Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:22:58 GMT

ایران برای پیشرفت نیازمند تقویت تفکر انقلابی است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۳۹۶۵

ایران برای پیشرفت نیازمند تقویت تفکر انقلابی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصرشکریان امیری پیش ازظهر پنجشنبه در دومین گردهمایی مدیران، معاونین و رؤسای ادارات و نمایندگی‌های تبلیغات اسلامی شهرهای استان در سالن شهید آوینی بابل با اشاره به در پیش بودن اول تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و با تاکید بر برگزاری برنامه‌های مناسب با این ایام در تمامی مراکز و نمایندگی‌های سازمان تبلیغات اسلامی شهرهای مازندران، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی در مسیر تمدن نوین اسلامی گام بر می‌دارد و نقش آفرینی آن در منطقه بازگوی موفقیت‌های این مسیر تمدن ساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب و الزامات یک جامعه تمدن ساز در این مسیر پر بهجت، افزود: نقش نخبگان جوان جامعه به ویژه نخبگان حوزه و دانشگاه و اثرگذاری نخبگان حوزه تبلیغ در جهت تبیین این بیانیه گام دوم بسیار حائز اهمیت است و این دشمنی‌ها در مسیر حرکتی انقلاب اسلامی و ملت بزرگ و قهرمان ایران اسلامی هیچ خللی ایجاد نخواهد کرد بلکه عزم این ملت را برای تحقق جامعه تمدنی جزم خواهد کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اهمیت تبلیغ و رسالت انبیا الهی و اهل بیت (ع) اشاره و تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به تبلیغ علمی و عملی نیازمندیم و میراث گرانبهای پیامبر اعظم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت بر دوش فعالان عرصه تبلیغ است که باید برای حفظ آن و ترویج مبانی و مفاهیم اسلام ناب و قران کریم همت‌ها را مضاعف و جهادگونه در این عرصه بسیار مهم گام برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با مهم دانستن گذر زمان و اهمیت عمر در این برهه از حیات اسلام و جمهوری اسلامی، تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه جمهوری اسلامی برای ایجاد یک جامعه تمدنی است و امروز به فرموده سردار نامی سپاه اسلام و جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، جمهوری اسلامی امروز حرم است و دفاع از این حرم و دفاع و حفاظت از میراث گرانبهای حضرت امام (ره) یعنی (ولایت فقیه) یک تکلیف واجب است.

حجت الاسلام ناصرشکریان امیری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در ایام شیوع این ویروس منحوس (کووید ۱۹) توسط گروه‌های جهادی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، هیئات مذهبی، رحانیون و مؤسسات و خانه‌های قرآنی به ویژه در رزمایش مواسات و کمک مومنانه، خاطر نشان کرد: مدل مدیریتی جمهوری اسلامی در برابر بحران‌های اجتماعی با تدبیر هوشمندانه و بی بدیل رهبری معظم انقلاب و وحدت مردم و مسئولین چشم جهان را به خود خیره کننده است و به اذهان سازمان‌های بهداشت جهانی ایران اسلامی در این بخش موفق بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی سخنان خود به موضوع فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی در هفته و سالروز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی اشاره و اظهار داشت: کنگره ملی تبلیغ در سال آینده برگزار خواهد شد و باید برای این برنامه فاخر از الان برنامه ریزی ها صورت گیرد و به کمک نخبگان و فرهیختگان حوزه تبلیغ دینی برنامه ریزی جامعی برای تحول در حوزه تبلیغ داشته باشیم.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های مازندران در پایان به اهمیت دسترسی به بانک اطلاعات جامع تبلیغ در استان اشاره و بیان داشت: باید در راستای ایجاد یک بانک اطلاعاتی دقیق برای دسترسی به تمامی فعالان فرهنگی و تبلیغی برنامه ریزی شود و این کار باید تا نتیجه گیری دقیق مورد اهمیت و اهتمام ویژه همگان قرار گیرد.

کد خبر 4947068

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب تبلیغات اسلامی مازندران مدیریت جهادی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا ایلام بیرجند گرگان سالروز ارتحال امام خمینی آتش سوزی آتش سوزی جنگل ها امام خمینی ره یاسوج تبلیغات اسلامی جمهوری اسلامی سخنان خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان گفت: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

حجت الاسلام علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: اگر فهم سیاسی بالاتر و تحلیل بهتری وجود داشته باشد، انقلابی و ضد انقلابی بهتر از یکدیگر تمایز داده می‌شوند و هم چنان که در ابتدای انقلاب انواع گروه‌ها و جریان‌های چپ و راست وجود داشت و اگر افراد تحلیل خوبی داشتند، جزئی‌تر وارد مسائل شده و فرق انقلابی و ضد انقلابی را بهتر درک می‌کردند.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و نقش بارز ایشان در تفکر اسلامی تصریح کرد: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان خاطرنشان کرد: شهید مطهری به برخورد انفعالی اکتفا نمی‌کرد بلکه اول دیدگاه جهان بینی اسلامی را بیان و سپس تألیف می‌کرد.

نوری یکی از خصوصیات شهید مطهری را جدال احسن در مسائل مهم و افکار انحرافی مانند ماتریالیسم عنوان و تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مطهری در نقد اندیشه‌های مخالف، پرهیز از مطلق گرایی است و این بدین معنا است که نه عینک خوش بینی میزند تا به اعمال دیگران نظر کنند و نه عینک بدبینی به چشم داشتند که دیگران را مقصر بدانند.

وی اضافه کرد: استاد شهید مرتضی مطهری، معلم بزرگی برای دیروز، امروز و فردای کشور است و ایشان متفکری دین شناس بود که در برابر التقاط، نفاق و تهاجم فرهنگی غرب و شرق ایستاد و اسلام ناب و اسلام فقاهتی را ترویج داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان تصریح کرد: ایشان همچنین از دیگر ویژگی‌های این متفکر اسلامی را انصاف علمی عنوان کرد و ادامه داد: شهید مطهری در پاسخگویی به شبهات و نقد اندیشه‌ها، روحیه استکباری و بزرگ اندیشی نداشت و بر همین اساس ایام گرامیداشت مقام این استاد شهید تحت عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نام گرفته است.

کد خبر 750079

دیگر خبرها

  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • حماسه وعده صادق بیش از عملیات‌های دیگر نیازمند روایت فتح است
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است
  • پیشرفت برنامه‌ها در دانشگاه فرهنگیان کافی نیست
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند