Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@14:05:22 GMT

ویزای شینگن و رفع ریجکت ویزای شینگن

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۴۲۷۴

ویزای شینگن و رفع ریجکت ویزای شینگن

بسیاری افراد به علت نداشتن آگاهی کامل نحوه ارائه درخواست اخذ ویزای شینگن وعدم آگاهی از مدارک مورد نیاز ممکن است با مشکل ریجکت ویزای شینگن مواجه شوند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام قصران گشت، در برخی شرایط ممکن است دلایل ریجکتی به گونه ای باشد که نام وی در لیست سیاه قرار بگیرد و آنگاه حتی درخواست های بعدی درسال های متوالی نیز با ریجکتی رو به رو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو در این متن سعی شده به طور جامع تمامی مواردی که باعث ریجکتی ویزای شینگن می شود بیان شود.

دلایل ریجکت ویزای شینگن

عدم قانع شدن آفیسر پروندهمهمترین عاملی که باعث ریجکت اخذ ویزای شینگن می شود، قانع نشدن آفیسر پرونده است. در صورتی که آفیسر از بازگشت متقاضی به کشور خود اطمینان پیدا نکند و دلایل سفرش کاملا واضح نباشد باعث می شود ویزای شینگن متقاضی را ریجکت کند.

روشن نبودن هدف سفر و نحوه اقامت در طول سفر
متقاضی باید به طور کامل و ارائه مدارک، هدف خود از سفر به حوزه شینگن را شرح دهد. در روز مصاحبه باید برنامه سفر و محل اقامتش را به طور کامل و ارائه مدارک برای آفیسر شفاف سازی کند. ارائه مدارک معتبری چون رزرو هتل امکان ریجکتی ویزای شینگن را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

عدم ارائه مدارک کافی دال بر برگشت متقاضی از سفر
تا جایی که امکان دارد متقاضی باید مدارکی را به آفیسر ارائه دهد تا از برگشتش به کشور مبدا اطمینان کامل را داشته باشد. سند ملکی، پرینت بیمه تامین اجتماعی و یا نامه استغال به کار  شانس ریجکتی ویزای شینگن را کاهش می دهد.

عدم تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های سفر
آفیسر برای آن که مطمئن شود متقاضی از پس پرداخت هزینه ها در سفر بر می آید از او مدارکی چون گردش مالی 6 ماهه اخیر وهمچنین موجودی فعلی حساب را تقاضا می کند. چنانچه موجودی کافی نباشد شانس ریجکت ویزای شینگن به شدت افزایش می یابد.

سوء سابقه
عدم سابقه و پایبندی به قوانین یک کشور بسیار حائز اهمیت است. بنابراین در صورتی که فرد فعالیت های مجرمانه ای انجام داده باشد حتی به میزان کم و ناچیز ویزای شینگن ریجکت خواهد شد.

پاسپورت آسیب دیده و یا نامعتبر
در صورتی که پاسپورت متقاضی پاره شده باشد و همچنین از مدت انقضای آن کمتر از 6 ماه باقی مانده باشد (برخی از سفارت ها 3 ماه) باعث ریجکتی ویزای شینگن وی می شود.

مدارک جعلی
اگر متقاضی مدرک جعلی را ارائه دهد و آفیسر مطلع شود بدون شک ویزای شینگن فرد ریجکت میشود. ماجرا در همینجا ختم نشده و آفیسر نام فرد را در بلک لیست قرار می‌دهد. این بدان معناست که تمامی سفارت های یکپارچه سیستم شینگن از تخلف او آگاه می شوند و چنانچه در زمان دیگری و برای کشور دیگری که عضو شینگن است اقدام کند، ویزای او ریجکت خواهد شد.

عواملی چون سن و مجرد بودن
همانطور که بیان شد آفیسر باید از برگشت متقاضی اطمینان کامل را پیدا کند. در برخی از سفارت ها اروپایی به افراد زیر 30 سال و مجرد که به تنهایی و درقالب بدون تور قصد سفر دارند به راحتی ویزا نمی دهند در واقع آفیسر نسبت به برگشت این افراد مشکوک است.

نداشتن سابقه سفر خارجی
در صورتی که فرد برای بار اول جهت سفر خارجی اقدام می‌کند و مهر ورود و خروج کشوری در پاسپورتش وجود نداشته باشد احتمال ریجکت ویزای شینگن وی زیاد خواهد بود. سفر روسیه و سنگاپور احتمال ریجکت ویزای شینگن را کاهش می دهد.

نامعتبر بودن بیمه مسافرتی
طبق گزارش وبسایت رسمی شینگن، یکی دیگر از عوامل اصلی ریجکت ویزای شینگن، بیمه مسافرتی نامعتبر است.

پوشش بیمه مسافرتی کمتر از مقدار پیش بینی شده نباشد.

بیمه مسافرتی روزهای سفر و اقامت را تا زمان برگشت پوشش دهد.

بیمه مسافرتی تمامی خط مشی های شینگن را پوشش دهد.

اعتراض به ریجکت ویزای شینگن

توصیه می شود در صورتی که اولین بار با ریجکتی ویزای شینگن مواجه شده اید قبل از اعتراض به ریجکتی، نامه سفارت خانه را مطالعه کرده واز دلایل ریجکتی آن آگاه شوید تمامی مدارک مورد نیاز را تهیه و بعد اعتراض کنید. توصیه می شود به تبلیغات فریب دهنده  سند سازی و ارائه مدارک جعلی توجهی نداشته و با متخصصان با تجربه در این زمینه مشورت کنید.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات در خصوص ویزای شینگن و رفعی ریجکتی آن با کارشناسان آژانس مسافرتی قصران گشت با سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزا تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید و تمامی سوالات و ابهامات ذهنی خود را برطرف نمایید.

نحوه اعتراض به ریجکت ویزای شینگن

به مدت حداکثر یکماه پس از صدور نامه ریجکت ویزای شینگن می‌توان اقدام به ارسال نامه اعتراض به ویزای شینگن به زبان انگلیسی کرد. توصیه می شود جهت اعتراض  2 الی 3 روز پس از دریافت نامه ریجکت اقدام فرمایند چرا که بهترین زمان اقدام مجدد برای ویزای شینگن بعد از ریجکت ویزا این زمان است. بررسی اعتراض ممکن است تا 3 ماه زمان ببرد و تا زمان اعلام نتیجه فرد نمی تواند از طریق سفارت دیگری اقدام به اخذ ویزا کند.

*  به اعتراض هایی که از طریق ایمیل ارسال می شود، رسیدگی نمی کنند.

ویژگی های نامه اعتراض به ریجکت ویزای شینگن

نگارش صحیح و دقیق نامه اعتراض بسیار حائز اهمیت است. نامه اعتراض به ریجکت ویزای شینگن باید شامل موارد زیر باشد

اطلاعات شخصی

تاریخ ریجکت ویزای شینگن

دلیل ریجکت ویزای شینگن

دلایل و توضیحات متقاضی جهت بروز اشتباه در ریجکتی

انتهای رپرتاژ آگهی