Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سالروز اشغال موصل به دست داعش، نخست‌وزیر عراق به استان نینوی سفر کرد و با فرماندهان نظامی و امنیتی این استان گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز (۱۰ ژوئن)، در سالروز اشغال موصل از سوی داعش در سال ۲۰۱۴، وارد استان نینوا و شهر موصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه خبری «ناس»، وی به محض ورود به موصل، با فرماندهان نظامی امنیتی استان نینوی در مقر فرماندهی عملیات این استان نشستی را برگزار کرد.

نخست وزیر عراق امروز به همراه «عبدالوهاب الساعدی» رئیس سرویس مبارزه با تروریسم به موصل سفر کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه «الرشید» نیز با پوشش اخبار حضور نخست‌وزیر عراق در موصل نوشت که الکاظمی در نشست با فرماندهان نظامی و امنیتی در موصل بر ضرورت حمایت از شهروندان عراقی و عدم تکرار آنچه که در سال 2014 روی داد تاکید کرد.

وی گفت: فساد و سوء مدیریت دو دلیل اصلی اتفاقات مصیبت‌بار گذشته بود و ما اکنون می‌توانیم با چالش‌های بزرگ مواجه شویم و از آنها عبور کنیم.

گروه تروریستی داعش، ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ به موصل، مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در ۴۰۰ کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد و از آنجا به سوی دیگر مناطق پیشروی کرد. با سقوط موصل و انتشار تصویرهایی از فرار نیروهای ارتش و پلیس از عرصه درگیری‌ها با داعش، عراق دچار بحران سیاسی شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق موصل داعش مصطفی الکاظمی فرماندهان نظامی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال