Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: رعایت دستورالعمل‌ها و اجرای کلیه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اولویت اصلی در برگزاری امتحانات نهایی است.

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تحصیل ۸ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در سال‌ تحصیلی جاری اظهار کرد: رعایت دستور‌العمل‌ها و اجرای کلیه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اولویت اصلی در برگزاری امتحانات نهایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه حوزه‌های امتحانی پیش از ورود دانش‌آموزان و بعد از برگزاری امتحانات، ضدعفونی می‌شود، افزود: تمامی دانش‌آموزان با به همراه داشتن ماسک و ارزیابی دمای بدن با تب سنج و رعایت فاصله اجتماعی در جلسه امتحان حضور پیدا می‌کنند.

رئیس اموزش و پرورش استثنایی کردستان تصریح کرد: تلاش ما در آموزش و پرورش استثنایی استان حفظ سلامت، ایجاد محیطی سالم و آرام برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان است تا با کمترین استرس و فشار روانی سال تحصیلی خود را به اتمام برسانند.

رنجبر گفت: در سال تحصیلی جاری یک‌هزار و ۳۸۰ نفر دانش‌آموز در ۸۸ مدرسه و مرکز مستقل و کددار با نیازهای ویژه استان به تحصیل می‌پردازند.

وی افزود: همچنین ۴۸۵ نفر دانش‌آموز تحت آموزش تلفیقی - فراگیر در مقاطع مختلف تحصیلی، ۸۵۶ نفر نوآموز دیرآموز در دوره پیش دبستانی، ۴ هزار و ۶۰۰ نفر دانش‌آموز دیرآموز در پایه‌های اول تا سوم و یک‌هزار و ۴۵۰ نفر دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری در پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی از خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان استفاده کردند.

وی عنوان کرد: فضای مناسب، برخورد عاطفی و محبت‌آمیز با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، حفظ آرامش و پرهیز از شتابزدگی، رعایت بهداشت و نظافت محل آزمون، جلوگیری از ایجاد سر و صدای اضافی و کنترل رفت و آمد در حوزه‌های امتحانی باید مورد توجه قرار گیرد.

رنجبر اظهار داشت: خصلت عمده ارزشیابی سازنده در پویایی و گستردگی آن است تا بتوان تصویری از تمامیت شخصیت دانش‌آموز ارائه و در راستای رشد، ارتقا و بالندگی آنان گامی مؤثر برداشت.

وی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان به عنوان عناصر اصلی سیستم آموزشی سرمایه‌های اجتماعی و آینده‌سازان یک جامعه محسوب می‌شوند به همین دلیل شناسایی، پیشگیری، مداخله بهنگام، هدایت و کمک به بهبود کیفی آموزش آنان و ارائه توصیه‌های مناسب به خانواده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس برگزاری امتحانات نهایی نفر دانش آموز دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟

خلاصه بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهش ۱۴۰۳ برگزار شد، به این شرح است:

- پیشرفت،‌ امنیت، سلامت، علم و تحقق همه ارزش‌های انسانی و اسلامی در کشور در گرو وجود نیروی انسانی مناسب است که این کار عظیم برعهده آموزش‌وپرورش است.

- ترمیم سند تحول با استفاده از نخبگان داخل و خارج آموزش‌وپرورش، باید مستمر ادامه یابد.

- توانمندسازی معیشتی و مادی معلمان همیشه مورد تأکید بوده و اکنون نیز هرچه ممکن است باید در این زمینه تلاش شود.

- معلم از نیروی معنوی و عشقی که در وجود هر انسانی به تعلیم و تربیت وجود دارد، استفاده کند و با بهره‌مندی از ملزومات، نیازها و تجربیات، شغل پرمرتبت معلم را قوام و استواری و استحکام دهد.

- نیت، روحیه، انگیزه و درک حقیقی از «معلمی»  لازمه پرورش نسل‌ نو است.

 - تقویت مراکز تربیت معلم لازمه دستیابی جامعه معلمین به سطح تراز است.

- دانشگاه فرهنگیان و دیگر مراکز تربیت معلم باید کاملاً تقویت شوند.

- صرف توجه معلم به مسائل پرورشی کافی نیست و باید مجموعه‌ای، متولی این مسئله بسیار مهم باشد.

- جلوگیری از ایجاد و شیوع آسیب‌های اجتماعی جزو توقعات از جوانان است.

- در خود مدارس آسیب‌های اجتماعی وجود نداشته باشد که این جزو وظایف معاونت پرورشی است.

- تبیین صحیح مسائل بنیادی کشور و نظام برای نوجوانان و جوانان، وظیفه دیگر معاونت پرورشی است.

- دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان باید از منطق و عقلانیت سیاست‌ها و رفتار نظام باخبر باشند و بدانند پشت شعارهای  «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیلِ» ملت چه منطقی نهفته است و چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست.

- ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش مهم است.

- در مدیریت‌های سطح بالا تا متوسط تأکید بر ثبات دارم تا بتوان برنامه‌ها و کارهای مهم را دنبال کرد.

- الگوسازی و معرفی نمونه‌های برتر معلمان ضروری و شوق‌آفرین است.

- معلم باید در کنار علم‌آموزی، انگیزه، همت، اعتماد به نفس و شوق به درس و کار هم به دانش‌آموز بدهد تا ظرفیت‌های درونی او شکوفا شود.

- «دادن نگاه ملی به دانش‌آموز» انتظار دیگر است، یعنی دانش‌آموز بداند که تحصیل و کلاس درس قطعه‌ای از حرکت عمومیِ پیشرفت و جزیی از ماشین عظیم پیش‌برنده کشور و نظام است.

- «امیدآفرینی» ، «تشویق دانش‌آموزان به فعالیت‌های اجتماعی» و همچنین «مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان»، توصیه‌های دیگر رهبر انقلاب به معلمان بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • برگزاری همایش تبیینی برگزاری امتحانات نهایی ۱۴۰۳ در مشهد 
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • ۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد