Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ  به اظهارات مطرح شده توسط یکی از ورزشکاران علیه برخی فرآیندهای قانونی خدمت وظیفه عمومی در برنامه فوتبال برتر شبکه ۳ سیما، ضمن رد اظهارات فرد مذکور، این مطالب را خلاف دانسته و در راستای تنویر افکار عمومی لازم می داند همان گونه که در گذشته نیز  اطلاع رسانی شده است، فرآیند رسیدگی به وضعیت مشمولان ورزشکار را مجدد مورد تاکید قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- برابر توافق به عمل آمده بین نیروهای مسلح، وزارت ورزش و جوانان و سازمان وظیفه عمومی  در سال ۱۳۹۷مقرر گردید، اعزام به خدمت سربازی مشمولان ورزشکار عضو تیم های ملی فوتبال ،تا ۳۰ سال و شاغل در لیگ های برتر فوتبال تا ۲۸سال به تعویق انداخته شود  تا از ظرفیت حرفه ای این عزیزان در ارتقاء ورزش کشور استفاده گردد.

البته مقررات مربوط به تحصیل و خروج از کشور این مشمولان برابر توافق مذکور و برابر مقررات جاری سایر مشمولان صورت می پذیرد. این عزیزان در صورت عدم اشتغال به تحصیل نیز می توانند با اخذ برگه آماده به خدمت و تایید وزارت ورزش و جوانان، از تسهیلات تمدید اعزام، به مدت دوره های ۶ماهه تا زمان اشتغال در تیم های لیگ برتر و تیم ملی استفاده نمایند.

۲-اجرای این فرآیندها نیاز به حضور افراد نداشته و صرفا با اعلام و تایید وزارت ورزش و جوانان ، توسط سازمان وظیفه عمومی صورت می پذیرد که تا کنون تمامی موارد اعلامی از سوی وزارت ورزش و جوانان سریعا اجرایی گردیده است.

البته این نکته مورد تاکید است که برابر توافق، بدون اعلام وزارت ورزش و جوانان هیچ اقدامی از سوی سازمان وظیفه عمومی صورت نمی پذیرد.

۳-پیرامون مقررات مربوط به خروج از کشور، این مشمولان نیز برابر توافق نامه مذکور همانند سایر مشمولان با اخذ وثیقه مشخص شده انجام می پذیرد و مدت زمان حضور این عزیزان در خارج کشور با همکاری و مساعدت سازمان وظیفه عمومی  دو ماه در نظر گرفته شده و اجرایی می شود.

۴- مشمولان ورزشکار مورد تایید وزارت ورزش و جوانان که در زمان مقرر اسامی آن ها به سازمان اعلام گردیده از طریق بستر اینترنت و بدون مراجعه حضوری می توانند مجوز خروج خود را دریافت و پس از ورود به کشور مبالغ وثیقه خود را که به صورت خودکار به حسابشان واریز می شود دریافت کنند.

این مبالغ به حساب های مصوب واریز و در صورت عدم بازگشت در زمان مقرر به حساب خزانه دولت ضبط و واریز می شود.

۵-در خصوص فرد مذکور نیز این تسهیلات به نام برده ارائه شده و از تیرماه سال ۹۸ تاکنون مکاتبه ای در خصوص وضعیت ایشان از سوی وزارت ورزش وجوانان به سازمان وظیفه عمومی واصل نگردیده و عملا باید ارائه تسهیلات به ایشان متوقف گردد.ولیکن با توجه به شناخت از ایشان در سال گذشته تسهیلات خروج از کشور ارائه شد.

۶-با بررسی به عمل آمده از وضعیت ایشان و ابهامات مطرح شده، مشخص شد مراجعه وی به دلیل عدم تایید فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان بوده و دلیل دیگر آن مراجعه با تاخیر ایشان به کشور پس از اتمام مجوز است که سامانه سازمان به صورت هوشمند مانع صدور مجوز شده است.

در پایان شایان ذکر است سازمان وظیفه عمومی ناجا آمادگی دارد ضمن ارائه خدمات مطلوب به تمام هم وطنان به ویژه ورزشکاران عزیز انتقادات سازنده را پذیرا بوده و پاسخگویی لازم را به هرگونه شبهه افکنی و ابهامات به عمل آورد.

این سازمان از کلیه رسانه های گروهی نیز تقاضا دارد در صورت طرح هرگونه مطلب یا ابهامی در خصوص سازمان وظیفه عمومی ناجا پاسخ های مربوط را منتشر نموده و زمانی را در برنامه ها برای رفع ابهام وپاسخ گویی در نظر بگیرند.

۲۳۵۲۳۱

کد خبر 1398282

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سربازی نیروهای مسلح نیروی انتظامی وزارت ورزش و جوانان سازمان وظیفه عمومی برابر توافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد

گواهینامه مهارت به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد که دوره‌های مهارت آموزی را با نظارت سازمان فنی و حرفه‌ای شهر شیراز در تیپ ۵۵ هوابرد طی کرده اند به آنان اهدا شد.

سرهنگ ستاد محمود سلیمانی جانشین تیپ ۵۵ هوابرد با اشاره به یکی از مشکلات جامعه که مدرک گرایی بدون مهارت است گفت: آنچه که ما در حین خدمت با سربازان جدید مشاهده کرده ایم این است که بیشتر آنان مدرک تحصیلی دانشگاهی دارند، اما از مهارت کار بردی کافی برخوردار نیستند و این از مشکلاتی است که در جامعه ما وجود دارد و باید برطرف شود و در نیرو‌های مسلح با تعامل با سازمان‌ها و ارگان‌های کشوری مهارت‌های مختلف آموزش داده می‌شود و با توجه به اعطای گواهینامه‌های معتبر زمینه اشتغال سربازان بعد از پایان خدمت تضمین می‌شود.

او در ادامه تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ با توجه به امکانات و زیرساخت‌های موجود در تیپ ۵۵ هوابرد تعداد ۱۱۹۹ نفر از سربازان وظیفه تیپ در رشته‌های مختلف اعم از پرورش گیاهان و گل‌های زینتی، پرورش زنبور عسل، پرورش گیاهان دارویی، جوشکاری، ساخت درب و پنجره‌ی دو جداره، مکانیک و برق خودروی سبک، تجهیزات و نصب دوربین مدار بسته و ... شده اند.

 جانشین تیپ ۵۵ هوابرد عنوان کرد: دوره‌های برگزار شده حاصل تعامل برقرار شده با سازمان‌ها و ادارات مختلف از جمله؛ سازمان آموزش فنی و حرفه ای، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان هلال احمر، شرکت ایران خودرو و سایپا و... در استان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد | هر سرباز وظیفه از چند مشوق می‌تواند بهره‌مند شود؟
  • خبر خوش سردار کمالی برای مشمولان وظیفه/ ثبت نام مشوق‌های مهارت آموزی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران