Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@12:46:17 GMT

شیوه های مقابله با افکار منفی کنکور

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۴۰۱۵

شیوه های مقابله با افکار منفی کنکور

به گزارش تابناک به نقل از بیتوته، از جمله این راه حل های مبارزه با افکار منفی کنکور میتوان به موردهای زیر اشاره نمود :

هر کاری را که با موفقیت انجام داده اید، یادداشت کنید
مسلما شما تا به حال موفقیت های تحصیلی و یا غیر تحصیلی داشته اید تا بتوانید آن ها را یادداشت کنید.

 

جایگزینی افکار مثبت
باید به موردهای مثبت فکر کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و آنها را در خویش تقویت کنید.سعی کنید از امروز به بعد در تمام روز به موردهای مثبت فکر کنید.

توجه:حتی اگر مورد مثبتی سراغ ندارید، فکر کنید و پیدا کنید.هزاران فکر مثبت هست، کافی است تمرکز کنید. به عنوان مثال آينده خوب، موفقیت در زندگی، موفقیت در کنکور، رتبه عالی

 

روی عملی کردن آرزوهای خویش تمرکز کنید
گاهی آنقدر غرق مطالعه و مسائل مربوط به کنکور می شویم که یادمان میرود مقصود اصلی از شرکت در آن چیست. به همین علت هم با کم ترین موضوعی، دچار نومیدی و یاس می شویم.

به جای این که یک ازمون یا به یاد نیاوردن یک مبحث درسی، شما را به هم ریخته و ناامید کند، مقصود اصلی تان را در ذهن خویش تجسم کنید و با خود بگویید که انتظار دارید که چه اتفاق متفاوتی رخ دهد. روی هدفتان تمرکز کنید و بدون این که به افکار منفی در ذهنتان فرصت جولان دهید، با انرژی ادامه دهید.

شادابی تان را حفظ کنید
ارامش با شادابی رابطه مستقیم دارد. آن قدر حجم کار خویش را زیاد نکنید و به خود سخت نگیرید که هرچه به کنکور نزدیکتر شوید، خستگی و کم حوصلگی ، شما را فراگیرد. باید آن قدر سرحال و شاداب باشید که این چند ماه آينده را به خوبی پشت سر بگذارید و هنگامی که به روز کنکور میرسید ، با روحیه ای آماده سر جلسه آماده شوید.برای سرحالی و شادابی، رعایت چند نکته لازم است:

 

نظم
ورزش و نرمش که حتماً باید هرروز انجام شود. هر قدر که برایتان امکان پذیر است، به ویژه اول صبح، حرکات ورزشی انجام دهید. این توصیه را برای روز کنکور هم فراموش نکنید،

 

تغذیه مناسب
مهم تر از همه هم داشتن تفکر و انرژی مثبت.

 

داشتن برنامه ریزی
هنگامی که برنامه ریزی دارید .خیالتان راحت خواهد بود .که در چه مرحله ای هستید. و قرار هست تا کجا برسید. پس نگرانی از آينده و افکار منفی کم تر خواهید داشت.

 

اهل عمل باشید
بساری از داوطلبان عزیز، هنگامی که یک یا چند مرتبه در ازمون های آزمایشی یا تست زنی نتیجه خوبی کسب نمی کنند، معمولاً شور و شوق اولیه خود را از دست می‌دهند و ديگر حتی تمایلی ندارید که به کنکور فکر نموده و درس بخوانند. این مسئله، به ویژه اکنون که شما در اواخر راه هستید، میتواند بسیار اسیب زا باشد.

به جای نومیدی و استرس، به کارهایی که میتوانید در این مدت برای رفع مشکلتان انجام دهید فکر کنید. شما بیشتر مسیر را پیموده اید، و چه خوب وچه بد، مهم این است که برای روزهای باقی مانده یک تصمیم خوب بگیرید و بدون این که اجازه دهید مسائل کوچک، شما را خسته و ناراحت کند، دست به عمل بزنید.

در انتظار چه هستید؟ بلند شوید و از همین الان، درست است از همین الان، کارهایی را انجام دهید که در کنکور شما تأثير مثبت داشته باشد. نگویید:« زمان کمی دارید» ؛ تنها به آنچه میتوانید انجام دهید فکر کنید و همه آن کارها را با برنامه ریزی در زمان باقی مانده انجام دهید. به محض اینکه تصمیم به عمل گرفتید، حس بهتری به سراغ شما خواهد آمد.

همانطور که توماس ادیسون گفته است:« بسياري از اشخاص شکست خورده کسانی هستند که متوجه نبوده اند تا چه حدی به اهداف خویش نزدیک شده اند.» مسئله دیگری که امکان دارد اتفاق بیفتد، این است که شما وقت زيادي را صرف نگرانی می کنید. نگرانی، یکی از بدترین راههای تلف کردن انرژی است و اجازه نمی دهد که شما به طرف جلو حرکت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که اهل عمل باشید. هنگامی که دوباره توانستید به طرف جلو حرکت کنید، آن گاه متوجه می شوید که ديگر علتی برای نگرانی هایتان وجود ندارد.

