Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:10:02 GMT

تاجیکستان اپلیکیشن خود ارزیابی کرونا راه اندازی کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۱۲۴۸

تاجیکستان اپلیکیشن خود ارزیابی کرونا راه اندازی کرد

به گزارش خبرگزاری آسیا پلاس، مرکز منابع دیجیتال بهداشت تاجیکستان (AKU) برای حمایت از تلاش های دولت این کشور در جهت کاهش شیوع بیماری مهلک کرونا اپلیکیشنی را با عنوان "کرونا چک - CoronaCheck طراحی کرد که یک برنامه جدید تلفن همراه است که به کاربران این امکان را می دهد تا ضمن افزایش آگاهی، نسبت به اقدامات پیشگیرانه برای COVID-۱۹، ارزیابی های خود را نیز در خانه انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، این اپلیکیشن توسط این برنامه از یک ربات-چت تعاملی کنترل شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کند که به کاربران این امکان را می دهد تا علائم بیماری خود را متوجه شوند، خطر ابتلا به COVID-۱۹ را ارزیابی کرده و به موقع درخواست کمک کنند. هدف از این کار شناسایی ناقلین احتمالی ویروس کرونا است.

سیستم این اپلیکیشن به نحوی است که کاربر پس از گذراندن چند سوال، بر اساس پاسخ های فرد به آن سوالات او را راهنمایی می کند. به عنوان مثال، "شما باید به پزشک مراجعه کنید" یا "فقط بهداشت شخصی و توصیه های سازمان جهانی بهداشت را رعایت کنید".

این خبر حاکی است که علاوه بر سوالات، فیلم هایی در مورد علائم COVID-۱۹، پیشگیری و فاصله گذاری اجتماعی نیز در این برنامه موجود است و نیز در آن لیستی از شماره های تلفن های اضطراری برای COVID-۱۹ وجود دارد.

توسعه دهندگان این اپلیکیشن اعلام کردند که این برنامه پزشکی یک خدمات درمانی Alberta Health Services پذیرفته شده ای است که مطابق با شرایط محلی از جمله اپیدمیولوژیک اصلاح شده است.

برچسب‌ها کرونا تاجیکستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا تاجیکستان کرونا تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۱۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت حنانوف مثل اسماعیلی‌فر نبود

آفتاب‌‌نیوز :

پرسپولیس با محرومیت انضباطی دانیال اسماعیلی‌فر یک چالش بزرگ پیش روی خود داشت و اوسمار برای پست دفاع راست باید به وحدت حنانوف اعتماد می‌کرد که حدود یک ماه و نیم به علت مصدومیت دور از لیست بود.

وحدت در بازی با سپاهان ۸۸ دقیقه در زمین بود، اما نتوانست انتظارات را آنطور که باید برآورده کند و در نهایت جای خود را در دقایق پایانی به فرشاد فرجی داد.

نکته جالب توجه اینکه وحدت در مدت اخیر در تیم ملی تاجیکستان بازی‌های درخشان‌تری را از خود به جا گذاشته است و پرسپولیس نیز به چنین سطح از آمادگی این بازیکن جوان احتیاج دارد.

البته حنانوف در تیم ملی تاجیکستان مدافع وسط است و ممکن است این تغییر پست نیز روی عملکردش تاثیر بگذارد. با این حال حنانوف پس از مصدومیتش پنج بازی دیگر نیز فرصت دارد تا به سرخ‌ها کمک کند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • وحدت حنانوف مثل اسماعیلی‌فر نبود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است