Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: افتتاح دو کارخانه جدید فرآوری سنگ آهن در سنگان باعث تکمیل زنجیره تولید فولاد در این ناحیه و همچنین زمینه ساز ایجاد توازن در زنجیره تولید فولاد کشور می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور با بیان اینکه فردا قرار است با فرمان رییس جمهوری دو کارخانه جدید کنسانتره و گندله سازی در مجتمع معدنی سنگان افتتاح شود، اظهار داشت: فاز نخست کارخانه کنسانتره فولاد سنگان به ظرفیت تولید 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون تن و همچنین کارخانه 2.5 میلیون تنی سیمیدکو ( صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد) که به تازگی تولید آزمایشی را آغاز کرده اند، فردا به طور رسمی با حضور سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت افتتاح می شوند.

وی تصریح کرد: فاز دوم کارخانه فولاد سنگان به ظرفیت 2.5 میلیون تن طی هفته های آتی افتتاح خواهد شد و کل ظرفیت کنسانتره فولاد سنگان به 5 میلیون تن می رسد.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با یادآوری اینکه طرح ها و کارخانه های فرآوری سنگان در زمان دولت فعلی با استراتژی ایمیدرو، از حالت رکود خارج و فعال شدند، افزود: با افتتاح این کارخانه ها، ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن به 10.1 میلیون و گندله سنگ آهن به 12.5 میلیون تن در سنگان می رسد.

غریب پور تاکید کرد: به این ترتیب در سال جهش، تولید شاهد ورود ظرفیت های جدید تولید در زنجیره فولاد در کشور شده ایم.

وی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی سبب افزایش ظرفیت های تولید در سنگان شده است، یادآور شد: طبق طرح کلانی که ایمیدرو آن را راهبری می کند، چشم انداز توسعه سنگان، ایجاد ظرفیت تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله سنگ آهن است که اکنون با این طرح های جدید، در بخش گندله سازی 83 درصد و در بخش کنسانتره 57درصد از برنامه کلان مجتمع سنگان محقق شده است.
رییس هیات عامل ایمیدرو درباره اشتغال منطقه سنگان گفت: کارخانه کنسانتره فولاد سنگان 500 شغل به طور مستقیم و 3هزار شغل به طور غیرمستقیم ایجاد کرده و همچنین کارخانه گندله سازی سیمیدکو نیز 250 نفر شغل به طور مستقیم و 1500 نفر به طور اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاران این کارخانه کنساتتره، فولاد مبارکه و کارخانه گندله سازی فولاد خوزستان هستند.
رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه افتتاح کارخانه های جدید در سنگان زمینه ساز ارتقای سطح معیشت در منطقه کم برخوردار خواف و رشتخوار (استان خراسان رضوی) شده است، اظهار داشت: ایمیدرو همسو با سیاست های وزارت صنعت معدن و تجارت، همواره توجه به این مناطق را در اولویت داشته و علاوه بر افزایش ظرفیت ها، به توسعه زیرساخت در جاده و ریل و همچنین امکانات رفاهی برای اهالی منطقه،‌ توجه کرده است.
وی تاکید کرد: ساخت باند دوم جاده سنگان-خواف- تربت حیدریه از سال گذشته با حضور سرمایه گذاران آغاز شده و اقدامی در جهت توسعه زیرساخت ها و توجه به مسوولیت اجتماعی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سنگان ایمیدرو غریب پور فولاد سنگان گندله سازی میلیون تن سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی محمدنژاد در سومین جشنواره گیلاس که در روستاهای چهارگانه سنگان برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره از هفت صبح روز گذشته آغاز شد و تا ۱۲ ظهر ادامه داشت.

محمدنژاد گفت: در این جشنواره شاهد حضور هشت هزار نفر گردشگر بودیم، که نسبت به سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.

وی به ظرفیت‌های داخل روستاهای بخش کن گفت: ظرفیت‌های بخش کن سبب شده که چهار جشنواره در طول سال برگزار شود، جشنواره گیلاس طی اردیبهشت ماه، جشنواره شاتوت در اواخر تابستان، جشنواره خرمالو، اواخر پاییز و جشنواره فصلی با حضور اقوام مختلف برگزار می‌شود.

بخشدار کن در ادامه با تاکید بر ضرورت برگزاری این جشنواره‌ها در قالب حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک، عنوان کرد: این جشنواره‌ها در بخش کن با اهدافی چون رشد گردشگری، معرفی روستاهای منطقه، محصولات و ظرفیت کوهستانی آن، تولیدات متنوع روستایی، افزایش مشارکت مردمی در رشد سبک زندگی سالم، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، حفظ منابع طبیعی، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی در طول سال برگزار می‌شود.

محمدنژاد با اشاره به مساحت روستاهای چهارگانه سنگان گفت: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی بخش کن است، که امروز گردشگران بافت روستایی را طی کرده و در چهار ایستگاه استقبال (سنگان پایین)، ایستگاه صبحانه (سنگان وسط)، ایستگاه پذیرایی (باغ دره) و ایستگاه پذیرایی پایانی و مراسم جشن شکوفه‌ها (سنگان بالا) پذیرایی شدند.

بخشدار کن با اشاره به ظرفیت روستاهای این بخش از تهران اضافه کرد: محصولات تولیدی باغات این روستاها شامل گیلاس، شاتوت، خرمالو، سیب و ازگیل است.

وی ادامه داد: در کنار این تولیدات بسیار فاخر، سه اثر باستانی چون چنار چهار هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله از دیگر ظرفیت‌هایی است، که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

کد خبر 6088823

دیگر خبرها

  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن