Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@06:02:32 GMT

معاون استاندار البرز: کرج را دوباره «باغ شهر» کنید

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۰۲۷۴

معاون استاندار البرز: کرج را دوباره «باغ شهر» کنید

کرج در دو دهه گذشته باغ شهر بزرگی بود که در گذر زمان و توسعه نا متوازن ساخت و سازها به کلانشهر تبدیل شد و باید با برنامه‌ریزی هدفمند تلاش شود تا هویت باغ شهری به کلانشهر کرج باز گردد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، غفور قاسم پور معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج  شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه حفاظت از محیط زیست شهرستان کرج با تاکید بر ضرورت تدوین پروتکل حفاظت از زیست بوم منطقه گردشگری کرج – چالوس اظهار داشت: کرج در دو دهه گذشته باغ شهر بزرگی بود که در گذر زمان و توسعه نا متوازن ساخت و سازها به کلانشهر تبدیل شد و البته در گوشه و کنار آن بقای باغ شهر دیده می‌شود، بنابراین باید با برنامه‌ریزی هدفمند تلاش شود تا هویت باغ شهری به کلانشهر کرج باز گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم پور در ادامه خواستار تدوین  اطلس حفاظت از محیط زیست شهرستان کرج شد و گفت: امیدوارم این موضوع با جدیدت دنبال شود تا شاهد کمترین آسیب به محیط زیست شهرستان باشیم و کارگروه های مربوطه هر چه زودتر در این زمینه فعال شوند. 

فرماندار کرج گفت: متاسفانه هر سال با فرارسیدن فصل گرما و برداشت محصولات زراعی، بعضی از کشاورزان از روی ناآگاهی و با اهدافی همچون از بین بردن علف های هرز باقی مانده در مزارع  و، از بین بردن آفات گیاهی و جلوگیری از ایجاد محیط مناسب تکثیر این آفات اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی می کنند.

وی ادامه داد: این کار مخاطرات زیادی دارد و ما به کشاورزان هشدارهای لازم را داده ایم و قطعا برخورد قانونی با مسببان این نوع حوادث صورت خواهد گرفت.

فرماندار کرج با بیان ظرفیت های بی نظیر جاده کرج- چالوس گفت: ترددهای میلیونی این محور موجب شده تا البرز سالانه میزبان حضور گردشگران انبوهی از سراسر ایران باشد اما باید برنامه مناسبی برای جلوگیری از ایجاد زباله در این محور و دفع غیر اصولی یا آتش زدن این زباله ها تعریف شود.

وی تخریب و فرسایش اراضی طبیعی ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در مجاورت رودخانه کرج و محور کرج-چالوس را از دیگر تهدیدات زیست محیطی عنوان کرد و گفت: باید به طور جدی برای جلوگیری از تخریب این سرمایه ارزشمند طبیعی تلاش شود.

 فرماندار ویژه کرج در بخش دیگری ضمن اشاره بر ضرورت مدیریت پسماند بقایای محصولات کشاورزی افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در حلقه دره توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج طبق تاکیدات و حساسیت های ویژه استاندار در استان صورت گرفته است و امسال سال به ثمر نشستن پروژه های زیست محیطی شهرداری کرج در حلقه دره است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس باغ شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی در مشهد

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ سیدرضا اسدنژاد اظهار کرد: ۹۷ دستگاه خودرو حادثه ساز در شبانه روز گذشته در کلانشهر مشهد توقیف شد.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: مرتکبان هشت هزار و ۵۶۲ فقره تخلفات راهور دیروز در مشهد جریمه شدند که ۲ هزار و ۹۷ فقره از این تعداد تخلف حادثه ساز است.

وی اضافه کرد: ۴۷ فقره تصادف جرحی نیز دیروز در مشهد رخ داد که در پی وقوع آن‌ها ۵۳ نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

اسدنژاد ادامه داد: همچنین ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی دیروز در این کلانشهر رخ داد و عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه از مهمترین عوامل وقوع تصادفات است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی از رانندگان خواست تا با رعایت قوانین راهور از وقوع حوادث تلخ جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • وقوع ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی در مشهد
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد