Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@08:36:09 GMT

ضرورت توجه ویژه به تردد ایمن شهروندان در فضای شهری

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۱۸۳۹

ضرورت توجه ویژه به تردد ایمن شهروندان در فضای شهری

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: پروژه‌های شهری باید به شکلی اجرا شود که هیچ مشکلی در تردد پیاده به ویژه افراد معلول و کم‌توان در شهر ایجاد نشود.

جواد رحمتی در جلسه ستاد مناسب سازی محیط استان با تاکید بر برگزاری منظم و مستمر جلسات این ستاد گفت: باید مصوبات جلسات در زمانبدی تعیین شده توسط دستگاه های مربوطه، اجرا و گزارش آن در جلسات آتی ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با قدردانی از اقدامات انجام شده توسط شهرداری تبریز و تاکید بر پرهیز از کلیشه کاری‌های غیراصولی و غیرفنی در شهر ابراز کرد: حرکت خوبی در ماه‌های گذشته نسبت به مناسب‌سازی محیط آغاز شده که امیدوارم به همین منوال ادامه یابد.

وی در ادامه، خواستار بازنگری معاونت شهرسازی در جزئیات اجرایی و نقطه‌های تیپ شهری شد و گفت: حذف جوب از سطح خیابان‌های شهر و فعالیت‌های این چنینی برای زیباسازی و مناسب‌سازی محیط با استفاده از کانال‌های زیرزمینی یکی از مرسوم‌ترین شیوه‌های جایگزین است که باید مورد توجه شهرداری تبریز و سایر شهرداری‌های استان قرار گیرد. در هر حال باید به تردد ایمن و آسان شهروندان در جزئیات اجرائی فعالیت‌های عمرانی توجه شود.

رحمتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید یکبار برای همیشه، تردد آسان و بدون مشکل معلولان در جامعه حل شود اظهار کرد: تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی به امکانات مورد نیاز جامعه معلولین و همچنین اختصاص سرویس‌های ویژه درون شهری برای این قشر از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه دستگاه‌های مسئول همچون شهرداری و بهزیستی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی همچنین خواستار افزایش فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای برای احقاق حقوق معلولین و افزایش آشنایی هرچه بیشتر مردم با حقوق و تکالیف خود در این زمینه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مسائل اجتماعی حقوق معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان

شهردار اصفهان گفت: تفریح حق مسلم شهروندان است و در فرهنگ دینی، در کنار کار و عبادت، از ما خواسته شده است که تفریح داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی «کوه نور» و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با تبریک روز ملی شوراها، از تلاش‌های شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان و هیئت مدیره و مدیریت این مجموعه تشکر کرد.

وی با اشاره به مطرح شدن خواسته مردمی در برنامه‌های بازدید از بعضی محلات محروم برای استفاده کودکان و نوجوانان این مناطق از امکانات تفریحی شهر افزود: در همان جلسه مقرر شد تورهای گردشگری برای محلات کم‌برخوردار به‌صورت رایگان از هفته آینده دایر شود تا شعار «شهرداری برای همه مردم است» بار دیگر محقق شود.

قاسم‌زاده خاطر نشان کرد: تا پایان سال جاری دو مجموعه تفریحی جدید با ویژگی‌های متفاوت تقدیم شهروندان می‌شود و آن‌ها از منظر جدید، شهر اصفهان را تماشا خواهند کرد که یکی از آن‌ها در شرق اصفهان و دیگری در شمال شهر مجموعه تفریحی با مختصات کاملاً متفاوت ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: تفریح حق مسلم شهروندان است و در فرهنگ دینی، در کنار کار و عبادت، از ما خواسته شده است که تفریح داشته باشیم.

کد خبر 749172

دیگر خبرها

  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر