Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در انگلیس با یادآوری ناآرامی‌های اخیر در آمریکا و سرکوب معترضان به نژادپرستی توسط پلیس این کشور، اظهارنظر همتای آمریکایی خود درباره یکی از محکومان پرونده محیط زیستی در ایران را بی‌شرمانه خواند.

«حمید بعیدی‌نژاد» روز چهارشنبه در توئیتی نوشت: سفیر آمریکا در انگلیس که هم‌وطنانش با سردادن شعار «سیاهان مهم هستند» به طرز بی‌رحمانه‌ای در داخل آمریکا سرکوب می‌شوند، باید از خود شرم کند که درباره بازداشت شهروند ایرانی دروغ می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس این پرسش را مطرح کرد: آیا او از پنجره‌، ده‌ها هزار شهروند لندن را که از آمریکا می‌خواهند خشونت علیه افراد بیگناه را پایان دهد و به حقوق بشر احترام بگذارد نمی‌بیند؟

پیش از این «وودی جانسون» سفیر آمریکا در لندن در توئیتی بازداشت «مراد طاهباز» در ایران را ناعادلانه خوانده و خواستار آزادی وی شده بود.

طاهباز یکی از متهمان پرونده موسوم به فعالان محیط زیستی است که به جرم «همکاری با دولت متخاصم آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران برای جاسوسی به‌ نفع سیا و موساد» در بازداشت به سر می‌برد.
او در کنار سام رجبی، امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان و عبدالرضا کوهپایه متهمان این پرونده بودند که در ۳۶ جلسه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شدند.

رأی بدوی پرونده این متهمان ۲۹ آبان توسط سخنگوی قوه قضائیه اعلام شد که براساس آن متهمان از ۴ تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه گفت، بی‌سابقه‌ترین ارزیابی کارشناسی از سوی نهادهای نظامی و اطلاعاتی کشور در این پرونده انجام شده است. وی ۲۹ بهمن‌ماه از قطعی شدن احکام صادره خبر داد که آرای بدوی عینا در دیوان عالی کشور تائید شدند.

براساس حکم دادگاه، مراد طاهباز و نیلوفر بیانی به ۱۰ سال حبس،  هومن جوکار و طاهر قدیریان به هشت سال حبس، سام رجبی تبریز و سپیده کاشانی و امیرحسین خالقی به ۶ سال حبس و عبدالرضا کوهپایه به چهار سال حبس محکوم شدند و اتهام همگی همکاری با آمریکا به عنوان دولت متخاصم است. 

از بین محکومان این پرونده فقط عبدالرضا کوهپایه اواخر اسفند ۹۸ به مرخصی رفت که در نهایت مشمول عفو و آزاد شد./

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سال حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد


به گزارش تابناک به نقل از  تسنیم، علی صالحی؛ دادستان تهران اظهار کرد: متهمان این پرونده با مانور‌های متقلبانه اقدام به اخذ وجوه بدون مجوز در قبال پیش فروش خودرو نموده و با توجه به عدم ایفای تعهدات، ضمن ارتکاب اخلال 6 هزار میلیارد ریالی در نظام اقتصادی کشور، مبالغ هنگفتی تحصیل مال نامشروع، پولشویی و ایراد خسارت به مالباختگان مرتکب شده‌اند.

دادستان تهران افزود: این پرونده 1294 شاکی و 43 متهم دارد و متهمان اصلی که 16 نفر هستند با عناوین اتهامی مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق اخذ وجوه بدون مجوز قانونی (جمعاً به مبلغ 6037 میلیارد و 620 میلیون ریال)، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای و پولشویی تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

 

وی تصریح کرد: برای 23 نفر از متهمان پرونده که به عنوان واسطه در جذب مشتری نقش داشته و پورسانت دریافت می‌کردند؛ به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع درخواست مجازات شده است، ضمن اینکه دو نفر از متهمان به اتهام پولشویی و دو نفر دیگر به اتهام اختفا و تصاحب صوری اموال متهمان در مرحله تحقیقات قضایی، تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

دادستان تهران با تأکید بر اهتمام دستگاه قضایی نسبت به رسیدگی به جرایم عمده و کلان اخلال گران در نظام اقتصادی کشور؛ اظهار داشت: متهمان این پرونده پس از اخذ وجوه کلان از طریق مانور‌های متقلبانه، گرچه بدواً حدود 2000 خودرو به مشتریان تحویل داده بودند؛ لیکن از اجرای تعهدات خود نسبت به 2754 خودروی باقی مانده سر باز می‌زنند که این موضوع موجب طرح شکایت از سوی مالباختگان و تشکیل پرونده کثیرالشاکی در مرجع قضایی می‌شود، که بلافاصله تحقیقات قضایی آغاز و پرونده با 1294 شاکی و 43 متهم با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراجع نظارتی به منظور پیشگیری از عملکرد اخلال گران اقتصادی و تسریع در توقف اقدامات مجرمانه، مکلفند راجع به گزارش‌های کمیته مبارزه با پولشویی در خصوص معاملات مشکوک، اقدامات به موقع و مؤثر انجام دهند، ضمن اینکه شهروندان هم می‌بایست قبل از افتادن به دام کلاهبرداران، در خصوص قانونی بودن فعالیت‌های شرکت‌های پیش فروش خودرو، تحقیق و بررسی کنند.

دیگر خبرها

  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم