Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید شهاب‌الدین عبدلی روز پنجشنبه در تماس با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برقرسانی به ۱۰ خانوار دارای مجوز ساکن این روستا در سال ۹۷ انجام شده است.

وی ادامه داد: در سنوات بعد از آن، ۱۳ خانوار به این روستا اضافه شده اند که ۹ خانوار در اراضی ملی اقدام به ساخت مسکن کرده‌اند.

کارشناس روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون نیز هیچگونه مجوزی برای برقرسانی به ساکنان روستای مذکور صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: داشتن کدآبادی روستاهای بالای ۱۰ خانوار، نزدیک به شبکه برق بودن روستاهای زیر ۱۰ خانوار، واقع نشدن مسکن در اراضی ملی که در صورت واقع شدن نیازمند صدور مجوزهای قانونی لازم از منابع طبیعی و جهاد کشاورزی است از جمله الزامات مهم برای واگذاری انشعاب برق به مناطق روستایی است.

عبدلی تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات مهمی که شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با آن مواجه است ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی افراد بدون مجوز اقدام به ساخت مسکن و اتصال برق غیرمجاز از سایر منازل دارای انشعاب کردند که علاوه بر انجام کار غیرقانونی به شبکه برق خانگی و تجهیزات توزیع برق آسیب وارد می کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز مشتمل بر ۷ ماده و ۴ تبصره است که در روز دهم خردادماه ۱۳۹۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ سی و یکم خرداد ماه به تائید شورای نگهبان رسید.

در ماده یک این قانون آمده است: هر شخص بدون دریافت انشعاب قانونی آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب و اشتراک خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات مبادرت به استفاده از خدمات مزبور نماید و یا با داشتن انشعاب مبادرت به استفاده غیرمجاز نماید، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت و سایر حقوق مربوطه به شرح زیر جریمه می شود:
الف- درخصوص مصارف خانگی از جریمه نقدی تا درجه ۶ که در موضوع ماده ۹۹ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۹ و براساس نرخ تورم سالانه استفاده می شود در مصارف غیرخانگی به یک تا دو برابر بهای مصرف خدمات مصرفی
ب- در صورت تکرار حسب مورد به حداکثر جریمه مقرر در بند (الف) و قطع انشعاب به مدت سه ماه تا ۶ ماه
در ماده ۲ قانون نیز تصریح شده است: هر شخصی به هر طریق مبادرت به هر نوع تصرف یا تغییری در وضعیت دستگاه های اندازه گیری آب، برق، گاز، تلفن و یا شبکه فاضلاب نماید به نحوی که منجر به اخلال در کارکرد صحیح و ثبت ارقام مصرفی گردد، علاوه بر الزام به اعاده وضع به حال سابق، به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت و جزای نقدی درجه ۶ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱/۲/۱۳۹۲ محکوم می شود.

به گفته یک کارشناس در فرمانداری؛ روستای شوگه در ۸ کیلومتری مرکز شهر خاش واقع شده و  از روستاهای حاشیه شهر محسوب می‌شود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان انرژی برق خاش شركت‌ توزيع نيروی برق سیستان و بلوچستان شركت‌ توزيع نيروی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان انرژی برق خاش شركت توزيع نيروی برق سیستان و بلوچستان شركت توزيع نيروی برق سیستان و بلوچستان انرژی برق خاش شركت توزيع نيروی برق سیستان و بلوچستان شركت توزيع نيروی برق سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت:در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام، احشام اهالی ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده است.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، حمید سلامتی در بازدید از مناطق جنگلی گالیکش در شرق گلستان اظهار کرد: در طرح ساماندهی خروج دام، اراضی به تصرف دولت درآمده و مناطق بعد از خروج دام جنگلکاری می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده و بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به سطح جنگل‌های استان افزوده شده است. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها در روستای عرب کلو و خسرو آباد در سال ۱۳۷۹ شروع شده است.

سلامتی ادامه داد: در روستای عرب کلو ۳۳ خانوار دایم و ۴ خانوار موقت با ۱۹ دامدار حضور داشتند؛ در روستای خسروآباد هم، ۲۶ خانوار دائم و یک خانوار موقت با ۱۲ دامدار حضور داشتند. ۱۲۱ نفر در طرف قرارداد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در روستا‌های این طرح کوچ داده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در اجرای این طرح حدود ۷۰۰ هکتار جنگلکاری با گونه‌های پهن برگ و سوزنی برگ شده است که حدود ۳۰۰ هکتار زمین‌های خود روستا و ۴۰۰ هکتار جنگل‌های مخروبه در آن محدوده بوده است. 

سلامتی افزود: با اجرای این طرح بخش۷ وسیعی از جنگل‌های منطقه به دلیل حذف عوامل تخریب مثل حضور دام و خانوار‌های جنگل نشین با جنگلکاری بازسازی و احیا شده است که در توسع‌ها جنگل و حفظ منابع آب و خاک تاثیر بسیار مطلوبی داشته است. 

وی گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها یکی از طرح‌های خوب بوده است که به دلیل عدم وجود اعتبار تداوم پیدا نکرده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد