Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از گیلان : استاندار گیلان در این نشست بر ضرورت انجام برنامه ریزی های لازم و اتخاذ راهکارهایی درست و سنجیده برای ادامه فعالیت های آموزشی با در نظر داشتن شیوع ویروس کرونا و در عین حال استمرار ارائه آموزش های کیفی تأکید کرد.
ارسلان زارع با اشاره به اقدامات انجام شده در وزارت آموزش و پرورش برای جبران تعطیلی کلاس های حضوری مدارس افزود : ایجاد و راه اندازی شبکه آموزش دانش آموزان ( شاد) اقدامی بزرگی بود که در مدت زمانی کوتاه با فراگیری گسترده ای از دانش آموزان ، مدیران و معلمان ، توانست خدمات آموزشی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر لزوم شناسایی و رفع کاستی های این سیستم آموزشی تاکید کرد و افزود : فصل تابستان ، فرصتی مناسب برای انجام برنامه ریزی های لازم در بستر شبکه شاد است تا محیط آن برای دانش آموز جذاب باشد و در عین حال بتواند نیاز واقعی تدریس و آموزش را تامین کند.
استاندار گیلان با بیان اینکه در ستاد ملی کرونا بر اجرای هر چه بهتر فعالیت وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز آموزش و پرورش برای تسهیل ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان تاکید شده است گفت : رسانه ملی و شبکه های استانی هم اقدامات خوبی در حوزه آموزشی داشته اند که قابل تقدیر است.
ارسلان زارع تغییر برخی فرایندهای زائد و در عین حال متداول شدن استفاده از بستر فضای مجازی در امر آموزش را یکی دیگر از نتایج کرونا دانست و افزود : معتقدم باید از تجربه چند ماه گذشته در زمینه آموزش از راه دور و اطمینان از اثر بخشی برنامه ها و رفع کاستی‌های آموزش غیرحضوری، برای شروع سال تحصیلی آینده آمادگی کسب کنیم.
وی تاکید کرد : استمرار کیفی آموزش ، امری ضروری است و باید با اتخاذ تدابیر مناسب و راهکارهایی درست و سنجیده ، مانع از آسیب ‌رسیدن به بخش آموزش شد .
استاندار گیلان با بیان این مطلب که موفقیت در این بخش تصادفی به دست نمی آید گفت : دانش‌ آموزان سرمایه‌ های آینده ایران اسلامی هستند از این ‌رو برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی باشد که به ‌دلیل شیوع ویروس کرونا ، دچار خسارت در بخش‌های آموزشی نشوند و قطار پیشرفت‌های علمی و آموزشی ، همچنان پرشتاب به مسیر رو به تعالی خود ادامه دهد.
ارسلان زارع افزود : فراهم ‌سازی مشارکت بیشتر خانواده‌ها در پیگیری فرآیند آموزش فرزندان‌ شان و نیز مشارکت فعال دانش آموزان در امر یادگیری از دیگر رخدادهای مثبتی است که در دوره کرونا بیش از گذشته پر رنگ شد و باید این بستر همچنان ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به در نظر گرفته شدن ۲۳۹ حوزه اجرایی در گیلان برای برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم گفت : بیش از ۲۷ هزار دانش آموز در این دوره از آزمون‌ها حضور خواهند داشت که لازم است تدابیر لازم برای اجرای هرچه بهتر آن اتخاذ شود.
استاندار گیلان یادآور شد : نباید با کم توجهی در فرآیند برگزاری امتحانات مذکور، مشکلی پیش بیاید.
ارسلان زارع همچنین راه اندازی پردیس دانشگاهی شهید رجایی را موضوعی دانست که باید توسط اداره کل مربوطه پیگیری شود.
وی در خاتمه سخنانش ، بار دیگر از تلاش‌های کادر آموزشی و معلمان استان در دوران شیوع ویروس کرونا قدردانی و خاطرنشان کرد : کادر آموزشی و معلمان استان در این ایام ، امر مهم آموزش را تعطیل نکرده و شعار " تعطیلی مدارس، تعطیلی آموزش نیست" را تحقق بخشیدند.

48

کد خبر 1398084

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان گیلان استاندار گیلان برنامه ریزی دانش آموزان ارسلان زارع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی