Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@23:48:49 GMT

پلوسی جورج فلوید را شهید خواند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۹۹۸۵

پلوسی جورج فلوید را شهید خواند

«جورج فلوید» مرد ۴۶ ساله سیاه‌پوستی در آمریکا بود که مرگ او بر اثر برخورد خشن یک افسر سفیدپوست موجی از خشم و تظاهرات به راه انداخته است.

پلوسی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت: «شهادت جورج فلوید باعث شده تظاهرات‌کنندگان صلح‌جو خواستار تغییراتی شوند که می‌دانند کشورمان برای پیشرفت به آن نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

وی در ادامه گفت: «جورج فلوید شهید و مایه سربلندی خانواده‌اش است و آنها با شرافت و روش الهام‌بخش خودشان راهنمای ما در این دوران سوگواری بوده‌اند.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: «بیایید امیدوار باشیم که روح او در آرامش باشد و درگذشت او پلی برای صلح در این کشور باشد.»

شماری از شهرهای آمریکا در روزهای گذشته به صحنه یکپارچه اعتراض علیه نژادپرستی و خشونت پلیس تبدیل شده‌اند. 

310311 کد خبر 1398129

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نانسي پلوسي ایالات متحده آمریکا جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا

دانشجویان و شخصیت‌های دانشگاهی در پاکستان در مقابل کنسولگری آمریکا در لاهور تجمع کرده و حمایت ایالات متحده از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، صدها دانشجو از دانشگاه‌های مختلف پاکستان در مقابل کنسولگری آمریکا تجمع کرده و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان برای نشان‌دادن هم‌بستگی خود با فلسطینیان، چفیه به گردن انداخته و نسل‌کشی ساکنان غزه توسط نظامیان صهیونیست را محکوم کردند، جنایاتی که با حمایت تمام‌عیار ایالات متحده ممکن شده است.

این تظاهرات توسط «جمعیت دانشجویان پیشرو» سازماندهی شد و طیف گسترده‌ای از دانشجویان، کنشگران سیاسی و اجتماعی، شخصیت‌های دانشگاهی، هنرمندان و شهروندان عادی در آن حضور داشتند و همگی خواستار عدالت و آزادی برای فلسطین بودند.

سخنگوی جمعیت دانشجویان پیشرو گفت: «تهاجم اسرائیل جان بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را گرفته است، از جمله ۵۰۰۰ دانش‌آموز و ۳۰۰ مدرّس. این حملات همچنین زیرساخت‌های آموزشی غزه را از بین برده است.»

او ادامه داد: «این از انصاف دور است که آمریکا همچنان به حمایت نظامی چند میلیارد دلاری خود از اسرائیل ادامه داده و شرایط را برای تداوم نامحدود این جنایات هموار می‌کند. ما امروز در مقابل کنسولگری آمریکا ایستاده‌ایم تا همبستگی خود را با دیگر دانشجویان در دانشگاه کلمبیا و دیگر دانشگاه‌های آمریکا نشان داده و از دولت پاکستان بخواهیم این نسل‌کشی را با شدیدترین لحن محکوم کند.»

تظاهرکنندگان همچنین از دولت پاکستان می‌خواهند در مجامع حقوقی جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به پاسخگویی کند، از جمله با شکایت در دیوان بین‌المللی دادگستری، حمایت از جنبش «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» و همچنین حمایت از تظاهرات دانشجویی در داخل و خارج از پاکستان.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!
  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • شمار دانشجویان دستگیر شده در دانشگاه‌های آمریکا به بیش از هزار نفر رسید
  • حضور کودکان در تظاهرات حمایت از فلسطین در آمریکا
  • فیلم/ تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان