Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@08:53:57 GMT

زمینه جهانی‌سازی «گلیم هرسین» در دست اقدام است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۳۳۴۰

زمینه جهانی‌سازی «گلیم هرسین» در دست اقدام است

فرماندار هرسین از احداث موزه گلیم هرسین و ایجاد سردرب گلیم در ورودی پارک این شهر خبر داد و گفت: زمینه جهانی‌سازی «گلیم هرسین» توسط دولت فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امیر شاه‌آبادی امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی توسعه شهرستان هرسین ضمن تاکید بر اقتصادی‌سازی گلیم به تشریح اقدامات انجام شده در راستای ثبت ملی و جهانی گلیم هرسین توسط مسؤولان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت : با حمایت‌های امام جمعه، نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، شهردار و شورای اسلامی شهر هرسین و اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اقدامات بسیار خوبی در راستای ثبت جغرافیایی و ملی گلیم هرسین انجام شده است

فرماندار هرسین ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده زمینه جهانی سازی گلیم هرسین توسط دولت فراهم شده است و در‌گام‌های بعدی بخش خصوصی بایدضمن تسریع و توسعه فعالیت‌ها، برنامه‌های خود را به‌خصوص در بحث اقتصادی‌سازی گلیم با ایجاد مراکز متنوع و متعدد فروش و عرضه گلیم هدف‌گذاری کنند.

شاه‌آبادی یادآور شد: از سال 95 اقدامات بسیار مهمی در راستای توسعه، معرفی و ثبت جغرافیایی گلیم هرسین انجام شده است و در‌ مرحله سوم ، جهانی‌سازی گلیم هرسین در دست اقدام است و به همین منظور اقدامات بسیار مهمی همچون ایجاد 42 کارگاه گلیم بافی و پرداخت 10 میلیارد تومان تسهیلات به این کارگاه‌ها، احداث المان و میدان گلیم هرسین، آموزش 3 هزار و 500 نفر، ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و نام‌گذاری معابر و کوچه‌ها بنام گلیم انجام شده و یا در دست اقدام است.

فرماندار هرسین در ادامه، از احداث موزه گلیم هرسین و ایجاد سردرب گلیم در ورودی پارک شهر هرسین بعنوان اقدامی مهمی در راستای جهانی‌سازی و معرفی هر چه بیشتر گلیم هرسین خبر داد.

وی همچنین خواستار ایجاد کمیته نرخ‌گذاری و تشکیل صنف گلیم‌بافان به منظور حمایت از بافندگان گلیم و اقتصادی‌سازی این محصول شد.

حجت‌الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در ادامه، نوآوری در تولید نقش‌های جدید توسط گلیم‌بافان را اقدامی مهم در راستای توسعه و معرفی هر چه بیشتر گلیم هرسین و ارزآوری آن دانست.

امام جمعه هرسین ادامه داد: استفاده از نقش‌های جدید به‌عنوان یک نیاز باید توسط بافندگان با جدیت دنبال شود.

به گفته اجرایی، ایجاد موزه گلیم، نوآوری در تولید آن براساس نقش‌های جدید و معرفی هر چه بیشتر این محصول در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی باعث هویت‌سازی گلیم هرسین خواهد شد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس فرماندار هرسین شاه آبادی گلیم جهانی سازی گلیم هرسین انجام شده سازی گلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران

به نقل از روابط عمومی مرکزنوسازی و تحول اداری، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکار‌ها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، خصوصا ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت اجرایی ساختن آنها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبرد‌ها و راهکار‌هایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضایی، مدیریت اخلاق حرفه ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود