Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی آقازاده روز پنجشنبه در همایش ائمه جمعه استان مرکزی در مصلی بیت‌المقدس اراک افزود:  حقوق اسفندماه پارسال این افراد پرداخت شده و حقوق ۲ ماه نخست امسال نیز در اسرع وقت پرداخت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخناش اظهار داشت: بیش از پنج هزار واحد مسکونی روستایی در نتیجه سیلاب بهار پارسال تخریب شد که با پیگیری‌های دولت بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ واحد با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال بهسازی یا بازسازی شد که بخشی از این اعتبار به صورت بلاعوض در اختیار مردم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار مرکزی اضافه کرد: سهم این استان در طرح ملی مسکن ۲۲ هزار واحد است که با تامین زمین مورد نیاز ساخت هشت هزار واحد در اسرع وقت آغاز می‌شود که این امر نقش موثری در کاهش قیمت مسکن خواهد داشت.

آقازاده، تکمیل طرح‌های نیمه تمام را اولویت اصلی دولت‌ در یکسال پایانی خدمت خود دانست و بیان کرد: ۳۰۰ طرح نیمه تمام در استان مرکزی وجود دارد که تکمیل ۱۰۰ طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کلید خورده است.

وی اظهار داشت: به تازگی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تعدادی از طرح‌های ورزشی استان مرکزی جذب شد که با جذب و تکمیل این طرح‌ها بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: فرآیند تکمیل بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک در شرایط قابل قبولی است و با پیگیری‌های انجام شده یک‌هزار میلیارد ریال از محل منابع ملی برای تکمیل و ۴۳۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز این طرح از وزارت بهداشت و درمان جذب شده و پیش‌بینی می‌شود تا خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

آقازاده افزود: تفاهم‌نامه ساخت یک‌هزار واحد مسکونی برای ایتام با مشارکت استانداری و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در سال ۹۷ منعقد شد که اکنون زمین مورد نیاز از سوی استانداری تامین و ۳۵۰ میلیارد ریال از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار این طرح نیز جذب شده است.
وی شاخص‌های اقتصادی استان مرکزی را قابل قبول دانست و گفت: نرخ بیکاری استان در سال گذشته به تازگی از سوی مرکز آمار ایران هشت درصد اعلام شده که  بر این اساس استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری در سال ۹۸ بوده‌ است.

استاندار مرکزی افزود: سال گذشته با وجود مشکلات و مسائل اقتصادی حدود یک میلیارد دلار انواع کالای غیر نفتی از این استان صادر شد و ۱۵ هزار شغل شناسنامه دار نیز ایجاد شد.

آقازاده بیان کرد: ۵۵ تا ۶۰ هزار شغل پایدار باید در استان مرکزی ایجاد شود تا فشار بیکاری در استان کاهش پیدا کند که برای تحقق این مهم ایجاد ۲۰ هزار شغل پایدار ور سال جاری هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا اگرچه باعث تعطیلی نماز جمعه در استان مرکزی شد اما ائمه جمعه دوشادوش مسئولان در مقابله با این ویروس تلاش کردند و نقش مهمی در جذب مشارکت‌های مردمی داشتند.

استاندار مرکزی بیان کرد: این استان ۳۰ بهمن سال گذشته استان دوم کشور در شیوع ویروس کرونا بود اما اکنون با هماهنگی مردم، مسئولان و روحانیون استان بیست و دوم کشور در این خصوص است.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر تا ۲۰ خرداد ۹۹ به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به هشت هزار و ۴۲۵ نفر رسیده است

نماز جمعه پیش از شیوع ویروس کرونا در ۳۳ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان مرکزی سیدعلی آقازاده بیمه بیکاری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان مرکزی بیمه بیکاری ویروس کرونا استان مرکزی بیمه بیکاری استاندار مرکزی استان مرکزی میلیارد ریال ویروس کرونا هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان حوزه اقتصادی استان اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و حوزه اقتصادی نقش مؤثری در تحقق شعار سال دارد.

وی به توفیقات دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و تولید اشاره کرد و افزود: روند مستمر توسعه اشتغال در کشور مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال از موفقیت‌های اساسی دولت سیزدهم در یکسال اخیر است.

استاندار بوشهر از کاهش ۰.۹ درصدی نرخ بیکاری در کشور خبر داد و تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور از ۹ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۸.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

محمدی زاده با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در بین جوانان و زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خاطر نشان کرد: میزان اشتغال ناقص در کشور نیز در یکسال اخیر حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: خالص اشتغال ایجادی در کشور در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۷۷۵ هزار شغل جدید است.

استاندار بوشهر گفت: سامانه جستجوی شغل در کشور در سال گذشته، راه اندازی و بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت و ۳۱۰ هزار نفر از کارجویان نیز ثبت نام کردند.

محمدی زاده به توسعه مشاغل خانگی در کشور در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: ۱۸۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته در کشور صادر و بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی در سطح کشور در یکسال اخیر برپا شده که نقش مؤثری در بازاریابی کالاهای تولیدی مشاغل خانگی داشته است.

استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر نیز طی یکسال اخیر، اتفاقات ارزشمندی در حوزه اشتغال و تولید و کاهش بیکاری رقم خورده که کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد از مهم‌ترین توفیقات است.

محمدی زاده بیان کرد: طی ۲ سال اخیر حدود ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شده و امسال با رونق فضای کسب و کار و جهش تولید، اشتغال نیز رشد محسوسی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر با شتاب بسیار خوبی انجام شده و امیدوارم امسال شاهد احیای تمام واحدهای تولیدی باشیم.

کد خبر 6098325

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • پاسخ عجیب بانک مرکزی به درخواست زوج‌های جوان: «هیچ بانکی اعتبار پرداخت وام ازدواج ندارد»
  • جشنواره کن در کما
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری