Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی: در این جلسه استاندار خراسان رضوی به فقر اکتشافی و صنایع معدنی در استان اشاره کرد و گفت: ما از شرکت ملی مس ایران دعوت کردیم به استان بیایند و اکتشاف و استخراج را آغاز کنند.

علیرضا رزم‌حسینی به فاز اول پروژه اکتشاف مس در استان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان اشاره کرد و یادآور شد: مطالعات تفصیلی ظرف یک سال آینده به پایان خواهد رسید و در گام بعدی به سوی تولید کنستانتره خواهیم رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزم‌حسینی بر قابلیت خراسان‌رضوی برای پوشش ذخایر شرق کشور و نیز کشورهای منطقه تاکید کرد و گفت: بر اساس توافق صورت گرفته ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای تولید کنستانتره در نظر گرفته شده است و بنا است تا شرکت ملی مس ایران رهبری شرکت‌های کوچک در استان را نیز بر عهده بگیرد.

وی افزود: شرکت ملی مس سود شرکت‌های کوچک را تضمین و کنستانتره آن‌ها را خریداری خواهد کرد تا با نوسان قیمت مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید و اقتصاد خراسان‌رضوی پایدار بماند.

استاندار خراسان رضوی از بردسکن، بجستان و کاشمر به عنوان بخش های دارای معادن مس یاد کرد و گفت: مطالعات کل استان نشان از آن دارد که خراسان ذخایر بسیاری دارد و کمربند معدنی از این سو به کرمان امتداد پیدا کرده است.
رزم‌حسینی ابراز امیدواری کرد: تاسیس شرکت مس خراسان می‌تواند کشورهایی همسایه چون افغانستان را که ذخایر دست نخورده دارند نیز تحت پوشش قرار دهد.

سرمایه گذاری در حوزه استخراج

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه اکتشاف ارائه کرد و یادآور شد:‌ پیمانکار برای حفاری مشخص شده است و در کوتاه‌ترین فاصله وارد این فاز خواهیم شد.

اردشیر سعدمحمدی بر رعایت تمام استانداردهای جهانی زیست محیطی در این پروژه تاکید کرد و گفت: حفاری در عمق ۵۰ هزار متر مربع طی دو سال و با قریب به ۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران به عملیات حرفه‌ای و فنی اکتشاف در پهنه‌های خراسان اشاره کرد و گفت:‌ پتانسیل‌ها و ذخایر جدید مس در استان خراسان وجود دارد و عملیات شناسایی آن‌ها انجام شده است.

سعدمحمدی همچنین بر احداث کارخانه کنستانتره تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به ارزآوری که این ماده معدنی برای کشور دارد، امیدواریم مایه خیر و برکت و ایجاد اشتغال در استان باشد.

46

کد خبر 1398078

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خراسان رضوی خراسان رضوی شرکت ملی مس ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

ارسلان مالکی در دیدار با معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بر ادامه همکاری و هم‌افزایی طرفین در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

سود تسهیلات مسکن به ۱۸ درصد کاهش یافت

وی گفت: در این نشست درباره ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

این مهم در راستای دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید مسکن و ساخت مسکن برای کارکنان نیروهای مسلح اجرایی می‌شود.

ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟

پیش از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کد خبر 849618 برچسب‌ها نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی خبر مهم دفاع - ستاد کل نیروهای مسلح تهران

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی