Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک افسر نظامى افغانستانی که تمام آرزوهایش را با صلح گره زده و ۹ سال است که برای برقراری صلح در کشورش به طور مداوم روزه می‌گیرد در گفتگو با خبرگزاری «پژواک» گفت که اگر صلح در افغانستان برقرار شد به مکه معظمه می‌رود و آخرین روزه خود را آنجا افطار می‌کند.

نظام الدین فروتن ۳۸ ساله از ۱۰ سال پیش در ولایات مختلف افغانستان در میان نیرو‌های امنیتی مشغول وظیفه بوده و در حال حاضر در کندک دوم لوای سوم قول اردوى ۲۰۹ شاهین در ولایت بلخ به حیث قوماندان بلوک ایفاى وظیفه می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروتن پنج پسر و یک دختر دارد و در ولایت بغلان با پدر و مادرش زندگی می‌کند.

این افسر نظامى گفت: روزه گرفتن را هنگامی برای برقرارى صلح در افغانستان و از بین رفتن فساد در افغانستان آغاز کرد که در سال ۱۳۹۱ متاسفانه افغانستان مقام نخست را میان کشورهاى داراى میزان فساد بلند در جهان کسب کرد و در همان روز در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان تعدادی از سربازان که در روز عید برای امنیت نماز گزاران موظف بودند هدف انفجار ماین جاسازی شده قرار گرفته وجان‌های شیرین شان را از دست دادند.

وی گفت: «به این دلیل که افغانستان در فساد مقام اول را گرفت و کشته شدن دوستانم من را سخت نگران ساخت، تصمیم  گرفتم به صورت مداوم روزه بگیرم. با خود مى گفتم که فرزندان این سربازان کشته شاید چشم به راه پدران شان باشند که بیایند و برای شان عیدی بدهند؛ مگرمتاسفانه پدرهایشان به قبر رفتند و پسران شان هم آرزوی گرفتن عیدی از پدران شان را با خود به گور خواهند برد.»

وی خاطره تلخى از زندگی اش را چنین بیان کرد: «برای ماموریتی به ولایت سرپل اعزام شدم، شب اول من بود و من نابلد بودم، شب هنگام طالبان بر یک مقر سربازان ما حمله کردند و بعد از حمله فرار کردند، من با گام‌های عجولانه خود را به مقر دوستانم رساندم؛ متاسفانه یک سربازم رو به سینه افتاده بود، بلندش کردم نمرده بود، اما بسیار سخت زخمی بود، فریاد زدم که چرا و تا چه وقت جنگ؟ زیاد گریه کردم؛ آن شب را با چشمان باز در حالی سپری کردم که سرباز زخمی بر سر زانو هایم افتاده بود.»

این افسر بیان داشت: زمانی که با این نوع جنگ‌ها و حملات روبرو مى شود و زیاد درد ببیند، بیشتر به روزه گرفتن، دعا ونیایش به درگاه خداوند (ج) و دیگر عبادات رو مى آورد.

فروتن گفت که اگر در کشورش صلح بیاید، تصمیم دارد به مکه معظمه برود و آخرین روزه خود را آنجا افطار کند وگرنه تا زمانى که تنها آرمانش ش که آمدن صلح و ثبات دائمى در افغانستان است بر آورده شود روزه خواهد گرفت.

گفتنی است که طالبان و آمریکا در تاریخ ۱۰ حوت/ اسفند سال گذشته توافقنامه صلح امضا کردند، اما مذاکرات صلح طالبان با دولت افغانستان تاکنون آغاز نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)

به مناسبت شهادت امام صادق(ع) اجتماع مهاجرین افغانستانی مقیم مشهدمقدس با حضور مسئولین دولتی جمهوری اسلامی ایران در حسینیه هراتی ها برگزار گردید.

در این مراسم فرهاد روحانی، فعال فرهنگی و بلوکیان؛ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین سازمان ملی مهاجرت جمهوری اسلامی ایران پیرامون شخصیت امام صادق(ع)، اوضاع و احوال فلسطین و طرح و برنامه ریزی برای مهاجرین افغانستانی مقیم به ایراد سخن پرداختند.

بعد از این مراسم، عاشقان اهل بیت جهت عرض تسلیت محضر امام رضا(ع) رهسپار حرم مطهر رضوی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • ۴۷ میلیون افغانستانی را خوشحال کردیم | اینفانتینو هم از صعود افغانستان به جام جهانی هیجان‌زده بود
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)