Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اسدآباد مستعد تجهیز به سیستم آبیاری نوین بوده که تاکنون ۱۸ هزار و ۷۰۰ هکتار از این میزان اراضی به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده اند.

مجید درویشی چهارشنبه ۲۱ خردادماه در قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: بخشی از سیستم آبیاری تحت فشار شهرستان به مرور زمان دچار فرسودگی شده و  نیازمند بازسازی است که باید با تسهیلات یارانه ای لازم ضمن تجهیز مابقی اراضی مستعد، در رابطه با نوسازی و احیای سیستم آبیاری نوین نیز در راستای اقتصاد مقاومتی  کشاورزان را حمایت کرده و در حفظ و حراست از سفره های آب زیرزمینی دشت اسدآباد بکوشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تحقق ۷۸ درصدی بخش جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد در بحث برنامه های اقتصاد مقاومتی افزود: برای رسیدن به برنامه های سند راهبردی سه ساله استان در برش شهرستانی، اقتصاد مقاومتی یکی از مطمئن ترین راه ها برای تحقق این سند مهم پیش بینی و هدفگذاری شده خواهد بود.

درویشی با بیان اینکه کشاورزی و دامداری از مهمترین مشاغل شاخص اسدآباد به شمار می رود، اضافه کرد: تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی و دامی در شهرستان اسدآباد توسعه و رونق هر چه بیشتر صنایع فرآوری و تبدیلی را در این منطقه برای ارتقاء ارزش افزوده و رونق اشتغال می طلبد.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات موجود باید با تمام توان در مسیر سند راهبردی پیش بینی شده برای شهرستان پیش برویم و مدیرانی که نمی توانند برای بهبود کیفیت و شرایط معیشت مردم با برنامه های تعیین شده گام بردارند انصاف نیست که پشت این میز بنشینند.

درویشی با اشاره به چهار کمیته عمران و انرژی، علم و فناوری، اقتصادی و گفتمان سازی به عنوان کمیته های زیر مجموعه قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهرستان تصریح کرد: این کمیته ها موظف هستند با نیازسنجی و اولویت بندی های لازم در مسیر تحقق برنامه های تعیین شده سند راهبردی حرکت کرده و با خلاقیت و نوآوری برای کمک به اقتصاد منطقه تلاش کنند.

وی در ادامه مطالعه و اجرای طرح مدیریتی منطقه حفاظت شده آلموبلاغ را یکی از برنامه های سند راهبردی سه ساله شهرستان عنوان کرد و گفت: در  پروژه های مصوب سال ۹۸ اعتباری افزون بر ۲۰ میلیون تومان به مطالعه و اجرای طرح مدیریتی منطقه حفاظت شده آلموبلاغ اعتبار مصوب شد که این اعتبار تخصیص یافت و در حال حاضر این پروژه در دست اجرا قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آبیاری نوین کشاورزی اقتصاد مقاومتی شهرستان اسدآباد اقتصاد مقاومتی سیستم آبیاری سند راهبردی آبیاری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۳۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد

منوچهر جافری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پلدختر به کشت باقلا اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: برداشت باقلا در شهرستان پلدختر در اوایل فروردین‌ماه آغاز شده و ادامه دارد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: باقلا شش هزار و ۵۰۰ تن در سال فروش داشته و به شهرستان‌های بروجرد، اراک، تهران، سنندج و کرمانشاه و دیگر شهرهای کشور بارگیری شده است.

جافری، گفت: امسال خوشبختانه کشاورزان از قیمت فروش راضی هستند و هر کیلو ۲۰ هزار تومان به فروش رفته و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: میزان کشت باقلا سال گذشته در شهرستان پلدختر ۷۵۰ هکتار بوده است و باتوجه‌به این که قیمت پارسال کیلویی هفت هزار تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسید مردم بیشتر به کشت گندم که کشت استراتژیک بود روی آوردند.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: این کشت با تناوب گندم بسیار عالی بوده و هر ساله در شهرستان پلدختر و معمولان کشت می‌شود و همچنین با برداشت زودهنگام این محصول کشاورزانی که آب فصلی دارند می‌توانند کشت کنند.

کد خبر 6088235

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد