Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:09:28 GMT

آتش در جنگل ها و مراتع پیچاب باشت دوباره شعله ور شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۲۵۸۶

آتش در جنگل ها و مراتع پیچاب باشت دوباره شعله ور شد

مهرداد انبازپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی ساعت ۱۴.۳۰ دقیقه روز  سه شنبه به دلیل نامعلومی شروع شد.

وی تصریح کرد:هم اکنون ۲۰ امدادگر در ارتفاعات سختگذر منطقه پیچاب در حال خاموش کردن آتش هستند.

وی بیان کرد: در مرحله دوم آتش سوزی منطقه پیچاب پنج سورتی پرواز برای انتقال نیرو های امدادگر به منطقه محل آتش سوزی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله نخست این آتش سوزی نیز بالگرد شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران هشت سورتی پرواز برای انتقال نیروها به ارتفاعات پیچاب انجام داد.

بخشدار مرکزی باشت تاکید کرد:مساحت عرصه های طبیعی خسارت دیده از آتش سوزی منطقه پیچاب پس اطفای کامل حریق از سوی کارشناسان برآورد و اعلام خواهد شد.

وی ابراز داشت: به دلیل سخت گذر بودن منطقه پیچاب مهار آتش در این منطقه با سختی صورت می گیرد.

انباز پور با یادآوری خشک و پر پشت بودن مراتع باشت به دلیل بارندگی های مطلوب امسال تاکید کرد: کمترین بی احتیاطی از سوی چوپانان،گردشگران و افرادی که به جنگل ها و مراتع می روند می تواند منجر به آتش سوزی و خسارت های جبران ناپذیر به جنگل ها و مراتع این شهرستان شود.

وی تصریح کرد: آتش زدن پسماند مزارع، بی احتیاطی چوپان ها و گردشگران و اختلاف جوامع محلی از مهمترین دلایل آتش سوزی در عرصه های طبیعی باشت است.

در یک ماه گذشته بیش از هفت فقره آتش سوزی در مناطق مختلف باشت از جمله شلالدون، گوهرگان، چاه تلخ و چالموره رخ داده اما این نخستین آتش سوزی بزرگ جنگل ها و مراتع این شهرستان است.

سطح مراتع و جنگل های این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتار جنگل است.

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهم ترین گونه های پوشش گیاهی و جنگلی باشت است.


 

برچسب‌ها جنگل کهگیلویه وبویراحمد باشت منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگل کهگیلویه وبویراحمد باشت منابع طبیعی جنگل کهگیلویه وبویراحمد باشت منابع طبیعی جنگل ها و مراتع منطقه پیچاب آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۲۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال

رسول مقسم روز شنبه گفت : سال قبل گلستان از محل تولید نهال‌جنگلی ۳۸۷ هکتار از عرصه‌های جنگلی هیرکانی را با کاشت «بلوط، ون، افرا و خانواده سرو نقره‌ای» احیا کرد یا توسعه داد که شامل ۲۰۰ هکتار در منطقه «قلعه‌قافه» مینودشت، ۱۰۰ هکتار در منطقه «قربان‌دره» مراوه‌تپه، ۵۷ هکتار در منطقه «جوزچال» رامیان و ۳۰ هکتار در مناطق« عربکلو و خسروآباد» گالیکش بود.

طبق گزارش مسوولان حوزه جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، سال قبل در قالب اجرای طرح ملی چهارساله کاشت یک میلیارد درخت، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال جنگلی برای فضای سبز، زراعت چوب، احیا و توسعه جنگل و مرتع و بیابان با بهره‌گیری از نهالستان‌های دولتی و خصوصی در استان تولید و در اختیار استان‌ها قرار گرفت در حالی که تعهد ایجاد شده برای گلستان در این سال پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نهال بود.

به روزرسانی جنگل‌های هیرکانی نیازمند احیا و توسعه

رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مکاتبه با ادارات شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری برای شناسایی جنگل‌های مخروبه، کم پوشش و فقیر جنگلی انجام شده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری