Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-06@19:02:19 GMT

وقتی سرمربی پرسپولیس ستاره جام جهانی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۷۶۲۲

وقتی سرمربی پرسپولیس ستاره جام جهانی شد

۱۴ سال پیش در چنین روزی در ورزشگاه فرانکن شهر نورنبرگ تیم ملی در حضور ۴۱ هزار تماشاگر که بیشتر ایرانی بودند در اولین بازی جام جهانی در برابر مکزیک قرار گرفت.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم ملی با دنیایی از آرزوها جام جهانی ۲۰۰۶ را با هدایت برانکو آغاز کرد. ترکیب تیم ملی در اولین بازی و در برابر مکزیک از این قرار بود: ابراهیم میرزاپور – حسین کعبی یحیی گل‌محمدی – رحمان رضایی – محمد نصرتی – مهدی مهدوی‌کیا – جواد نکونام – علی کریمی – آندرانیک تیموریان – وحید هاشمیان و علی دایی

وقتی روبرتو روزتی ایتالیایی سوت آغاز بازی را زد گزارشگر بازی به این نکته اشاره کرد که برانکو تیمش را ۲-۴-۴ ارنج کرده و این بدین معنی است که به دنبال ارایه بازی دفاعی در این بازی نیست و از حریف هراسی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعی بود در شروع مسابقه شاهد ارایه بازی بهتری از سوی حریف باشیم. به خصوص که مکزیک در گردش توپ قوی تر به نسبت ایران بود. عمر براوو در دقیقه ۲۸ به مقاومت بچه های تیم ملی پایان داد و دروازه ایران را باز کرد. اما دقایقی بعد یک اتفاق خوب برای ایران رخ داد و یحیی گل‌محمدی مدافع پیش تاخته تیم ملی دروازه مکزیک را باز کرد. دو تیم نیمه نخست را به همین نتیجه به رختکن رفتند و این یک نتیجه خوب برای تیم ملی بود. اما نمی شد منکر شد این نتیجه تیم مکزیک را برای ارایه بازی تهاجمی تر در نیمه دوم تهییج کرد. البته مربی مکزیک در بین دو نیمه و در رختکن آرامش را به اردوی تیم برد. با گفتن این جمله: اینکه در اولین بازی همه چیز آنطور که پیش بینی می شود پیش نمی رود و از سویی باید بدانیم ایران یکی از تیم های خوب قاره آسیاست.

براوو در دقیقه ۷۶ گلش را برای تیم مکزیک تکرار کرد و آنتونیو نیلسون ۳ دقیقه بعد گل سوم را برای تیمش به ثمر رساند تا امیدهای ایران برای کسب حداقل امتیاز این بازی از بین برود. با این حال ضربه سر یحیی گل محمدی روی ارسال کرنر یکی از خاطرات خوب تیم ملی فوتبال ایران را در جام جهانی ۲۰۰۶ رقم زد. به هر صورت برای تیم ملی گلزنی در این بازی نکته جالب و موفقیت آمیزی بشمار می رفت. به خصوص که بازی اول را پشت سر می گذاشت و این امید را داشت که در دو بازی آتی امتیازات از دست رفته را جبران کند. هر چند در ادامه ایران به پرتغال دو بر صفر باخت و در برابر آنگولا هم به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت و در ادامه از صعود به جام جهانی باز ماند. بعد از این بازی ها بود که تماشاگران تیم ملی به حضور علی دایی در ترکیب تیم ملی معترض شدند و بعد از انتقادات مطرح شده علی دایی بر آن شد که از تیم ملی خداحافظی کند.

میل یحیی گل‌محمدی سرمربی کنونی پرسپولیس به گلزنی به عنوان مدافع میانی اکنون به عنوان مربی در افکارش هم هویداست به طوریکه در قامت مربی هم دوست دارد تیمش رو به جلو تهاجمی فوتبال کند. او اگر چه مدافع است اما دوست دارد تیمش رو به جلو فوتبال و بازی اش را به حریف تحمیل کند. برخی از گل های یحیی اگر چه منجر به پیروزی تیم ملی نشد اما برایش خاطره انگیز بود. بدون شک گلزنی در جام جهانی افتخار فراموش نشدنی است و می شود سال های سال از آن یاد کرد.

تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ دوبار موفق به گلزنی شد که هر دو گل ایران توسط مدافعین به ثمر رسید. در بازی با آنگولا که با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید اینبار سهراب بختیاری زاده برای تیم ملی گلزنی کرد.

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: یحیی گل محمدی پرسپولیس تهران سرمربی پرسپولیس تهران یحیی گل محمدی محبوبترین تصاویر پرسپولیس استقلال رئال مادرید بارسلونا لیگ برتر استقلال تهران پرسپولیس تهران تیم ملی تیم پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا تراکتورسازی یوونتوس تیم ملی ایران لیونل مسی تیم ملی فوتبال ایران کارلوس کی روش جام جهانی تیم استقلال منچستریونایتد برانکو یحیی گل محمدی تیم ملی جام جهانی برای تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی فصل بعد پرسپولیس کیست؟

در شرایطی که فقط ۵ بازی تا آخر فصل باقی مانده و پرسپولیس در جام حذفی هم حضور ندارد بحث تمدید قرارداد با اوسمار ویرا به کندی پیش می‌رود. البته علت این کند شدن از دست رفتن جام حذفی و شرایط رقابت برای قهرمانی لیگ برتر نیست و شلوغی برنامه‌های باشگاه پرسپولیس و بازی‌های متوالی باعث شده تا خبری از جلسه جدید نباشد.

البته احتمال این وجود دارد که بعد از بازی نساجی مذاکراتی بین درویش و اوسمار انجام شود.

ظاهرا باشگاه پرسپولیس در هر صورت خواستار تمدید قرارداد با این مربی برزیلی است و حتی اگر پرسپولیس قهرمان لیگ نشود هم با این مربی تمدید خواهند کرد.

مدیران باشگاه پرسپولیس بر این باورند که در شرایط فعلی و حتی در تابستان گزینه داخلی مناسبی برای هدایت تیم خود پیدا نمی‌کنند و سراغ هر گزینه خارجی دیگری هم بروند باید مبلغ بالایی هزینه کنند.

درباره مبلغ قرارداد اوسمار هم مسئله‌ای از سوی او مطرح نشده. در واقع در جلسه اول هیچ صحبتی درباره مبلغ قرارداد فصل جدیدی اوسمار به میان نیامده در حالی که گفته می‌شد این مربی مبلغ قابل توجهی از پرسپولیس می‌خواهد.

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی
  • پائز 18 بازیکن را به تیم ملی والیبال دعوت کرد؛ ترکیبی از ستاره‌ها و چهره‌های جوان
  • سرمربی فصل بعد پرسپولیس کیست؟
  • مویس در تشریح علت افت وست هم: ما دیگر رایس، بهترین هافبک کشور را در اختیار نداریم
  • سرمربی تیم هندبال جوانان: برای کسب سهمیه جهانی می‌جنگیم
  • عنایتی: مثل رضا عنایتی دیگر پیدا نمی‌شود!
  • سرمربی تیم فولاد: مگر چه گفتم که اینگونه جریمه کردند
  • ستاره پرسپولیس پایان فصل جدا می‌شود
  • ربیع خواه: من از فوتبال شناور پرسپولیس لذت می‌برم/ گل محمدی جزو ۲ سرمربی برتر ایران است
  • آماده باش اوسمار به ستاره جوان پرسپولیس