Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@00:03:36 GMT

راهکار حاجی‌بابایی برای جلوگیری از افزایش نرخ مسکن

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۴۷۰۶

راهکار حاجی‌بابایی برای جلوگیری از افزایش نرخ مسکن

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی دلیل افزایش قیمت مسکن در همدان اظهار داشت: همدان از چندین سال گذشته جزء گران‌ترین شهر‌ها بوده و از نظر نرخ مسکن، استان دوم یا سوم پس از تهران به شمار می‌رود که یکی از دلایل آن نزدیکی به زیرساخت‌هایی مانند آزادراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: ساختار فعلی همدان از دیگر عوامل گرانی مسکن به شمار می‌رود و عمده افزایش نرخ در محدوده‌ای ویژه‌ای از شهر بوده و برخی به دلیل منافع، یک کمربندی دور شهر ایجاد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: نرخ‌های بالای زمین مسکونی مربوط به مناطق محدودی از همدان است که مدام افزایش می‌یابد به همین دلیل برخی اجازه نمی‌دهند؛ کمربند از اطراف شهر برداشته شده و به سایر مناطق شهر توجه شود.

نماینده مردم همدان در خانه ملت، طراحی نقشه جامع شهر همدان را راه برون‌رفت از این مشکل دانست و گفت: با برداشتن این کمربندی و ایجاد امکانات در مناطق دیگر از وضعیت موجود کاسته می‌شود.

حاجی بابایی با تأکید بر ضرورت نظارت بر بازار مسکن مطرح کرد: قشر‌های ضعیف بیش از این نمی‌توانند فشار‌های اقتصادی را تحمل کنند و نه‌تن‌ها خانه که حتی قیمت قبر هم در همدان افزایش یافته است.

وی اعلام کرد: در ۱۶ ماه گذشته نرخ قبر در همدان از ۶۰۰ میلیون تومان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته و تازه این پایین‌ترین نرخ است و اوقاف باید برای این موضوع فکری کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اکبر طبری علی دیواندری غلامرضا منصوری سید محمود موسوی حاجی بابایی نماینده همدان نرخ مسکن اکبر طبری علی دیواندری غلامرضا منصوری سید محمود موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان

مجید صالحی امیر گفت: ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان به سرعت در حال اجراست و تاکنون واحد‌های در حال ساخت به ۳۳ هزار واحدمسکونی در بخش‌های مسکن حمایتی، روستایی و نهضت ملی مسکن رسیده است.

او گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هدف ما ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان همدان است که شامل ۴۸ هزار واحد روستایی و ۸۲ هزار واحد شهری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: برنامه چهار ساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • واگذاری ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و هزار فقره سند مالکیت روستایی در بندر خمیر
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ۹۵ درصد بودجه پیشنهادی دولت تایید شد
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس