Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اینکه پرستاری شغلی سخت، طاقت فرسا و با حساسیت بالا است گفت: حقوق پرستاران متناسب با سختی و حساسیت کار آنها افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمدرضا ناصری یزدی» با اشاره به اینکه شیوع کرونا دوران امتحان بزرگی بود اظهار داشت: کادر درمانی و پرستاری ما در این ایام بسیار خوب عمل کردند و در زمانی که پرستاران دیگر کشورها از کار خود فرار می کردند، در ایران شاهد مجاهدت های این کادر بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ایران پرستاران و پزشکانی داشتیم که در کنار تخت بیماران خود مبتلا به این ویروس شدند ولی حاضر نبودند کار خود را ترک کنند و جهادی بسیار بزرگ از آنها را در این ایام شاهد بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: در کنار کادر پرستاری، اقشار مختلف گروه های جهادی از جمله روحانیون هم به میدان آمدند و برای مبارزه با این ویروس و خدمت رسانی به بیماران به صورت شبانه روزی تلاش کردند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه بسیاری از طلاب در طول ایام کرونا شبانه روزی در حال خدمت بودند گفت: روحانیون بسیاری در این ایام در هر کاری از حضور در بیمارستان و تامین مایحتاج پرستاران و بیماران تا حضور در خیابان ها برای ضدعفونی کردن معابر و اماکن و تولید ماسک و تغسیل اموات کرونایی حضور و فعالیت داشتند.

ناصری یزدی به آیات و روایاتی که در ارتباط با ارزش و جایگاه فعالیت پرستاری بیان شده تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در ارتباط با فعالیت پرستاران باید به آن توجه شود، بحث حقوق و دستمزد آنها است.

وی تصریح کرد: در هر یک از فعالیت های پزشکی و درمانی، تمام کادر از پزشک و پرستار و دیگر عوامل در حال فعالیت هستند ولی به لحاظ مالی، حقوق پرستاران نسبتا پایین است و این قشر مشکلات زیادی دارند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد که حقوق پرستاران به اندازه واقعی و عادلانه برسد و بخشی از مشکلات آنها برطرف شود گفت: کار پرستاری واقعا کاری بسیار سخت و طاقت فرساست و تمام مراحل آن چه پیش از اتاق عمل و په پس از آن و در بخش های مختلف درمانی از حساسیت و اهمیت بسیاری برخوردار است و باید حقوق آنها هم متناسب با همین سختی و  حساسیت باشد.

ناصری یزدی از مسئولان خواست که بیش از پیش نسبت به رفع مشکلات پرستاران توجه بیشتری داشته باشند و برنامه ریزی لازم برای بهبود وضعیت حقوقی پرستاران را در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به حضور بیماران دیگر استان ها در استان یزد برای دریافت خدمات درمانی اشاره کرد و گفت: این موضوع دارای محاسنی است و در کنار آن مشکلاتی هم به وجود می آید که باید مسئولان نسبت به رفع این مشکلات توجه لازم را داشته باشند.

وی اسکان همراهان بیمارانی که از استان های دیگر به یزد می آیند را یکی از مشکلات دانست و گفت: باید تدابیر لازم اندیشیده شود که برای این بیماران اماکن اقامتی از مهمان سراها تا هتل های خوب و با کیفیت احداث شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه در ایام کرونا با وجود تمام مشکلات و سختی ها یک سری تغییراتی در عادات زندگی افراد جامعه به وجود آمد، گفت: در کنار حذف بسیاری از تشریفات از مجالس جشن و عزا، مردم به بهداشت فردی خود هم در این ایام توجه بسیار خاصی پیدا کردند.

ناصری یزدی افزود: رعایت بهداشت فردی باید در بین تمام افراد جامعه نهادینه شود و به گونه ای فرهنگ سازی کنیم که پس از پایان خطر کرونا، باز هم مردم نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند و همیشه بهداشت فردی را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به حجم بالای روایات مطرح شده در ارتباط با اهمیت این موضوع گفت: قطعا اگر همین موضوع به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، بسیاری از بیماری هایی که شاهد آن هستیم خود به خود کاهش محسوسی پیدا می کند.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد پرستاران امام جمعه یزد حقوق پرستاران استان یزد ناصری یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی تاکید کرد: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر مشکلی در فروردین‌ ماه در این زمینه بوده، قطعا در اردیبهشت‌ ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است. دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

کد خبر 6092896 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران