Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان در شبکه «شاد» برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان اظهار کرد: سال جدید را با کرونا آغاز کردیم و خوشبختانه جمهوری اسلامی واکنش هوشمندانه‌ای را در خصوص این بیماری نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش سرعت واکنش، کمیت و کیفیت و واکنش متناسب با این پدیده قابل توجه بوده است، گفت: وقتی با بیماری کرونا مواجه شدیم در اسفندماه مدارس تعطیل شد و درکمتر از چند روز برنامه‌های تلویزیونی آغاز شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در بیش از ۹۸درصد پوشش جغرافیایی کشور برنامه تلویزیونی داشتیم و امکان دانلود برنامه‌ها و آموزش‌ها هم میسر بود، افزود: یک ماه پیش آماری ارائه شد که بیش از ۲۷میلیون بار برنامه‌های تلویزیونی دانلود شده بودند.

وی با تأکید بر این که به فکر افتادیم برای رفع ابهام و تردیدها ارتباط تعاملی بین دانش‌آموزان و معلمان فراهم شود، گفت: اپلیکیشن مناسبی تولید شد و بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر از معلمان، مدیران و دانش‌آموزان به شبکه شاد پیوستند البته برای کسانی که امکان ارتباط با تلویزیون و اینترنت نداشتند بسته‌های خود آموز فراهم شد.

حاجی میرزایی با اشاره به این که در۱۱ استان معلمان سرکلاس حضور یافتند و در مدت کوتاه سامانه آموزشی شاد ظرفیت بومی خوبی را به کشور اضافه کرد، خاطرنشان کرد: اکنون در این شبکه می‌توانیم با مدیران ارتباط زنده داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ای به رسانه‌های کشور اضافه شده و الان هم برای اوقات فراغت دانش‌آموزان و تابستان به فکر هستیم و برنامه‌های تربیتی را با موضوع‌هایی مانند قرآن و عترت داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حال که به زیست بوم جدید آمدیم به دنبال استفاده از ظرفیت جدید هستیم البته هیچ کاری جای کلاس درس را نمی‌گیرد اما الان که ناگزیر هستیم باید حداکثر استفاده را از ظرفیت‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محتوای تمام دروس در شبکه شاد در دسترس است، گفت: امیدواریم بتوانیم کاری اثرگذار داشته باشیم‌.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در این مدت تجربه کشورهای دیگر قابل توجه بوده است، گفت: در اجلاس وزرای آموزش و پرورش کشورهای اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد تقریبا هیچ کشوری کار متمایزی را انجام نداده بودند و ایجاد شبکه شاد توسط کشور ما قابل توجه بوده که همه آموزش‌ها در بستر شبکه امن داخلی انجام می‌شد و این ظرفیت خوبی برای جمهوری اسلامی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید هم برای سناریوهای مختلف از جمله استمرار بیماری کرونا برنامه ریزی می‌شود تا آموزش‌ها ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان در دو مرحله انجام شده است و در این موضوع دولت همراهی خوبی داشته تا منزلت معلمان حفظ شود.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری اجرای سند تحول است که در قالب همین سند ۲۵ بسته تحولی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: سند تحول مقدمات و ساحت‌‌هایی دارد و امسال جهت‌گیری این است که محورهایی از سند تحول را در مدارس اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس وزیر آموزش و پرورش حاجی میرزایی برنامه ریزی دانش آموزان داشته باشیم برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۹۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش