Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@11:27:26 GMT

فعالیت پروژه‌های فاقد مجوز استاندارد لغو می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۰۱۹۵

فعالیت پروژه‌های فاقد مجوز استاندارد لغو می‌شود

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: اگر پروژه‌ای دارای مجوز استاندارد نباشد پروانه آن تعلیق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، گودرز امیری در جلسه شورای استاندارد لرستان بر ضرورت توجه به مقوله استاندارد سازی تجهیزات، مواد و مصالح ساختمانی در پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: چنانچه پروژه‌‌ای دارای مجوزهای استاندارد نباشد پروانه بهره‌برداری آن تعلیق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: هر واحد تولیدی تا زمانی که پروانه و مجوز استاندارد را اخذ نکرده است اجازه بهره‌برداری ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: همه واحدهایی که دارای پروانه بهره‌برداری بوده اما مجوزهای استاندارد را ندارند لازم است ظرف مدت یک ماه توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تعطیل و پلمب شوند تا مجوز استاندارد را دریافت کنند.

وی همچنین اظهار داشت: واحدهایی که مهلت مجوز آنها تمام شده تا زمانی که مجوز آنها صادر نشده حق فعالیت ندارند.

امیری با اشاره به اینکه ۴۴ درصد واحدهای تولیدی استان دارای مجوز استاندارد هستند، اظهار داشت: واحدهایی که تعلیق شده‌اند سه ماه فرصت دارند تا مراحل قانونی را طی کنند همچنین واحدهایی که مجوز دارند و بیشتر از سه ماه از آخرین فعالیت آنها گذشته و یا شروع به فعالیت نکرده‌اند، سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است مجوز آنها را ابطال کند و به منظور تامین مصالح مورد نیاز مردم مجوز لازم برای متقاضیان جدید صادر شود.

وی در خصوص کارگاه‌های تولید بتن در سطح شهر، گفت: متاسفانه اکثر مردم از کیفیت بتن تولیدی واحدهای موجود ناراضی هستند و لازم است واحدهای مذکور که مجوز استاندارد را ندارند از طریق شهرداری به اداره استاندارد معرفی شده و ظرف سه روز توسط اداره اماکن عمومی با همکاری نیروی انتظامی مسدود شوند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان واحدهای تولید بتن را یکی از اهرم‌های موثر در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان کرد و گفت: به این منظور لازم است که بتن استاندارد با تایید مهندسین ناظر در اختیار واحدهایی قرار گیرد که مجوزهای لازم را از طرف شهرداری داشته باشند و هنگام بتن ریزی مهندس ناظر حضور داشته و اداره استاندارد نظارت کند.

وی با اشاره به قانون حمایت از مصرف کنندگان در استفاده از کالاها به مقررات ملی ساختمان در بحث آسانسور اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها موظفند ساختمان‌هایی که نیاز به آسانسور دارند را به اداره استاندارد معرفی نمایند.

امیری افزود: استانداردهای نصب آسانسور به نظام مهندسی ابلاغ شده و لازم است بر این موضوع تاکید کرده و در صورت تخلف احتمالی با مهندس ناظر برخورد قانونی بعمل آید و مراتب به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شده و در غیر این‌ صورت شهرداری موظف است حکم قلع را صادر نماید. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر استانداری لرستان گودرز امیری مجوز استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود

امیر سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار با بیان اینکه تا ۲۵ اردیبهشت تمامی دستگاه ها طبق قانون بهبود محیط کسب و کار مجوزهای کاغذی خود از طریق درگاه  ملی مجوزها را باید الکترونیکی کنند گفت: تا به امروز بیش از ۴۵۰ هزار مجوز الکترونیکی و شناسه کد یکتا صادر شده است.

وی افزود: در صورتی که دستگاه ها و استان ها مجوزهای خود را به هر دلیلی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها الکترونیکی و تبدیل به شناسه کد یکتا نکنند، هیچ یک از دستگاه های دولتی و فعالان اقتصادی و سیستم های دولتی مجوزهای کاغذی را قبول نخواهند کرد. 

او گفت: طبق نص صریح قانون دو سال بعد از لازم الاجرا شدن قانون تصویب صدور مجوز‌ها یعنی روز ۲۶-۲-۱۴۰۳ دو سالگی لازم الاجرا شدن این قانون دیگر مجوز‌های کاغذی بدون اعتبار هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود
  • قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود