Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای هیل، "فیلنویز فلوید" برادر جورج فلوید روز گذشته (چهارشنبه) در ساختمان کنگره حاضر شد تا از قانونگذاران امریکایی بخواهد علیه تبعیض‌نژادی در این کشور به ویژه تبعیض‌نژادی در بخش اعمال قانون آمریکا اقدام کنند.

برادر فلوید که تلاش می‌کرد جلوی اشک‌هایش را بگیرد، در کمیته قضایی مجلس نمایندگان از اعضای این کمیته خواست اقداماتی را برای پایان دادن به بی‌عدالتی‌ها در سیستم قضایی و نابرابری‌های نژادی در آمریکا انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برادر جورج فلوید در این کمیته گفت: جورج پیش از مرگش درخواست کمک کرده بود اما مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود. لطفا به درخواست من، درخواست خانواده‌ام و خواسته‌های معترضان در سراسر خیابان‌های جهان توجه کنید.

وی افزود: زندگی برادرم مهم بود و اهمیت داشت. زندگی ما نیز مهم است. زندگی سیاهپوستان مهم است. باید در مورد قتل برادرم عدالت اجرا شود.

پیش از این اعضای خانواده «جورج فلوید» از سازمان ملل متحد نیز خواسته بودند تا درباره قتل وی تحقیق کند.

در حالی که بیش از دو هفته از قتل جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا می‌گذرد، اعتراض‌های سراسری آمریکائیان و محکومیت‌های جهانی همچنان ادامه دارد.

بنا به گزارش رسانه‌ها اعتراض‌های آمریکا و اقدامات سرکوبگرانه پلیس در مقابل معترضان تعدادی کشته و زخمی بر جای گذاشته اما هنوز آماری رسمی در این باره منتشر نشده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکنون تنها منبعی بود که در چهارم ژوئن (۱۵ خرداد) خبر داد که پلیس آمریکا تا آن زمان بیش از ۱۰ هزار نفر را در جریان اعتراض‌های جاری بازداشت کرده است. این خبرگزاری آمریکایی هنوز اطلاعاتی در مورد تعداد کشته‌ها و زخمی‌های اعتراضات منتشر نکرده است.

برچسب‌ها تبعیض نژادی دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبعیض نژادی دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا تبعیض نژادی دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا تبعیض نژادی جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره شهر‌های مختلف یمن امروز شاهد راهپیمایی میلیونی مردم در حمایت از غزه بود
مردم در این راهپیمایی کهبا شعار «همراه با غزه سربلند، بسیج و آمادگی» برگزارشد ضمن بیانیه‌ای جنایت‌های اشغالگران را محکوم و خواستار تداوم عملیات نیرو‌های مقاومت علیه اشغالگران و حامیان آن شدند.

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژه
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر