Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران- ترمز دستی یا ترمز پارک جز ابتدایی ترین امکانات فعال در خودرو است و نیازی به معرفی ندارد! البته در خودروهای مدرن امروزی فناوری ترمز پارک برقی معرفی شده که نقایص و چالش های مربوط به مدل مکانیکی را به میزان زیادی کاهش داده است.

اما در مطلب امروز با موضوع ترمز دستی سراغ عجیب ترین های آن از نظر جانمایی در خودرو می رویم که محل قرارگیری آنها احتمالا برایمان نامتعارف به نظر خواهد آمد!

ترمز دستی از نوع پایی!

محل قرارگیری ترمز پارک در نزدیکی پدال ها حداقل در آمریکا چندان عجیب نیست! این مدل از ترمز پارک برای دهه ها در خودروهای آمریکایی فعال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تصویر تویوتا سی ینا را مشاهده می کنید. ترمز پارک براحتی با پا به سمت پایین فشرده می شود و برای آزاد کردن آن نیز یا یک دستگیره جدا وجود دارد یا آنکه همان پدال باید برای بار دوم فشرده شود.

 

شاخص چرخان و دکمه ها

استفاده از ترمز پارک الکترونیک در خودروهای امروزی مدنظر قرار دارد. فقط کافی است شاخص چرخان یا دکمه مرتبط با آن را در کنسول مرکزی مورد استفاده قرار دهید. تصویری که مشاهده می کنید مربوط به کنسول کرایسلر پاسیفیکا است.

 

ظاهر مدرن

بسیاری از خودروسازان در راستای زیباسازی فضای کابین؛ ترمز دستی را از یک میله ساده با روکش پلاستیکی به اشکال مدرن تری تغییر داده اند برای مثال سری شبیه به پنچه حیوان که در سیتروئن سی4 جایگزین شکل سنتی ترمز دستی شده است، به نظر جالب می آید!

 

روی جعبه فرمان

تسلا برای جانمایی ابزار ترمز پارک برقی، جعبه فرمان را انتخاب کرده است.

 

در سمت اشتباه!

معمولا عادت کرده ایم که شکل سنتی ترمز دستی را بین صندلی راننده و سرنشین جلو مشاهده کنیم اما در برخی خودروها مانند جگوار اکس جی اس(تصویر حاضر) یا پورشه 944 ترمز دستی در سمت چپ صندلی راننده قرار دارد که بد دست و نامناسب به نظر می رسد و هنگام پیاده شدن نیز برای راننده دردسر ایجاد می کند.

 

به سبک کابین هواپیما!

ترکیب تم کابین هواپیما با خودرو مورد چندان جدیدی نیست! خودروهایی مانند پونتیاک سانبرد در دهه 80 میلادی، اولین نسل از مینی ون فورد اس-مکس و رنو مگان کوپه جی تی 2008 از همین رویکرد استفاده کردند. نوع دیگری از ترمز دستی با الهام از کابین هواپیما را باید در سوبارو اس وی اکس مشاهده کرد که طرفداران زیادی داشت.

 

داخل داشبورد

این هم نوع متفاوتی از جانمایی ترمز دستی در کنسول خودروها بود! تصویری که مشاهده می کنید مربوط به مدلی قدیمی از تویوتا هایلوکس است. در این میان رنو توئیزی ایی ویی نیز مکان متفاوتی برای ترمز دستی در کنسول اصلی دارد. سیتروئن نیز در دهه 70 و 80 میلادی شکل اختصاصی ترمز دستی در کنسول اصلی را برای خود داشت.

مازیار دانیالی

بیشتر بخوانید:

*ارزان قیمت های 300 اسب بخاری! / وقتی برچسب قیمت واقعا رقابتی باشد! (+تصاویر) *"بوفوری" خودرویی متفاوت از مالزی!(+تصاویر) *"XT6" شاسی بلند جدید و لوکس کادیلاک (+فیلم و تصاویر) *کریستال آبی؛ یک کادیلاک کلکسیونی! (+تصاویر)

 

لینک کوتاه: asriran.com/0034bD

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترمز دستی ترمز پارک خودرو عصرایران ترمز دستی ترمز پارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت

روزنامه‌های امروز خراسان جنوبی را با عناوین و تیتر‌های مختلف مشاهده کنید.

هزار میلیارد خسارت در روزنامه آوای خراسان جنوبی و برج ۲۱۹ متری در انتظار تصمیم شورا در روزنامه امروز خراسان جنوبی عناوین تیتر روزنامه‌هایی است که می‌توانید امروز مشاهده کنید.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • فیلمی متفاوت از اف۱۴ تامکت
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - شنبه ۸ اردیبهشت
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول