Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@08:21:14 GMT

افزایش 28درصدی حوادث کوهستانی در استان یزد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۱۵۶۸

افزایش 28درصدی حوادث کوهستانی در استان یزد

محسن حرازی‌زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: آمار حودث کوهستانی در یزد نسبت به سال گذشته، 28 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، طی ماه‌های اخیر حوادث متعددی مبنی بر گم شدن و یا آسیب دیدن افرادی در کوهستان های مناطق مختلف استان یزد را  شاهد بودیم.

«نجات جان بانوی ۵۲ ساله در کوهستان‌‎های اطراف مهریز»، «نجات فرد گم شده در منطقه کوهستانی روستای انجیرآوند خرانق شهرستان اردکان» «پیدا شدن یک خانواده چهار نفره گم شده در بیابان‌های دربید» «نجات گمشدگان در ارتفاعات چک چک اردکان» تنها نمونه‌هایی از حوادث کوهستانی طی چند ماه گذشته در یزد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که همین دیروز خبر «جان باختن  مردی ۵۵ ساله بر اثر سقوط از کوه و شدت جراحات وارده در منطقه دربید یزد» در رسانه‌ها منتشر  شد.

محسن حرازی‌زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد پیرامون افزایش حوادث کوهستانی در استان گفت: در سال 99 حدود 18 مورد حادثه مربوط به کوهستان به ما گزارش شده است که تیم‌های ما جهت اقدام اعزام شده‌اند.

وی افزود: آمار حودث کوهستانی نسبت به سال گذشته، 28 درصد افزایش داشته است و متأسفانه تعداد افرادی هم که حادثه دیده‌اند، 50 درصد افزایش داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد درباره دلیل حوادث کوهستانی اظهار داشت: حوادثی که معمولا در کوه‌ها و کوهستان‌ها و مناطق اینچنینی اتفاق می‌افتد به خاطر این است که افراد نمی‌توانند توانمندی‌شان را با شرایط منطقه بسنجند.

حرازی‌زاده با بیان اینکه افراد موقع حضور در کوه‌ها، تجهیزات لازم را با خودشان داشته باشند، تأکید کرد: مردم هنگام حضور در کوه مراقب گرمازدگی باشند چرا که خیلی می‌تواند مؤثر باشد؛ همچنین اگر احیانا بیماری زمینه‌ای خاصی مثل فشار خون یا دیابت دارند این‌ها را با شرایط محیطی که می‌خواهند به آنجا بروند بسنجند.

همچنین رئیس عملیات جمعیت هلال احمر استان یزد، سرسبزی کوه‌ها بر اثر افزایش بارش‌های اول سال را عاملی دانست که موجب شده مردم برای تفریح و همچنین جمع‌آوری گیاهان دارویی تردد زیادی به کوه‌های مناطق مختلف استان داشته باشند.

وی به مردم توصیه کرد قبل از رفتن به کوه، شرایط شخصی خودشان و همچنین شرایط آب هوایی منطقه موردنظر را بسنجند و اطلاعات دقیق مسیرشان را حداقل به یک نفر اعلام کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر استان یزد حوادث کوهستانی کوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندوان یک‌طرفه شد

سرگرد محمد احمدی گفت : یکطرف بودن  تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا شده است.

وی به کابران جاده ای توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی با جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفر خود و خانواده شان رقم بزنند.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون حوادثی مبنی بر وقوع تصادفات و حوادث طبیعی در این محور گزارش نشده است.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کندوان یک‌طرفه شد
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد
  • افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت