Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آب و خاک اداره کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به منظور سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب افزایش راندمان آبیاری، برای سال جاری میزان ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبارات نقدی به سامانه‌های نوین آبیاری این استان اختصاص یافته است.

جعفر جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خلیل‌آباد اظهار کرد: اعتبارات ملی خوشبختانه  در دو سال گذشته نسبت به سنوات قبل خیلی بهتر شده که در همین راستا سال گذشته با کمک مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی میزان ۳۴ میلیارد تومان در این استان اخذ شد که ۱۶ میلیارد تومان آن در حوزه قنوات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خراسان رضوی می‌تواند الگوی اجرای طرح سازگاری با کم‌آبی در کشور باشد، ادامه داد: با انجام این طرح در این استان و ارائه نتایج آن به سایر استان‌ها، امیدواریم این طرح الگویی موثر برای استان‌های دیگر باشد.

معاون آب و خاک اداره کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه با تخصیص اعتبار لازم برای آبیاری تحت فشار و کم فشار از فعالان و متقاضیان اجرای این طرح‌ها حمایت می‌شود، اضافه کرد: در خصوص اعتبارات ملی در دو ردیف سامانه نوین آبیاری ۱۲۰ درصد و قنوات ۱۲۵ درصد در این استان تخصیص داشته‌ایم.

جوادی بیان کرد: طرح همیاران آب در خراسان رضوی با هدف بهبود وضعیت مصرف آب و استفاده مناسب از منابع آب زیرزمینی در بخش کشاورزی اجرا می‌شود، این برنامه تا سال ۱۴۰۵ در صورت تامین اعتبارات، به پایان می‌‌رسد.

معاون آب و خاک اداره کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم سالیانه ۳۵۶ میلیون مترمکعب از منابع آب‌های زیرزمینی این استان با اجرای طرح همیار آب صرفه‌جویی شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه همیاران آب در بخش کشاورزی در هشت بخش مجزا تهیه شده، یادآور شد: میزان اعتبار مورد نیاز این طرح مطابق برآوردها ۸ هزار میلیارد تومان است که تلاش سازمان بر آن است که هر چه زودتر بتوانیم سیستم‌های آبیاری سنتی را به نوین تبدیل کرده تا از هدر رفت آب به میزان قابل توجهی جلوگیری کنیم.

جوادی با اشاره به ظرفیت خوب خلیل‌آباد در حوزه تولید انگور و کشمش، متذکر شد: آمادگی داریم در خصوص اجرای آبیاری تحت فشار و کم فشار در این شهرستان هر اندازه طرح تهیه شود بدون محدودیت برای پرداخت مصوب کنیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۳

منبع: فارس

کلیدواژه: آبیاری نوین معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی طرح همیاران آب میلیارد تومان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۷۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات بازآفرینی محور دلجویی هنوز اختصاص نیافته است

عضو شورای شهر زنجان گفت: بزرگترین سرمایه‌گذاری شرکت بازآفرینی کشور در محور داوود قلی و دلجویی شهر زنجان قرار دارد که قریب به یک هزار میلیارد تومان است اما هنوز اعتبارات مربوط به آن اختصاص نیافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مهدی طالب، در جمع خبرنگاران با انتقاد از برخوردهای انجام شده در ارتباط با المان غواصان دریادل اظهار کرد: متأسفانه فرق پیشنهاد با مصوبه را نمی‌دانند، اینکه اگر پیشنهادی برای میدان بسیج شده، ما قبل از آن هم مصوبه‌ای در ماده ۵ داریم که المان غواصان را تأیید کرده است.

وی افزود: موضوع احداث المان در میدان بسیج مصوب شده اما گفته می‌شود که آن فقط یک پیشنهاد بوده است، پس درخواست داریم حداقل به طرح‌های بالا دستی شهر که خودشان تأیید و امضا و ابلاغ کرده‌اند، پایبند باشند.

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه در ارتباط با مسائل ترافیکی نیز طرح جامع ترافیکی وجود دارد، اضافه کرد: در طرح جامع ترافیکی هم حتی یک بار طرح را مطالعه نکرده‌اند تا بدانند در کدام قسمت این شهر مشاور طرح ترافیک، درخواست طرح و تقاطع ترافیکی را داده است.

طالب در ارتباط با بحث بازآفرینی شهری نیز گفت: قانون‌گذار برای توسعه بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی قانون بازآفرینی شهری را تدوین کرده است که باید در شهر زنجان نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه‌گذاری شرکت بازآفرینی کشور، در محور داوود قلی و دلجویی شهر زنجان قرار دارد که قریب به یک هزار میلیارد تومان است، اضافه کرد: اعتبارات مربوط به این پروژه هنوز اختصاص نیافته است و انتظار داریم ریاست کمیته نسبت به پیگیری منابع در این حوزه اقدام کند، چون اگر آزاد نشود، در استان‌های دیگر هزینه خواهد شد.

عضو شورای شهر زنجان در ارتباط با جابه‌جایی ساکنان کوی فلسطین هم گفت: شهرداری یک هکتار زمین خود را در اختیار آنها که بیش از ۱۰۰ خانوار هستند؛ قرار داده است اما در این چند ماه کمیته بازآفرینی تشکیل نشده است.

کد خبر 749835

دیگر خبرها

  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • اعتبارات بازآفرینی محور دلجویی هنوز اختصاص نیافته است
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری