Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@20:27:20 GMT

فرم‌های وضعیت خلاف ساختمانی بازنگری و اصلاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۷۶۸۵

به گزارش ایلنا، امیر مغانلو با اشاره بر اینکه تنها مرجع قانونی رسیدگی به تخلفات ساختمانی در شهرداری، کمیسیون های ماده صد است، گفت: یکی از مهمترین وظایف مناطق 22 گانه در شهرداری تهران نظارت، کنترل ساخت و سازهای شهری و جلوگیری از تخلفات ساختمانی است؛ بدین منظور با توجه به ابلاغ طرح تفصیلی و تعاریف زیر پهنه‌ها و تنوع تخلفات ساختمانی، شفاف‌سازی فرم‌های خلاف ساختمانی امری بدیهی و ضروی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با شفاف‌سازی و ارتقاء کیفی فرم‌های خلاف ساختمانی علاوه بر ایجاد وحدت رویه، زمینه رضایت هرچه بیشتر شهر و شهروندان فراهم شده و حقوق شهرداری نیز رعایت می‌شود.
مغانلو افزود: با توجه به اهمیت موضوع با تشکیل کارگروهی درصدد اصلاح و بازنگری فرم‌های خلاف ساختمانی هستیم و سعی داریم با برگزاری جلسات مستمر این مهم را به نتیجه برسانیم.
مدیر کل ماده صد بیان کرد: مسئولیت تهیه، تنظیم و انعکاس تخلفات ساختمانی به عهده مناطق 22 گانه سپرده شده و اصلاح مناسب و تکمیل گزارشات تنظیمی برای تشریح وضعیت خلاف می‌تواند در تصمیم‌گیری و صدور آراء  قانونی نقش بسزایی داشته باشد؛ همچنین سعی داریم با استفاده از نظرات همکاران این مجموعه، ادارات کل معاونت شهرسازی و معماری، کارشناسان مناطق 22 گانه، کارشناسان رسمی دادگستری و صاحب نظران حوزه شهرسازی، اصلاح کمی و کیفی فرم‌های مربوطه به بهترین شکل ممکن به ثمر برسد.
 براساس گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مغانلو در پایان گفت: درکنار اصلاح و بازنگری فرم‌های خلاف ساختمانی بروزرسانی سامانه‌های موجود و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های نرم افزاری نیز مدنظر است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تخلفات ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش گروه های خدمت رسان شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در پی هشدار نارنجی وضعیت هوا و احتمال سیل این گروه هاا تا پایان عملیات رفع آب‌گرفتگی معابر شهر در کنار دیگر واحدها در حال خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند. مصطفی مرادیان‌نژاد افزود: ۵۰ خودرو گشتی و ۱۰۰ نفر از عوامل اکیپ گشت برای هماهنگی و همکاری با عوامل ستاد سیل خدمات شهری شهرداری اصفهان گسیل شده و همکاری کامل برای رفع آب‌گرفتگی داشتند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: قبل از آغاز بارندگی، اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری به‌همراه عوامل ستاد سیل نسبت به سرکشی و بررسی نقاط حساس و رفع موانع احتمالی آب‌گرفتگی اقدام کردند. مرادیان‌نژاد افزود: اکیپ‌های گشت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام عملیات رفع آب‌گرفتگی معابر در کنار سایر واحدها در حال خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند.

دیگر خبرها

  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • آماده‌باش گروه های خدمت رسان شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق