Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رسانه‌های لیبی گزارش دادند که همزمان با شدت گرفتن درگیری ها، بزرگ‌ترین میدان نفتی این کشور نیز هدف قرار گرفته است. تاریخ انتشار: 16:59 - 21 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۸۰۱۲

خبرگزاری میزان - خبرگزاری رویترز گزارش داد که فعالیت میدان نفتی «الفیل» تنها چند روز پس از آنکه این میدان نفتی فعالیت خود را از سر گرفته بود، متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش رویترز، عناصر مسلح وارد این میدان نفتی شده و اقدام به متوقف کردن فعالیت آن کرده اند.

رویترز همچنین گزارش داده که فعالیت میدان نفتی «الشراره» نیز به دلیل ورود افراد مسلح، در روز سه شنبه متوقف شده است.

میدان نفتی الشراره که به دلیل جنگ و درگیری در لیبی، فعالیت خود را متوقف کرده بود، به تازگی فعالیت خود را طی روز‌های اخیر از سر گرفت.

در پی شدت گرفتن درگیری‌ها در لیبی، مقامات اتحادیه اروپا خواستار آتش بس فوری در اینن کشور شدند.

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین وزرای خارجه فرانسه، آلمان و ایتالیا بر لزوم توقف درگیری‌ها و بازگشت طرف‌های درگیر به میز مذاکره تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: تحولات لیبی؛ طرفین درگیری به ترک مخاصمه نزدیک شدند؟

اخیرا «عبدالفتاح السیسی»، رییس جمهور مصر، با «خلیفه حفتر» دیدار و طرحی را برای پایان دادن به درگیری‌ها در لیبی ارائه داده است.

با این وجود دولت وفاق ملی لیبی این طرح ابتکاری را نپذیرفته و همچنان خواهان بازگشت به توافق «الصخیرات»، که اخیرا حفتر پایان آن را اعلام کرد، است.

در خبری دیگر، رسانه های لیبی گزارش دادند که افراد مسلح، ایستگاه پمپاژ گاز «ملیته» را مورد حمله قرار داده و ارسال گاز به ایتالیا متوقف شده است.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و در پی خیزش مردمی در لیبی که به سرنگونی معمر قذافی منجر شد، تاکنون شاهد ادوار مختلف جنگ داخلی بوده است.

این کشور از سال ۲۰۱۴ بستری برای درگیری نظامی و سیاسی دو مدعی اصلی قدرت یعنی دولت وفاق ملی در غرب و ارتش ملی لیبی در شرق شده است.

جنگ داخلی در لیبی از اوایل سال ۲۰۱۹ در پی تصمیم خلیفه حفتر برای تصرف شهر طرابلس وارد فاز جدیدی شد.

  انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لیبی تحولات لیبی فائز السراج میدان نفتی درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این تماس تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین و تلاش‌های دو کشور برای برقراری توافق آتش بس فوری و دائمی در غزه با یکدیگر رایزنی کردند.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا و امیر قطر همچنین در این گفت وگوی تلفنی روابط راهبردی دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

پیش از این نیز وزیران خارجه آمریکا و قطر در ریاض با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه و منطقه با یکدیگر گفت وگو کرده بودند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!