 

برای رهایی از افکار منفی به خداوند، توکل کنید.
هر زمان که افکار منفی به شما هجوم آوردند، چشمان خویش را ببندید و از خداوند انرژی بگیرید. شما را از خودش سیراب خواهد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اکبر طبری علی دیواندری غلامرضا منصوری سید محمود موسوی افکار منفی کنکور نظم تغذیه سالم اکبر طبری علی دیواندری غلامرضا منصوری سید محمود موسوی افکار منفی انجام دهید فکر کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود

نماینده ولی فقیه در سپاه استان تهران با بیان اینکه هدف هفته عقیدتی سیاسی آشنایی جامعه با آثار شهید مطهری است گفت: ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی با محوریت آشنایی جامعه با افکار و عقاید ارزشمند شهید مطهری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام علی معبودی امروز - شنبه هشتم اردیبهشت- در نشست خبری گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در جمع اصحاب رسانه که در سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار شد با اشاره به تقارن روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: پایه‌های اصلی تفکر بسیج، سپاه و نیروهای مسلح مسائل اعتقادی است لذا ارتباط دائمی و مستمر پاسداران و بسیجیان با افکار شهید مطهری در اثبات افکار نیروهای مسلح در مسائل اعتقادی و اخلاقی کمک‌رسان خواهد بود.

وی افزود: بیشتر جامعه به ویژه جامعه هدف با آثار و افکار شهید مطهری آشنایی دارند و اگر پاسداران، بسیجیان و همه جامعه با افکار شهید مطهری هر چه بیشتر آشنایی پیدا کنند یقیناً در مسیر پاسداری از دستاوردهای انقلاب بهتر و محکم تر حرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام معبودی خاطرنشان کرد: همه ما در زندگی نیازمند الگوهای مناسبی هستیم و شهید مطهری آن الگویی است که می تواند ما را از نظر فکری، اعتقادی، رفتاری و علمی تامین بکند یعنی پاسداران، عالمان ربانی عالمان عامل عالمان آگاه با الگو گیری از جملات و رهنمودهای شهید مطهری به انقلاب خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: از هفتم تا ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان هفته عقیدتی سیاسی نام‌گذاری شده که برنامه‌های متنوعی با موضوع "شهید مطهری، خودسازی و تمدن سازی"، "شهید مطهری، تعلیم و تربیت و حقوق زنان"، شهید مطهری، مکتب انقلاب و بسیج"، شهید مطهری، عترت، قرآن و ولایت، "شهید مطهری، شهدا و ولایتمداری" و "شهید مطهری، معنویت، مهدویت و قدس شریف" برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز اول به عنوان شهید مطهری خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند همه ما نیاز به خودسازی جامعه پردازی و تمدن سازی داریم، روز دوم شهید مطهری تعلیم و تربیت منزلت و حقوق زنان، هم بحث تعلیم خیلی مهم است هم تربیت و هم منزلت حقوق زنان به نظر می رسد تنها دینی که به صورت کامل و جامع از حقوق زنان دفاع کرده اسلام است.

حجت الاسلام معبودی بیان داشت: روز سوم به عنوان شهید مطهری مکتب انقلاب و بسیج است البته مکتبی که برگرفته از مکتب ناب اسلام است اما بیان اجزای و عناصر این مکتب می تواند آنرا تقویت کند و نیاز است با نگاه به اندیشه شهید مطهری در این جهت حرکت کنیم، روز چهارم عنوان شهید مطهری پژوهش و تولید علم است که باز تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم همین مقوله ی پژوهش و تولید علم است.

وی افزود: روز پنجم به عنوان شهید مطهری قرآن عترت و ولایت است شهید مطهری شاگرد قرآن و عترت بودند و اگر در آثار او این عظمت دیده می شود به برکت قرآن و اهل بیت است، روز ششم شهید مطهری شهدا و ولایت مداری است فرهنگ شهید و شهادت یکی از نکاتی است که به درستی در آثار شهید مطهری بیان شده شهید مطهری میگوید در این عالم هر کسی مدیون کسی است جز شهید، شهید کسی است که همه مدیون آنها هستند، روز هفتم شهید مطهری معنویت، مهدویت و قدس شریف است شهید مطهری می گوید گم شده بشر امروز اقتصاد نیست بلکه معنویت به معنای صحیحش است و اگر معنویت مردم از بحران معنویت نجات پیدا کنند از همه بحرانها نجات پیدا خواهند کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748489

دیگر خبرها

  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