Web Analytics Made Easy - Statcounter

برادر جورج فلوید، مرد سیاه‌پوستی که حین بازداشت در شهر مینیاپولیس به دست پلیسی سفیدپوست کشته شد، با حضور در کنگره آمریکا خواهان تصویب قوانینی برای اصلاح رفتاری پلیس شد.

به گزارش ایسنا، فیلونیز فلوید چهارشنبه در سخنانی در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، خواهان "پایان دادن به رنج سیاه‌پوستان" شد. او از نمایندگان کنگره خواست نگذارند که جان برادرش بیهوده از دست برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلونیز فلوید خطاب به نمایندگان گفت:‌ همان رهبرانی باشید که این کشور و جهان به آن نیاز دارد.

فیلونیز فلوید در حالی در کنگره صحبت می‌کرد که تظاهرات نژادی در اعتراض به مرگ جورج فلوید در شهرهایی مانند نیویورک و بوستون برای شانزدهمین روز ادامه داشت.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، جورج فلوید بیست و پنجم مه (پنجم خرداد) حین بازداشت جان داد. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی فلوید را در حالی نشان می‌دهد که او روی زمین دراز کشیده و یک مامور پلیس به نام درک شووین زانویش را بر گردن او فشار می‌داد. مرگ فلوید با تظاهرات سراسری در آمریکا در اعتراض به خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان همراه شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا که دموکرات‌ها در آن اکثریت دارند، در حال بررسی یک طرح برای اصلاحات ساختاری پلیس در سراسر آمریکاست.

طرح دموکرات‌ها شامل منع به کارگیری فن‌هایی است که به گردن بازداشت‌شدگان فشار وارد می‌کند (تکنیک خفگی)، عرضه آموزش‌های نژادی به ماموران پلیس و منع اداره‌های پلیس در شهرها و ایالت‌های مختلف از استخدام ماموران سابقه‌دار در زمینه تخلفات نژادی است.

مت گتز، عضو جمهوری‌خواه کمیته قضایی مجلس نمایندگان گفته است، اعضای این حزب برای اصلاح پلیس با دموکرات‌ها همکاری خواهند کرد. کاخ سفید هم از نهایی شدن برنامه دولت آمریکا برای مقابله با خشونت پلیس خبر داده است. کیلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید گفت طرح دولت شامل کاهش مصونیت‌های حقوقی ماموران پلیس نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جورج فلوید اعتراضات در آمریکا جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره پرسپولیس در لیست سیاه اوسمار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ باشگاه پرسپولیس بعد از انتخاب اوسمار ویرا به‌عنوان جاشنین یحیی گل‌محمدی از علمکرد این مربی برزیلی رضایت دارد و رضا درویش مدیرعامل باشگاه، به دنبال تمدید قرارداد این مربی بوده و مذاکرات خود را با اوسمار آغاز کرده‌ است.

به نقل از ایرنا این در شرایطی‌ست که در پایان این فصل از رقابت‌های لیگ، قرارداد چند بازیکن پرسپولیس که مهره‌های کلیدی این تیم نیز محسوب می‌شوند، به اتمام خواهد رسید. تمدید قرارداد با این بازیکنان یکی از مهم‌ترین و چالش‌های مدیریت باشگاه خواهد بود که تبدیل به دغدغه هواداران در این روزها نیز شده است.

یکی از ۱۱ بازیکنی که قرارداد وی در پایان فصل به اتمام خواهد رسید، سعید صادقی وینگر این تیم است. صادقی در تابستان سال ۱۴۰۱ بعد از درخشش در لیگ بیست و یکم با حواشی فراوان به عنوان شاه ماهی نقل و انتقالات به پرسپولیس پیوست و سال گذشته نیز قرارداد خود را با قرمزها تمدید کرد.

طبق گزارش ها سرمربی برزیلی پرسپولیس علاقه‌ای به این بازیکن ندارد و او در لیست تمدیدی‌ها اوسمار قرار ندارد. بدین ترتیب به نظر می‌رسد در پایان فصل صادقی بعد از ۲ سال حضور در پرسپولیس از جمع قرمزها جدا خواهد شد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900566

دیگر خبرها

  • ستاره پرسپولیس در لیست سیاه اوسمار
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  •  تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا