان پرجمعیت است

برچسب‌ها سازمان ثبت احوال كشور كارت هوشمند ملی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ثبت احوال كشور كارت هوشمند ملی اصفهان سازمان ثبت احوال كشور كارت هوشمند ملی اصفهان کارت ملی هوشمند برای دریافت ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸ هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است