Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@12:09:26 GMT

آمستردام علیه نژادپرستی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۲۳۸۰

آمستردام علیه نژادپرستی

شهر آمستردام پایتخت هلند عصر چهارشنبه صحنه تظاهرات گسترده علیه نژاد پرستی بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، نمایندگان بسیاری از اقلیت‌های قومی و مذهبی و فعالان حقوق بشری در این تظاهرات حضور داشتند.

معترضان که در پارک نلسون ماندلا در جنوب شرقی آمستردام تجمع کرده بودند، نژادپرستی در هلند را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهر کنندگان با حمل دست نوشته‌هایی "زندگی سیاه ‌پوستان بی‌ ارزش نیست"، "سکوت سفیدپوستان ستم است"، "نمی‌توانم نفس بکشم"، صلح بدون عدالت بی‌معنی است" و "نه به خشونت پلیس" اعتراض خود را به کشته شدن "جورج فلوید" سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور اعلام کردند.

معترضان همچنین خواستار توقف نژادپرستی و پدیده اسلام هراسی و تحقق برابری میان همه مردم یک کشور شدند.

آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی از ۲۶ می (۶خرداد) گذشته و کشته شدن فلوید صحنه اعتراضات بی‌سابقه است.

بدنبال کشته شدن فلوید بدست درک شاوین افسر پلیس ایالات متحده در شهر مینیاپولیس که ۲۶ می (۶ خردادماه) آمریکا و بسیاری از کشورهای جهان شاهد تظاهرات در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس بوده است.

افسر پلیس پس از بازداشت فلوید، زانویش را روی گردن وی نهاد و با وجود اینکه وی می‌گفت "نمی‌توانم نفس بکشم"  این کار پلیس ادامه یافت.

فلوید براثر شدت فشار وارده در بیمارستانی در آمریکا جان سپرد و در پی مرگ وی، موجی از اعتراض‌های گسترده این کشور و سراسر جهان را فراگرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت ترکیه حقوق نژادپرستی هلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ضدصهیونیست، ضدیهودیت نیست، این‌ها بخشی از شعار یهودیان آمریکایی است که در جریان تظاهرات علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه سرمی دادند.این گروه از یهودیان پارچه نوشته‌هایی را به دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود «اسرائیل،‌ نماینده یهودیان جهان نیست» و «کل فلسطین به حاکمیت فلسطینیان بازمی‌گردد» و «خاخام‌های اصیل، مخالف صهیونیسم هستند».این معترضان شعار می‌دادند «یهودیت...آری...صهیونیست...خیر..کشور اسرائیل باید برود».

از اوایل هفته گذشته، دانشجویان در سراسر آمریکا در محوطه‌های دانشگاه، در اعتراض به جنگ غزه و کشتار فلسطینیان، چادرهایی را برپا کردند و خواستار قطع انواع کمک‌ها به تل‌آویو شدند.نیروهای پلیس آمریکا با یورش به دانشگاههای ایالات متحده، تلاش دارد تا این اعتراضات را خاموش کند اما نه تنها اوضاع وخیم‌تر شده است، بلکه دانشجویان دانشگاهی در پاریس پایتخت فرانسه نیز در اعتراض به جنایات غزه تظاهرات برپا کردند.

کد خبر 847536 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن فلسطین

دیگر خبرها

  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • فیلم| تظاهرات یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژه
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه