Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم نژادپرستانه برباد رفته به خواسته نویسنده فیلم «۱۲ سال بردگی» حذف شد. ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگیخبرگزاری تسنیم به نقل از هالیوود ریپورتر، بعد از گسترش اعتراضات علیه تبعیض نژادی به دلیل قتل وحشیانه جورج فلوید، «جان ریدلی» نویسنده فیلم 12 سال بردگی  از سرویس HBO MAX تقاضا کرد که این فیلم را به دلیل ارجاعات نژادپرستانه حذف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از این تقاضای وی که در روزنامه  لس‌آنجلس تایمز منتشر شد سرویس HBO MAX این فیلم را حذف کرد. البته این رسانه ویدئویی نیز بعد از این موضوع توسط سخنگوی آن بیان کرد که فیلم برباد رفته محصول آن زمان است و متأسفانه تصاویر برخی از تعصبات قومی و قبیله‌ای را نمایش داده که در آن زمان رایج بوده است. این برخوردها چه در آن زمان و چه در زمان فعلی اشتباه است. بنابراین تصمیم گرفتیم که نمایش آن را فعلاً تا زمانی که توضیحات آن را بیان نکنیم متوقف کنیم زیرا به نوعی بی‌مسئولیتی خواهد بود. این ارجاع‌ها حتماً بر خلاف ارزش‌های کمپانی برادران وارنر است، بنابراین این فیلم با برخی توضیحات درباره محتوای تاریخی آن دوباره به سرویس HBO Max بازمی‌گردد اما به همان شکل اصلی‌ آن نمایش داده می‌شود چرا که در غیر این صورت گویی ادعا می‌کنیم که این تعصب‌های نژادی هیچ‌گاه وجود نداشته است. اگر بخواهیم فیلم‌های عادلانه‌تر و فراگیرتری بسازیم در ابتدا باید تاریخمان را بشناسیم و آن را درک کنیم.

فیلم برباد رفته در 4 ساعت در سال 1939 ساخته و اکران شده است. این فیلم توانست چهار اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین نقش اول زن برای «ویوین لی» و بهترین نقش مکمل زن برای «هتی مک‌دنیل» را ‌به‌دست آورد.

«هتی مک‌دنیل» اولین بازیگر زن سیاه‌پوستی بود که توانست جایزه اسکار بازیگری کسب کند اما به دلیل جداسازی نژادی در مراسم اعطای جایزه اسکار، ناگزیر بود دور از سایر عوامل فیلم «بر باد رفته» و در عقب سالن مراسم اسکار بنشیند.

افشاگری بازیگر «خدمتکار» علیه فیلم/ طراحی یک سفید پوست برای سیاه‌پوستان هالیوود

انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط هالیوود سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هالیوود سینما هالیوود سینما برباد رفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هری کین یک تنه بیشتر از مهاجمان تاتنهام گل زده است!

تاتنهام پس از جدایی بهترین گلزن تاریخ خودش با مشکل جدی روبرو شد، هری کین اما یکی از بهترین فصل های دوران فوتبال خوشد را می گذراند. 

طرفداری | هری کین بهترین اتفاقی بود که این فصل برای بایرن مونیخ رخ داد. او به عنوان یکی از بهترین مهاجمان دنیا از تاتنهام به بایرن منتقل شد و در آلمان هنوز یکی از بهترین مهاجمان جهان است، البته اگر بهترین نباشد. 

با گلزنی مقابل رئال مادرید در جریان تساوی 2-2، هری کین به رکورد 43 گل در تمام رقابت های این فصل رسید. او که قرار است به زودی کفش طلا را به خودش اختصاص دهد، این فصل آمار خیره کننده 43 گل در 43 بازی را به ثبت رسانده که میانگین 1 گل در هر بازی است. 

در سمت مقابل اما تاتنهام قرار دارد، تیمی که این فصل هیچ مهاجمی جذب نکرد که سطحش حتی نزدیک به کین باشد، این موضوع باعث شد گل های تیم پوستکوعلو میان بازیکنان تیم تقسیم شود.

با این وجود، هری کین به تنهایی بیشتر از همه مهاجمان تاتنهام در این فصل گلزنی کرده است! تعداد گل های برنان جانسون، جیمز مدیسون، دیان کولوسفسکی، سون هیونگ مین و ریچارلیسون روی هم 42 است که از کین پایین تر قرار می گیرد. 

مقایسه تعداد گل های بازیکنان خط حمله تاتنهام با هری کین

 

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • چرا مقام های اسرائیلی از دیوان کیفری بین المللی واهمه دارند؟ / غرب بر سر دوراهی؛ بازداشت نتانیاهو یا برباد رفتن اعتبار باقی مانده
  • ویرجیل فن دایک بهترین هم تیمی‌اش در لیورپول را انتخاب کرد / فیلم
  • فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا
  • بهترین بازی‌های لیگ ایران آبکی از آب درآمد!
  • هری کین یک تنه بیشتر از مهاجمان تاتنهام گل زده است!
  • خط و نشان رودیگر برای امباپه/ چه کسی گفته او به رئال می‌آید؟
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • رکورد مهم عیسی آل‌کثیر در جام‌حذفی