Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:18:03 GMT

کرونا ایثار و فداکاری ایرانیان را به جهانیان نمایاند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۶۴۰۴

کرونا ایثار و فداکاری ایرانیان را به جهانیان نمایاند

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تاکید بر لزوم توصعه و ترویج اخلاق و صداقت در جامعه به تمجید از نوع دوستی مردم ایران و کمک به اقشار آسیب دیده پرداخت و گفت: شیوع ویروس کرونا به رغم آسیب هایی که داشت توانست فرهنگ ایثار و فداکاری مردم ایران را به جهانیان نشان دهد.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی 21خرداد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی بدون توجه به اخلاق به جایی نخواهد رسید اظهار کرد: این شورا باید نسبت به ترویج مکارم اخلاق در جامعه همت و تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه بدون توجه به اخلاق نمی توانیم نسبت به ایجاد تحول در فرهنگ عمومی، امیدی داشته باشیم گفت: باید نسبت به توسعه اخلاق ارزشی در جامعه همت کنیم و این شورا باید در این زمینه برنامه ریزی و اقدام جدب داشته باشد.

شاهچراغی با تاکید بر لزوم ارتقای عفت در جامعه و تقسیم بندی عفت در سه بخش عفت کلام، عفت دامن و عفت طعام اظهار داشت: باید به توسعه و ترویج عفت در جامعه با توجه به این سه مولفه توجه داشته باشیم.

امام جمعه سمنان به آفات زبان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در فرهنگ عمومی جامعه باید صداقت را توسعه دهیم، انتصاب فرشید فلاح به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید مدیریت وی در ارشاد اسلامی سمنان شاهد تحول در برنامه های این اداره کل باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، نیز شورای فرهنگ عمومی را مرجع گسترش فرهنگ در استان دانست و گفت: رسالت این شورا سیاستگذاری فرهنگی در استان است.

فرشید فلاح افزود: در دوره جدید این شورا تلاش بر این است تا مصوبات بیشتر جنبه کاربردی و اجرایی داشته و انسجام و همکاری بسیار خوبی با دستگاههای عضو برای اجرایی تر کردن مصوبات داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به این هدف، مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید در جامعه تاثیرگذار باشد اظهار داشت: در این صورت و با همکاری دستگاه های عضو و هماهنگی در اجرای مصوبات، شورا می تواند بر ارتقای شاخص های فرهنگی تاثیرگذار باشد.

فلاح، فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کارها و مصوبات شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: با توجه به بیانات و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی 15 سرفصل در قالب اولویت کاری برای شورای فرهنگ عمومی استان سمنان پیش بینی شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به این سرفصل ها گفت: کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی در جلساتی این سرفصل ها را تدوین و ذیل هر سرفصل برنامه هایی نیز پیش بینی کرده است و به شورای ارائه داده است.

فلاح گفت: در این کارگروه در حال مطالعه برای تدوین راهکارهای اجرایی این سرفصل ها و برنامه ها هستیم تا به شورای فرهگ عمومی به مرور ارائه شود.

نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با حضور استاندار سمنان و سایر اعضا در دفتر نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد و به بحث در خصوص آسیب های روانی، خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی شیوع ویروس کرونا در جامعه، فعالیت های شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود و نیز بررسی چهار طرح قرآنی پرداخت

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام جمعه سمنان استان سمنان شورای فرهنگ عمومی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی گفت: نامگذاری امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده، در هیچ یک از ایام نباید فراموش شود و مسئولان باید روش‌های مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید را تبیین کرده و زمینه تشویق و تهییج مردم برای مشارکت در این امر مهم را فراهم کنند.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی محلی برای سیاست گذاری در راستای تحقق شعار سال است و مدیران اقدامات لازم برای تحقق این امر مهم را بررسی کردند تا به صورت مصوبه ابلاغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به عملیات «وعده صادق» هم گفت: این عملیات در نوع خود بی نظیر بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد که هیمنه رژیم صهیونیستی، خیالی باطل است.

وی افزود:باید اقدامات تمهید شده برای بهبود وضعیت سلامت در کشور و ارتقای شاخص‌های سلامتی اقشار مختلف در دستور کار جدی شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با ابراز نگرانی از کم تحرکی بخش قابل توجهی از جامعه افزود: رقم ۷۹ درصدی ذکر شده در این خصوص در کشور قابل قبول نیست و باید برای تحرک بیشتر اقشار مختلف تلاش زیادتری صورت گیرد.

گفتنی است؛ مباحث فرهنگی مربوط به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»  بررسی «سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت» مصوبه هشتصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور مورخ ۱۳‏/۴‏/۱۴۰۲ جهت اجرایی سازی آن در استان t تشریح سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان، و بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۳ از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • یک هزار معلم در مدارس استان سمنان تجلیل و تکریم می‌شوند
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • روایتی از فداکاری و ایثار یک مادر در سیل کازرون