Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه طی پیامی در حساب توئیتری خود از گفت‌وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پیرامون موضوع تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران خبر داد.

بر این اساس، وزیر خارجه آمریکا در رابطه با موضوعات مختلفی همچون سوریه و لیبی نیز با دبیر کل سازمان ملل گفت‌وگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این تماس تلفنی از دبیر کل سازمان ملل خواسته تا موضوع ایران، لیبی و سوریه را شورای امنیت پیگیری کند.

در این پیام توئیتری آمده است: «تماس تلفنی خوبی با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل داشتم. منتظر استمرار همکاری با دبیر کل سازمان ملل درباره موضوعات مهمی همچون ایران، لیبی و سوریه در شورای امنیت سازمان ملل هستیم».

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در خصوص تماس تلفنی پمپئو و گوترش گفت یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این گفت وگو، تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران بوده است.

تحریم تسلیحاتی ایران ماه اکتبر(مهر ماه) منقضی می‌شود. در این بین، آمریکا تلاش می‌کند تا ضمن جلب نظر روسیه و چین مقدمات تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را فراهم کند. تحریم تسلیحاتی ایران از جمله موضوعاتی بود که در برجام پیش‌بینی شده و برای پنچ سال اعتبار داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مایک پمپئو تحریم تسلیحاتی ایران آنتونیو گوترش تحریم تسلیحاتی ایران دبیر کل سازمان ملل تمدید تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۰۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل با تاکید بر اینکه گزارش‌های کشف گور‌های دسته جمعی جدید در نوار غزه باعث «نگرانی عمیق» او شده‌اند خواستار انجام تحقیقات مستقل و جامعی پیرامون این گور‌های دسته‌جمعی شد.

او اظهار کرد: «روایت‌های ضد و نقیض پیرامون برخی از این گور‌های دسته‌جمعی وجود دارند و در این میان برخی ادعا‌های جدی حاکی از دفن اجساد افراد بی‌گناه کشته شده در این گور‌ها هستند.»

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: «ضروری است بازرسان مستقل بین‌المللی به همراه کارشناسان پزشکی قانونی فورا به مکان این گور‌های دسته‌جمعی دسترسی پیدا کرده تا بتوانند شرایط دقیق جان باختن صد‌ها فلسطینی و دفن آنها یا دفن مجدد آنها را تعیین کنند.»

اخیرا گزارش شد انبو‌هی از اجساد جدید از گور‌های دسته‌جمعی در محل مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس در جنوب نوار غزه و همچنین بیمارستان الشفاء شهر غزه به دنبال عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی کشف شدند که محکومیت سازمان ملل را در پی داشت.

بر اساس گزارش گروه‌های دفاع مدنی غزه صد‌ها جسد در گور‌های دسته جمعی در بیمارستان ناصر و همچنین مجتمع پزشکی الشفاء کشف شده‌اند که برگ جدیدی از پرونده جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان است.

گوترش تاکید کرد: «خانواده‌های کشته‌ها و مفقودین این حق را دارند که بدانند چه اتفاقی برایشان افتاده است؛ و جهان این حق را دارد که عوامل هر گونه نقض قوانین بین‌المللی که رخ داده را پاسخگو کند.»

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه