Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود دو سال پیش هم‌زمان با افزایش قیمت‌ها در بازار‌های سکه و ارز، با فشار عده‌ای، «معاملات آتی سکه» پس از ۱۰ سال فعالیت و تبدیل شدن به یکی از جذاب‌ترین و شفاف‌ترین معاملات بازار سرمایه، متوقف شد که بسیاری از کارشناسان از این رویداد به عنوان منفی‌ترین رخداد سال‌های اخیر بازار سرمایه یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، اما در هفته‌های گذشته نیز برخی منتقدان گرانی سکه، فارغ از نرخ جهانی اونس طلا و جهش نرخ دلار، معاملات گواهی سپرده سکه در بورس را علت جهش قیمت در بازار نقدی عنوان کردند و بار دیگر یک موج خبری هدایت شده به راه افتاد.

اما چند روزی است که خبری از آن موج نیست چراکه هم‌اکنون قیمت سکه بورسی از بازار فیزیکی پایین‌تر آمده و منتقدان معامله بورسی سکه هنوز به این ابهام پاسخ روشنی نداده‌اند که اگر معاملات بورسی عامل گرانی سکه است پس چرا قیمت‌های گواهی سکه در بورس پایین‌تر از نرخ بازار فیزیکی سکه است؟

بیشتر بخوانید

معامله سکه در بورس کالا؛ شفاف، اما گران‌تر از بازار آزاد بورس موجب واقعی شدن قیمت‌ها می‌شود

عبادالله محمدولی عضو انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: انجام معاملات سکه و طلا در بستر بازار سرمایه و توسعه آن، اقدام مثبتی برای اقتصاد است به طوریکه عرضه طلا و سکه در بازار سرمایه و با بازار‌های نوین آن می‌تواند بخشی از نیاز و تقاضای بازار را پاسخ دهد.

محمدولی با بیان اینکه باید بازار‌های متنوعی برای سرمایه گذاران وجود داشته باشد، گفت: معاملات طلا و سکه در بورس کالا، درعین‌حال می‌تواند تأثیر مثبتی در زمینه واقعی شدن قیمت‌ها داشته باشد؛ همچنین شفافیت معامله در بورس از جمله مزایای مبادله هر کالایی در این بستر است.

وی ادامه داد: سکان بازار سکه و طلا، در دست بانک مرکزی بوده و این نهاد تصمیم گیر اصلی است؛ بنابراین، اینکه برخی عنوان کردند بورس و معاملات گواهی سکه در آن نقش اصلی در قیمت‌های بازار را دارد صحیح نیست.

عضو انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر در خصوص نحوه مدیریت کلان بازار‌های ارز و سکه تصریح کرد: نهاد ناظر باید سیاست‌هایی را اتخاذ کند که التهاب در بازار ایجاد نشود. این در حالی است که در مواقع نوسانی بازار و از آنجایی که سیستم اقتصادی کشور به بنیاد سازی توجهی ندارد، بعضا به صورت ناگهانی و یک‌شبه دستوراتی به این حوزه تحمیل می‌شود که به بهبود بازار کمک نمی‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه نرخ دلار قیمت سکه بورس کالا بازار سرمایه سکه در بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال

بیش ۴ میلیون و ۸۷۴ هزار تن سیما به ارزش ۴ هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان در فرودین امسال در بوزس کالا معامله شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ از ابتدای امسال تا پایان فروردین ماه، 5.6 میلیون تن انواع سیمان عرضه و با تقاضای 6.5 میلیون تنی مواجه و 4 میلیون و 874 هزار و 540 تن آن دادوستد شد که ارزش 4 هزار و 765 میلیارد تومان را ثبت کرد.

همچنین در این مدت 10 میلیون و 676 هزار گواهی سپرده سیمان معادل 10 هزار و 676 تن سیمان به ارزش 11.8 میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت.

عرضه 30 دستگاه کامیون کشنده فاو در بورس کالا

افزون بر این، تالار خودرو بورس کالا سال جدید را با عرضه 30 دستگاه کامیون کشنده فاو (کامیون کشنده FAW J6P-460) آغاز می کند. این خودروها قرار است یکشنبه 9 اردیبهشت در بورس کالا عرضه شوند.

بر این اساس تعداد 30 دستگاه کامیون کشنده فاو سیبامتوربه قیمت پایه 4 میلیارد و 778 میلیون تومان با درصد پیش پرداخت10 درصدی عرضه می شود.

ابلاغ شرایط خرید کامیون کشنده فاو

این گزاش می‌افزاید: بورس کالا شرایط خرید خودرو کامیون کشنده فاو که قرار است یکشنبه 9 اردیبهشت عرضه شود را ابلاغ کرد که بر این اساس مهلت ثبت سفارش ساعت 8 صبح روز یکشنبه 9 اردیبهشت است و به منظور مدیریت سفارش های دریافتی مشتریان، کارگزاران امکان مسدودسازی سفارش های دریافتی را تا ساعت 8:30 روز عرضه خواهند داشت.

هر کد ملی (اشخاص حقیقی) صرفا امکان ثبت سفارش یک دستگاه خودرو و هر شناسه ملی (اشخاص حقوقی) امکان ثبت سفارش حداکثر سه دستگاه خودرو را دارند.

اشخاصی که در عرضه های قبلی در بورس کالا موفق به خرید خودرو شده اند و از ابتدای سال 1398 از شرکتهای خودروسازی خودرو خریداری کرده اند نیز امکان ثبت سفارش را دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا