Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار گرگان گفت: آتش زدن بقایای گیاهی در اراضی کشاورزی جرم است و با متخلفان برخورد می‌شود. ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمد حمیدی بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع اظهارداشت: اداره منابع طبیعی به عنوان متولی امر در کنار اداره محیط زیست و با کمک و همیاری دهیاران آمادگی لازم برای  برای مهار هرگونه آتش‌سوزی احتمالی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هرگونه آتش زدن کاه و کلش و بقایای کشاورزی ممنوع و جرم محسوب می‌شود و دهیاران باید با نصب بنر در روستاها اطلاع‎رسانی کنند.

حمیدی اظهار داشت: متاسفانه همه ساله در زمان برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو شاهد آتش‌سوزی بقایای محصول توسط کشاورزان هستیم که این کار علاوه بر از بین بردن مواد آلی خاک به محیط زیست و منابع طبیعی نیز آسیب جدی می‌زند.

دستور جهانگیری برای تهیه برنامه جامع مقابله با آتش سوزی در جنگلهاکرمان| مهار آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان ارزوئیه نیازمند بالگرد استآتش سوزی جنگل‌ها و مراتع سفید کوه خرم‌آباد مهار شد

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی نیز می‌تواند کمک زیادی به آگاه بخشی کشاورزان داشته باشد گفت: جهاد کشاورزی هم از نظر توجیه فنی همان آسیب‌پذیری خاک، توجیه قانونی که این اقدام جرم محسوب می‌شود و هم به عنوان ضابط قضایی و معرفی به مراجع قانونی وظایف را عهده‌دار است.

وی یادآر شد: بخشداران با بازدید میدانی از روستاهای حاشیه جنگل و بررسی امکانات موجود و مورد نیاز کمبودها را برطرف کنند.

فرماندار گرگان با بیان اینکه دهیاران نوک پیکان اطفاء حریق در روستاها هستند، گفت: دهیاران باید هماهنگی لازم را برای حضور بموقع در مهار آتش با مالکان چند تراکتور در روستا به عمل آورند تا در زمان لازم اقدامات مناسب انجام شود.

درادامه علی اصغر نیکویی، مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان هم گفت: در شهرستان گرگان سه پایگاه اطفاء حریق، در نهارخوران، تقی آباد و نوچمن با امکانات و تجهیزات کامل بصورت شبانه روزی فعال است.

وی افزود: سال گذشته برای مقابله با آتش 282 کیلومتر آتش‌بر در سطح شهرستان ایجاد شد و امسال نیز در تلاش برای ایجاد آتش‌بر در سایر نقاط خطر هستیم.

انتهای پیام/581/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقابله با آتش آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سیداحمدی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه ای با بیان اینکه تاکنون ۷۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستانی خریداری شده است، اظهار کرد: ۵۴۵ هزار تن از این میزان به مراکز استاندارد، سیلوها و کارخانجات حمل و نگهداری شده و مابقی در مراکز روباز وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با توجه به بارندگی پیش رو به کمک ارگان های مربوطه در حال انتقال سریع محصول گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در استان هستیم.

وی افزود: برای پیشگیری از خسارت ناشی از بارندگی، برای اکثر مراکز روباز، کاور تهیه و گندم های موجود در این مراکز به وسیله این کاورهای پلاستیکی پوشانده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان تاکید کرد: سعی می شود تا چهارشنبه شب که اوج بارندگی پیش بینی شده است، مابقی مراکز روباز به وسیله کاور پوشانده شود.

کد خبر 6093252

دیگر خبرها

  • مومنی: آتش به جنگل نرسید
  • ببینید | تصاویر هولناک جدید از بقایای آتش‌سوزی در گیلان | اینجا دیگر ویرانه است!
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • دهیاران و شوراهای اسلامی در تنگستان مفاخر حوزه خود را معرفی کنند
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند