Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی قانون مشروعیت‌بخشی به شهرک‌سازی‌ها را لغو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، هیأت متشکل از ۹ تن از قضات بر لغو قانونی رأی داد که در سال ۲۰۱۷ صادر شده بود و به شهرک‌نشینان اجازه باقی ماندن در اراضی‌ای را می‌داد که بدون آگاهی قبلی از مالکیت فلسطینیان بر آنها، منازلی را بر روی آنها ساخته بودند یا منازل با دستوری از سوی دولت ساخته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حکم مورد تایید هشت قاضی و مخالفت یک قاضی قرار گرفت.

گروه‌های حقوق بشری اعلام کرده‌اند، این تصمیم به بیش از ۵۰ مکان شهرک‌نشین که بدون موافقت دولت ساخته شده بود، مشروعیت می‌بخشید.

در همین راستا، استر هیوت، یکی از قاضیان تصمیم گیرنده این حکم اعلام کرد که این قانون حقوق ملکی ساکنان فلسطینی را به صورت نابرابر نقض می‌کند و ارجحیت را به منافع مالکیت شهرک‌نشینان اسرائیلی می‌دهد.

حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، متاسفانه دادگاه در مورد قانون مهم مربوط به شهرک‌سازی‌ها و آینده آن مداخله کرده است.

ائتلاف آبی - سفید نیز اعلام کرد: این قانون در ظاهرش با قانون اساسی اسرائیل در تناقض است و مشکلات حقوقی آن همان زمانی که با آن موافقت شد، مشخص بود. اما ما به تصمیم دادگاه عالی احترام می‌گذاریم و اجرای آن را تضمین خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرک سازی های اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ

هوشنگ میرزایی گفت: این اراضی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال روز گذشته در قالب یک مانور اجرایی و با حکم قضایی در روستای «ازنق» واقع در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ آزاد سازی و به عرصه تولید بازگشت.

وی اظهار کرد: آزاد سازی این اراضی در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی انجام شد.

میرزایی گفت: در این اراضی ۱۰۹ قطعه دیوارکشی به تعداد ۱۰۹ مورد به طول حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر ، بناهای غیر مجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد به مساحت حدود ۳۲۰ متر مربع ، انباشت مصالح ساختمانی ۱۹ ، محوطه سازی ۱۲ مورد به مساحت حدودیک هزارو ۹۵۰ مربع ، استخر ۲ مورد به مساحت حدود ۹۰ مترمربع و آلاچیق ۲ مورد به مساحت ۳۰ متر مربع تخریب و رفع اثر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های شمال اراضی اشغالی
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست