Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، اولین نشست ستاد هماهنگی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، نمایندگان استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، بهریستی، مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج و اعضای ستاد استانی سنجش به منظور تمهید مقدمات اولیه و تعیین زمان شروع فعالیت پایگاه های سنجش در سال جاری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست با اشاره به اهمیت برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان، سنجش را اقدامی مقدس و ارزشمند دانست و گفت: این برنامه به صورت فرابخشی و با همکاری استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان هر ساله به منظور جایدهی مناسب دانش آموزان انجام می شود.
وی با اشاره به شرایط سال جاری و شیوع بیماری کرونا ویرس، بر تمهید مقدمات کامل و اتخاذ تدابیر لازم به منظور انجام بهینه سنجش با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در پایگاه های سنجش تاکید کرد و گفت: برنامه سنجش فرصت مناسبی است که در قالب این برنامه، دستگاه های همکار نیز خدمات خود را به دانش آموزان ارائه کنند.
قربانی یکی از ویژگی های برنامه سنجش را شناسایی به موقع دانش آموزان دارای مشکل و هدایت صحیح آنان در نظام آموزشی عنوان و تصریح کرد: تشخیص به موقع مشکلات و اختلالات باعث می شود که خدمات لازم به دانش آموزان جامه هدف ارائه شود.
وی از اعضای ستاد استانی خواست با همدلی و همراهی و مشارکت همه جانبه و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، زمینه اجرای کامل این برنامه را مثل سال های گذشته در استان فراهم نمایند.
در ادامه این نشست خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز گزارشی از برنامه سنجش در سال گذشته ارائه کرد و با بیان اینکه سنجش از سال ۷۴ آغاز و اکنون تبدیل به یک برنامه شده است، گفت: در سال گذشته میانگین پوشش سنجش کشور ۹۷ درصد بود که این رقم در استان کردستان ۱۰۰ درصد می باشد.
وی هدف از برگزاری این نشست را تصمیم گیری در خصوص روند اجرای سنجش، نوبت دهی، تعیین پایگاه ها و نحوه حضور اولیای دانش آموزان در پایگاه بر اساس نوبت دهی و زمان تعیین شده عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۲۷ هزار و ۴۰۸ نفر از نوآموزان مورد سنجش قرار گرفتند.
رنجبر افزود: برای سال ۹۹ نیز تعداد ۲۱ پایگاه با ۲۱۴ نفر نیروی انسانی در نظر گرفته شده است و پیش بینی می شود تعداد ۲۸ هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش شرکت نمایند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر سال گذشته در اجرای سنجش پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفته و ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر نیز امسال سنجش خواهند شد.
در ادامه این نشست نمایندگان دستگاه های همکار ضمن ارائه گزارش کار، آمادگی خود را برای همکاری در اجرای برنامه اعلام و پیرامون نحوه سنجش، زمان آغاز سنجش و نوبت دهی بحث و تبادل و تصمیم گیری شد و بر اساس تصمیم ستاد، نوبت دهی به نوآموزان از ۱۵ تیرماه در مدارس و هنگام ثبت نام دانش آموزان آغاز و برنامه سنجش نیز از اول مرداد ماه ۹۹ در استان انجام می شود.

46

کد خبر 1398334

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کردستان آموزان بدو ورود به دبستان آموزش و پرورش دانش آموزان برنامه سنجش سال گذشته نوبت دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند

افشین خوش‌گوار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دانش‌آموزان کردستانی ۶ عنوان برتر در مرحله کضوری جشنواره سفیران سلامت را کسب کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: در هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی، در مرحله شهرستانی ۸ هزار و ۵۲۸ اثر اعلام وصول شد که از این تعداد ۳۱۳ اثر به مرحله استانی راه پیدا کرد.

خوش‌گوار عنوان کرد: پس از داوری آثار راه یافته به مرحله استانی، با نظر شورای داوران ۲۹ اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال شد.

وی گفت: بر اساس اعلام دفتر سلامت و تندرستی وزارت، شش اثر شرکت کنندگان کردستان حائز رتبه‌های برتر کشوری شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: بر این اساس در رشته کارسازه سارا وکیلی از مدرسه متوسطه اول فاطمه الزهرا شهرستان کامیاران و سیدایمان حسینی از مدرسه متوسطه اول دکتر پرتو ماه دهگلان موفق به کسب عنوان اول شدند.

خوش‌گوار ادامه داد: در بخش کارسازه ابتدایی اول مدرسه شکوفه‌های انقلاب دیواندره متشکل از آریسا محمدیان، ستایش حمزه‌ای و فاطمه زهرا محمدی رتبه چهارم کشوری را به دست آوردند.

وی افزود: در بخش جشنواره عکاسی چهارشنبه آخر سال نیز آلان شادفر از مدرسه شهید فهمیده ناحیه ۲ و شنیا دلکی از مدرسه نیایش دهگلان حائز رتبه برتر کشوری در دوره دوم ابتدایی شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: در بخش باغچه کوچک سبزیجات نیز ایلیا صفری از مدرسه شهید آزادی کامیاران در دوره اول ابتدایی رتبه پنجم کشور را به دست آورد.

کد خبر 6090668

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل