Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما طی نامه‌ای به رئیس رسانه ملی به عملکرد رئیس دانشگاه صداوسیما اعتراض کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، متن نامه بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما به ریاست سازمان صداوسیما دکتر علی عسگری در اعتراض به عملکرد و مدیریت دکتر اسفندیاری رئیس دانشگاه در دیدار دانشجویان دانشگاه با ایشان به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علی عسگری
ریاست محترم سازمان صدا و سیما

سلام علیکم؛
احتراما به استحضار می رساند نظر به برگزاری دیدار دانشجویی جنابعالی با دانشجویان دانشگاه صدا وسیما، بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما که بزرگترین، تاثیرگذارترین و قدیمی ترین تشکل دانشجویی دانشگاه بوده و همواره نقش موثر و جریان سازی از فعالیت فرهنگی_دانشجویی را به عهد داشته است؛ غایب این جلسه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مجموعه دانشجویی در کنار فعالیت های محوله خود در حوزه و پایگاه های متعدد آن، با تاسیس هیئت رسانه (هیئت دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه)، ستاد اربعین دانشجویان، قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(ع)، دفتربین الملل و جهان اسلام، مرکز پژوهش و اعتلا سازمان صدا و سیما، مرکز تعلیم و تربیت و... در مناسبت های مختلف و موضوعات گوناگون به فعالیت مذهبی،فرهنگی، علمی، تربیتی،سیاسی،اجتماعی،رسانه ای، جهادی و... پرداخته است و همیشه خود را بازوی رسانه ملی و هیئت رئیسه دانشگاه برای نیل به اهداف بلند انقلاب اسلامی در صدا و سیما میدانسته و خواهد دانست.

 

بسیج دانشجویی با توجه به دستور مطالبه گری، مسئله محوری و نقش آفرینی جنبش دانشجویی توسط امام خامنه ای(مدظله العالی) همواره به عنوان منتقد سازنده و مطالبه گر دلسوز بخشی از فعالیت های دانشگاه مطرح گردیده است و چشم بینای انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

 

مسائلی هم چون بی توجهی به علوم انسانی و رسانه اسلامی، جذب غیر شفاف برخی افراد در کسوت هیئت علمی و به عنوان استاد،تمرکز بر آموزش علوم غربی به جای تربیت اسلامی، تزریق روحیه کارمندی به دانشجویان مطالبه گر، بستن فضای نقد دانشجویی با استفاده از ابزار کمیته انضباطی، امتیاز بندی و... در دانشگاه محل بحث است که شرح و بحث طولانی دارد و باید همگی ما با چنگ زدن به حبل الله، بدون قبیله گرایی و تعصب در حلقه های علمی و هیئت های اندیشه ورز به بررسی و اصلاح آنان بپردازیم.

 

لازم به ذکر است در دیدار دانشجویی با جنابعالی متاسفانه فقط اینجانب به عنوان مسئول بسیج دانشجویی به جلسه دعوت شده ام و آن هم در ساعات پایانی روز قبل مراسم و سهمیه ای به خود بسیج دانشجویی و تشکل های نیمه مستقل وابسته به بسیج داده نشد و در خصوص این نشست هیچ اطلاع رسانی دقیقی صورت نگرفت و با یک روش امنیتی و غیرعلنی این کار پیش برده شد.

 

در ایام کرونا بسیاری از دانشجویان منتقد، دغدغه مند و دلسوز در شهرستان هستند و دلیل دعوت دقیقه آخری برخی از فعالین دانشجویی که زبان منتقدی دارند، نشان از احتمال مهندسی شدن دعوت ها جهت کمرنگ شدن سخنان انتقادی به نحوه مدیریت دکتر اسفندیاری ریاست محترم دانشگاه است.

 

این را جنابعالی مطلع باشید که سخنان دانشجویان عزیز حاضر در نشست فردا، سخنان همه دانشجویان مخصوصا همه منتقدان نیست و فرآیند انتخاب این دانشجویان شفاف نمی باشد.

 

قصد نگارش نامه به جنابعالی را نداشتیم و بارها محترمانه از ریاست دانشگاه تقاضای خود را مطرح کردیم،اما پاسخ مناسبی هم چون گذشته نگرفتیم.

 

البته لازم به ذکر است خود شما با توجه به اینکه از اعضای هیئت علمی دانشگاه و عضوی از خانواده دانشگاه صدا و سیما می باشید، بهتر از هر شخصی به انتقادها و اشکالات دانشگاه واقف بوده و بسیاری از مسائل توسط اساتید دلسوز و انقلابی دانشگاه به شما منتقل شده است.

 

با تقدیر از زحمات و همت جنابعالی برای برگزاری این نشست ویژه و مهم، از حضورتان به علت عدم حضور به خاطر تضعیف بسیج و دانشجویان انقلابی توسط مسئولان امر در این جلسه عذرخواهی می نماییم و خواهشمندیم دستور فرمایید جلسه ای با حضور جمعی از دانشجویان، ادوار منتقد و تاثیرگذار در بدنه دانشجویی و سازمان تشکیل گردد تا سخنان دلسوزانه و راه کارهای علمی و نخبگانی برای اصلاح دانشگاه و سازمان رسانه انقلاب اسلامی به سمع جنابعالی به عنوان فرمانده قرارگاه مقدم فعال جنگ نرم انقلاب اسلامی برسد.

پیشاپیش از حسن توجه جنابعالی سپاسگزاریم.

#حذف_منتقدین

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی عسگری رئیس صدا و سیما نامه بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما دانشگاه صداوسیما دانشجویی دانشگاه انقلاب اسلامی بسیج دانشجویی دانشگاه صدا صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۳۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های آمریکا از دانشجویانی که شجاعانه علی‌رغم سرکوب شدید پلیس آمریکا، با تحصن و تجمع صدای مردم مظلوم غزه شدند، حمایت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، متن نامه مسعود میرزایی به شرح زیر است:

به نام خدا

همکاران محترم؛ دانشگاه‌های ما به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری جهت تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند. ما در دانشگاه فردوسی مشهد، عمیقاً احساس می‌کنیم که باید نگرانی خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه، و به طور مشخص‌تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل ابراز کنیم.

اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده، عمیقاً نگران‌کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی‌ ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می‌شود.

با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ماست که اقداماتی که حقوق بشر را نقض می‌کند، محکوم و در مورد این نگرانی‌های فوری و حیاتی جهانی، گفت‌وگوی باز را تشویق کنیم. به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای طرح انتقاد و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.

ما از همه دست‌اندرکاران می‌خواهیم که قاطعانه از این اصول حمایت کنند تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی مجدداً تاکید کنیم.

با احترام و دعوت به اقدام، مسعود میرزایی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا/ به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • قرائت معکوس رسانه‌های غربی از اعتراضات اصیل دانشجویی
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی