Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@09:04:13 GMT

زمینه جهانی‌سازی «گلیم هرسین» توسط دولت فراهم شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۳۴۱۹

زمینه جهانی‌سازی «گلیم هرسین» توسط دولت فراهم شده است

فرماندار هرسین از احداث موزه گلیم هرسین و ایجاد سردرب گلیم در ورودی پارک این شهر خبر داد و گفت: زمینه جهانی‌سازی «گلیم هرسین» توسط دولت فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امیر شاه‌آبادی امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی توسعه شهرستان هرسین ضمن تاکید بر اقتصادی‌سازی گلیم به تشریح اقدامات انجام شده در راستای ثبت ملی و جهانی گلیم هرسین توسط مسؤولان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت : با حمایت‌های امام جمعه، نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، شهردار و شورای اسلامی شهر هرسین و اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اقدامات بسیار خوبی در راستای ثبت جغرافیایی و ملی گلیم هرسین انجام شده است

فرماندار هرسین ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده زمینه جهانی سازی گلیم هرسین توسط دولت فراهم شده است و در‌گام‌های بعدی بخش خصوصی بایدضمن تسریع و توسعه فعالیت‌ها، برنامه‌های خود را به‌خصوص در بحث اقتصادی‌سازی گلیم با ایجاد مراکز متنوع و متعدد فروش و عرضه گلیم هدف‌گذاری کنند.

شاه‌آبادی یادآور شد: از سال 95 اقدامات بسیار مهمی در راستای توسعه، معرفی و ثبت جغرافیایی گلیم هرسین انجام شده است و در‌ مرحله سوم ، جهانی‌سازی گلیم هرسین در دست اقدام است و به همین منظور اقدامات بسیار مهمی همچون ایجاد 42 کارگاه گلیم بافی و پرداخت 10 میلیارد تومان تسهیلات به این کارگاه‌ها، احداث المان و میدان گلیم هرسین، آموزش 3 هزار و 500 نفر، ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و نام‌گذاری معابر و کوچه‌ها بنام گلیم انجام شده و یا در دست اقدام است.

فرماندار هرسین در ادامه، از احداث موزه گلیم هرسین و ایجاد سردرب گلیم در ورودی پارک شهر هرسین بعنوان اقدامی مهمی در راستای جهانی‌سازی و معرفی هر چه بیشتر گلیم هرسین خبر داد.

وی همچنین خواستار ایجاد کمیته نرخ‌گذاری و تشکیل صنف گلیم‌بافان به منظور حمایت از بافندگان گلیم و اقتصادی‌سازی این محصول شد.

حجت‌الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در ادامه، نوآوری در تولید نقش‌های جدید توسط گلیم‌بافان را اقدامی مهم در راستای توسعه و معرفی هر چه بیشتر گلیم هرسین و ارزآوری آن دانست.

امام جمعه هرسین ادامه داد: استفاده از نقش‌های جدید به‌عنوان یک نیاز باید توسط بافندگان با جدیت دنبال شود.

به گفته اجرایی، ایجاد موزه گلیم، نوآوری در تولید آن براساس نقش‌های جدید و معرفی هر چه بیشتر این محصول در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی باعث هویت‌سازی گلیم هرسین خواهد شد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس فرماندار هرسین شاه آبادی گلیم جهانی سازی گلیم هرسین انجام شده سازی گلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر، مراسم اعطای نشان «اقتصاد مقاومتی» به واحد‌های تولیدی نمونه کشور با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم مرتضوی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: کار و تولید عزت و اقتدار  مردم است. بیش از ۵ هزار نیرو در یک کارگاه تولیدی فعال هستند که بیش از نیمی از این جمعیت را زنان نخبه، تحصیل کرده و فعال تشکیل داده است.

وزیر کار گفت: از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود ۳میلیون و ۷۹۰هزار  زن بیمه تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می شود که باید بالغ بر ۸۰درصد کل اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: جهش تولید نیاز به تلاش دولت با مشارکت مردم دارد.

وزیر کار گفت: مانع زدایی از تولید و جلوگیری از مداخلات ادارات دولتی  از زنجیره تولید، از اقدامات مهم در راستای تحقق شعار سال است.جهش‌تولید بدون مشارکت مردم اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم در عرصه های مختلف اقتصادی خوش درخشیدند و در راستای حفظ و ارتقاء تولیدات داخلی پیشتاز بوده اند.

پیگیری امنیت شغلی زنان هستیم

همچنین در این مراسم نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است و به عنوان اولویت کاری وزارت کار قرار گرفته است.

وی گفت:کمیته مشاور زنان و خانواده در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته به طور جدی در حال پیگیری است.

خلج ادامه داد: این کمیته امنیت زنان در اشتغال در راستای ازدواج و فرزند آوری را  در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • دولت امنیت شغلی کارگران را فراهم سازد/ کارگر رکن تولید