Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@05:15:16 GMT

۶۰ ختم قرآن در هر ماه به همت کانون الغدیر سیس

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۳۶۷۴

۶۰ ختم قرآن در هر ماه به همت کانون الغدیر سیس

عضو هیأت مدیره کانون فرهنگی هنری الغدیر گفت: یکی از اساسی‌ترین وظایف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ترویج فرهنگ قرآنی و برگزاری جلسات و محافلی در این راستاست. 

«موسی قیاسی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان اهیمت و نقش قرآن کریم در رشد و بالندگی جامعه اسلامی، گفت: این کتاب آسمانی به عنوان راهنمای طریقه صحیح زندگی بشری، می‌تواند نوش داروی بسیاری از معضلات و مشکلات فردی و اجتماعی باشد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مراکزی مذهبی اجتماعی باید بیشتر توان خود را صرف آموزش و نشر آموزه‌های کلام الهی، دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هئیت مدیره کانون فرهنگی هنری الغدیر سیس از توابع شهرستان شبستر با اشاره به اقدامات اخیر این مرکز جهت ترویج هرچه بیشتر قرآن مجید، افزود: با همکاری جوانان مومن و انقلابی موسسه قرآنی امام علی(ع) توانستیم از اول ماه مبارک رمضان تا کنون طرح تلاوت نور را به صورت اینترنتی برگزاریم کنیم که در آن بیش از ۶۰ نفر از اهالی سیس به صورت مداوم شرکت دارند و روزانه هرکدام با تلاوت بخشی از کتاب آسمانی که از قبل برایشان تعیین شده بصورت جمعی ۲ بار قرآن را ختم میکنند.

 

وی در ادمه توضیحات خود با ابراز امیدواری از اثرات معنوی این طرح در دفع بلایا و رفع مشکلات گفت: طرح تلاوت نور که با نیت سلامتی آقا امام زمان(عج) و ریشه‌کنی کامل کرونا برپا شده است به امید خدا و به برکت نفس‌های پاک جوانان قرآنی اثر گذار خواهد بود و به زودی خبر برچیده شدن این ویروس منحوس را از جامعه بشری و بخصوص ایران عزیزمان، جشن خواهیم گرفت.

 

قیاسی با اشاره به دشواری‌های دوران کرونا و تعطیلی چند ماهه اماکن مقدسه، اضافه کرد: البته در هفته گذشته شاهد بازگشایی مساجد و زیارتگاه ها بودیم که باید با همکاری همه مومنین در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از لزوم تکرار دوباره این تعطیلی‌ها جلوگیری شود؛ به طور مثال با بهره بردن از امکانات روز مانند فضای مجازی، می‌توانیم بیشتر تجمعات را بصورت برخط و اینترنتی برگزار کنیم تا خطر شیوع این بیماری همه‌گیر در محافل مذهبی به حداقل برسد.

 

او در پایان مصاحبه با تشکر از اهالی مسجد جامع سیس در مشارکت فوق‌العاده خود در طرح اینترنتی تلاوت نور، اظهار داشت: این طرح که در آن هر فرد با قرائت ۱ جزو از قرآن مجید در طول شبانه‌روز به ترتیب ماهانه خود نیز یکبار کتاب الله را ختم میکند، بسیار مورد استقبال واقع شده و قصد داریم با تشویق نمازگزاران دیگر مساجد در پیوستن به این حرکت قرآنی، تعداد ختم روزانه را به عدد ۳ و بیشتر برسانیم.

پایان پیام/697

منبع: شبستان

کلیدواژه: دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی تفسیر قرآن نمایشگاه قرآن کریم دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان کانون فعالیت های قرآنی مسابقات قرآن کریم کانون های فرهنگی هنری مساجد محفل انس با قرآن کانون های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره قرآنی کانون های فرهنگی هنری کانون فرهنگی هنری مسابقات قرآنی کانون های مساجد فارس قرآن کریم مسابقات قرآن قرآن و معارف قرآن و عترت کانون های مساجد قرآن کانون مساجد فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام تقوی گفت: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیرین برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های جامعه هدف شناسایی شدند و هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.       وی خاطرنشان کرد: دستگیری از دیگران در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین