Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@03:07:50 GMT

آغاز سنجش سلامت کلاس اولی‌ها از ۱۵ تیرماه

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۳۱۶۹

آغاز سنجش سلامت کلاس اولی‌ها از ۱۵ تیرماه

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از آغاز سنجش نوآموزان از ۱۵ تیرماه خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جواد حسینی قبل از ظهر امروز (پنجشنبه) در ارتباط تلفنی با شبکه خبر با بیان اینکه سنجش دانش آموزان پایه اول از ۱۵ تیرماه تا پایان شهریورماه انجام خواهد شد، اظهار کرد: سنجش سلامت نوآموزان پایه اول در دو هزار و ۲۰۰ پایگاه سلامت با پوشش ۹۹ درصدی دانش آموزان انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح سنجش سلامت طرحی است که از سال ۷۲ آغاز شد و سطح پوشش آن در این سال ۱.۵ درصد بوده است در حالی که این پوشش در سال گذشته به نزدیک ۹۸ درصد رسیده است و در سال جدید نیز طبق پیش بینی‌ها به ۹۹ درصد خواهد رسید.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه سنجش نوآموزان پیش دبستانی نیز از ابتدای مهرماه انجام خواهد شد، گفت: پوشش سنجش دانش آموزان پیش دبستانی در سال گذشته بالغ بر ۵۰ درصد بوده است که پیش بینی می‌شود با همکاری بیشتر خانواده‌ها این رقم در سال جدید به ۶۰ درصد برسد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته سنجش سلامت بچه‌های پیش دبستانی به طور همزمان با نوآموزان ابتدایی انجام می‌شد ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از تجمع افراد در سال جدید زمان سنجش این دو گروه به طور کامل از یکدیگر جدا شده است.

حسینی در خصوص نحوه ثبت نام طرح سنجش سلامت اظهار کرد: خانواده‌ها با مراجعه به ۶۰ هزار مرکز نوبت دهی و یا با مراجعه به سامانه اینترنتی نوبت دهی طرح سنجش سلامت می‌توانند نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم ثبت نام مجازی به جای نوبت گیری حضوری اضافه کرد: تمام پایگاه‌های سنجش به طور کامل ضد عفونی شده است و اخذ سنجش سلامت به رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود؛ در این مراکز اتاق‌های انتظار نیز ایجاد شده است که می‌تواند از تجمع هر چه بیشتر خانواده‌ها در مراکز جلوگیری کند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا در مراکز سنجش سلامت تصریح کرد: در سالیان گذشته ۴۲ نفر کادر در مراکز حضور داشتند که این تعداد در سال جاری ۲۰ نفر شده است، در ضمن مقدار زمانی سنجش نیز برای ارزیابی دقیق‌تر سلامت از ۱۵ دقیقه به ۳۰ دقیقه افزایش پیدا کرده است.

وی از هزینه ۴۸ هزار تومانی سنجش سلامت خبر داد و افزود: در هر استان نیم درصد دانش آموزان به طور رایگان مورد سنجش قرار می‌گیرند و ۱۰ درصد دانش آموزان نیم نیمی از بهای سنجش را پرداخت می‌کنند.

حسینی با اشاره به رایگان بودن است دانش آموزان مناطق محروم گفت: ۲۳ هزار دانش آموز مناطق محروم و عشایری به صورت رایگان تست سنجش سلامت می‌دهند، در حالی که در سال گذشته نیز دانش آموزان مناطق بحرانی از جمله گلستان و کرمانشاه به طور رایگان این تست‌ها را پشت سر گذاشته اند.

وی در خصوص نحوه پروسه امور دانش آموزانی که مشکلاتی در آنها تشخیص داده می‌شود، اظهار کرد: دانش آموزانی که مشکلاتی در آنها پیدا شود برای بررسی مشکلات به طور ویژه به ۶۰۰ پایگاه تخصصی سنجش سلامت ارجاع داده می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی ثبت نام در مدارس را منوط به ارائه گواهی سنجش سلامت دانست و تصریح کرد: ثبت نام در مدارس قبل از ارائه این گواهی به صورت موقت انجام می‌شود، زیرا قبل از سنجش نوع مدرسه محل تحصیل دانش‌آموز مورد بررسی قرار نگرفته است.

کد خبر 428214

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سنجش سلامت کلاس اولی ها آموزش و پرورش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی سال گذشته دانش آموزان سنجش سلامت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وحید بیگدلی از آغاز مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس خبر داد و گفت: «مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه اول به مقدس مشهد با مشارکت ۱۰ استان کشور از ۷ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۴ اردیبهشت‌ در قالب ۵ دوره اردویی برگزار خواهد شد.»

وی ادامه داد: «اردوی زیارت‌اولی‌ها طرحی ملی است که به تفکیک دختران و پسران دانش‌آموز و مقتضیات آنان برای آشنایی بیشتر با فرهنگ اسلامی، آداب زیارت، تمرین عادات صحیح زیست اجتماعی و آشنایی با جغرافیای کشور بزرگ‌مان، به‌صورت متمرکز توسط مرکز اردویی-گردشگری سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود. در این اردوی زیارتی و معنوی علاوه بر زیارت بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع)، برنامه‌های حرم‌شناسی، بازدید از موزه‌های حرم مطهر، برنامه‌های فرهنگی، مسابقات ورزشی، مسابقات فرهنگی و هنری گروهی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه و اهدای بسته‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است.» 

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: «با توجه به ضرورت توجه به مناطق کم‌برخوردار و دور از مرکز در استفاده از ظرفیت‌های تربیتی و به‌خصوص برکات تشرف به زیارت دانش‌آموزان این مناطق از یک سو، همچنین حجم بالای عملیات اجرایی این طرح و هماهنگی‌های مورد نیاز آن از سوی دیگر، مخاطبان هدف این برنامه ترجیحا محدود به دانش‌آموزان متوسطه اول پایه‌های هفتم، هشتم و نهم مناطق کم‌برخوردار هستند که پیش از این فرصت تشرف به مشهد مقدس را نداشته‌اند.»

بیگدلی با بیان اینکه مدت اقامت دانش‌آموزان در این اردو چهار روز است، اضافه کرد: «دانش‌آموزان به تفکیک جنسیت و دوره در اردوگاه ثامن‌الحجج (ع) استان خراسان رضوی در شهر مشهد مستقر می‌شوند.» 

وی تاکید کرد: «این اردو به‌منظور تبیین و تعمیق اعتقادات دینی دانش‌آموزان و ایجاد ارتباط معنوی با ائمه اطهار، تقویت امید، نشاط، شادابی و ارتباط معنوی آنان، ایجاد زمینه رشد و پیشرفت جمعی، مسئولیت‌پذیری و مشارکت در فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان بر‌گزار می‌شود.» 

یادآور می شود ؛ این اردو‌ها از سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده و با در نظر گرفتن مرحله دوم اردو‌ها در سال تحصیلی جاری، تاکنون ۱۵۲۰۰ دانش‌آموز زیارت‌اولی از مناطق کم برخوردار کشور در این اردو‌ها شرکت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • کلاس اولی‌ها برای سنجش سلامت ثبت نام کنند/آخرین مهلت آخراردیبهشت
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از کی شروع می‌شود؟
  • زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص شد
  • اعلام زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها ؛ روند ثبت نام الکترونیک است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل