Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@03:22:18 GMT

فیلمی گیرا با حفظ توازن میان تریلر و درام

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۰۳۴۸

فیلمی گیرا با حفظ توازن میان تریلر و درام

زندگی چهره‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار جهان پتانسیل‌ زیادی برای روایت قصه‌ای پرکشش در قالب سینما دارد. این جذابیت دوچندان می‌شود اگر قهرمان قصه جزو نوابغ علمی تاریخ جهان باشد. «بازی‌تقلید» (The Imitation Game) چهارمین اثر سینمایی کارگردان نوروژی، مورتن تیلدام از همین دست آثار است.

این فیلم علاوه بر روایت سه برهه تاریخی از زندگی ریاضی‌دان نامدار و پدر علم رایانه یعنی آلن تورینگ دارای یک شاخصه جذاب دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بازی‌تقلید» از آن جنس آثار سینمایی است که به واکاوی مهم‌ترین نبرد اطلاعاتی در جنگ جهانی دوم می‌پردازد. در طول جنگ جهانی دوم در حالی که ارتش ویرانگر هیتلر در حال فتح کشورهای اروپایی است و لندن زیر حملات سنگین نازی‌ها کمر خم کرده؛ گروهی از نخبه‌ها و ریاضی‌دانان از جمله آلن تورینگ از طرف دولت انگلیس استخدام می‌شوند تا کاری غیرممکن را انجام دهند: شکستن کدهای ماشین‌هایی موسوم به انیگما که نازی‌ها از طریق آن مکالمات سری با هم انجام می‌دهند. پیرنگ فیلم «بازی‌تقلید» اما فراتر از یک تریلر جاسوسی هیجان انگیز می‌رود و علاوه بر روایت این رمزگشایی به دست تورینگ، درام زندگی شخصی او را روایت می‌کند. نابغه ریاضی که زندگی تلخی دارد. از یکسو موفقیت‌هایش به‌دلیل محرمانه بودن موضوع‌های مربوط به امنیت ملی نباید علنی شود و از سوی دیگر در نهایت به خاطر گرایش‌های جنسی‌اش با او نه مثل یک قهرمان بلکه به‌عنوان یک جنایتکار رفتار می‌شود. این در حالی است که وینستون چرچیل بعدها اعتراف می‌کند که در طول جنگ جهانی دوم، هیچ افرادی به اندازه کدشکنان انیگما به ارتش بریتانیا کمک نکردند. کمک تورینگ به بشریت البته فراتر از شکست آلمان‌ها در جنگ است. میراث او تا امروز باقی مانده. ماشین متفکرش که سرسلسله کامپیوترهای امروزی است. «بازی‌تقلید» با بازی درخشان بندیکت کامبریج در نقش تورینگ در کنار  کیرا نایتلی در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار در هشت رشته نامزد شد که در نهایت موفق شد تنها جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای گراهام مور به ارمغان بیاورد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بازی تقلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم چگونه تصحیح می شود؟

دانش‌آموزان پایه ششم برای دروس ریاضی و علوم باید در امتحانات هماهنگ کشوری شرکت کنند و امتحانات دیگر دروس نیز به صورت هماهنگ منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

امتحانات کشوری درس علوم روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت و امتحانات کشوری درس ریاضی پایه ششم روز  سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

در امتحانات کشوری، سوالات در سطح کشوری طراحی شده و برای تمام دانش‌آموزان پایه ششم کشور مشابه است اما تصحیح اوراق توسط معلمان خود دانش‌آموزان انجام می‌شود.

در امتحانات هماهنگ منطقه‌ای نیز سوالات دروس توسط منطقه آموزش و پرورش مربوطه طراحی می‌شود و برای دانش‌آموزان پایه ششم همان منطقه یکسان است اما تصحیح اوراق باز هم توسط معلمان خود دانش‌آموزان انجام می‌شود.

در پایه نهم نیز برای دروس ریاضی، علوم و فارسی سؤالات به صورت کشوری طراحی می‌شود و برای دیگر دروس سؤالات به صورت استانی است.

تصحیح برگه‌های امتحانات کشوری و استانی پایه نهم توسط معلمان خود دانش‌آموزان انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جنجال پنالتی آرسنال در بازی بورنموث
  • برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم چگونه تصحیح می شود؟
  • ده روسی: می‌خواهم از مدل ژابی آلونسو در لورکوزن تقلید کنم؛ به ۳ امتیاز بازی با یوونتوس نیاز داریم
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش
  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز
  • روایت شاپور بختیار از سبک زندگی امام خمینی
  • روایت شهید فاطمیون + فیلم
  • درام و فانتزی ژانر فیلم‌های هشتمین پاتوق فیلم کوتاه شدند
  • تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟
  • پرسپولیسی‌های سابق دیگر در آزادی تشویق نمی‌شوند!