Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@08:57:33 GMT

واقعیت تمدن غرب در اعتراضات مردم آمریکا برملا شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۴۷۹۱

واقعیت تمدن غرب در اعتراضات مردم آمریکا برملا شده است

فراتی با اشاره به اینکه اتفاقات رخ داده در آمریکا نشان های خوبی برای تداوم نظام سرمایه داری در غرب نیست، گفت: واقعیت تمدن غرب در اعتراضات امروز مردم آمریکا برای جهان و جهانیان برملا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالوهاب فراتی در گفتگو با خبرنگار قم فردا بااشاره به اتفاقات و اعتراض های اخیر در آمریکا، اظهار داشت: ادبیات افول که در فرمایشات مقام معظم رهبری هم وجود دارد، پس از مشروطه وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بعد از وقوع جنگ جهانی اول و دوم و ظهور نازیسم و فاشیسم از دل نظام سرمایه داری که جنگ را شروع کردند خیلی ها امیدوار بودند که این دو ایدئولوژیست پایان نظام سرمایه داری باشد.

افول آمریکا شروع شده است
این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: وقتی این ادبیات به ادبیات مقام معظم رهبری وصل می شود متوجه می شویم بیشتر بجای اینکه افول آمریکا آرزو باشد رهبر معظم انقلاب برای آن دلیل و استدلال می آورد.
وی خاطرنشان کرد: برملا کردن ماهیت تمدن غرب میزان مقاومت مسلمانان را برای ساختن تمدن اسلامی را بالا می برد چرا که غربی ها تمام مقاومت ها در مقابل خود را می شکنند و آن را به حاشیه می برند. طبیعتاً کسی که بخواهد تمدنی را بسازد باید ظرفیت و امکانات مقاومت خود را در مقابل تمدن غرب بالا ببرد تا فرصت ساختن را پیدا کند.

برملا شدن واقعیت تمدن غرب در اعتراضات امروز مردم آمریکا
فراتی با اشاره به اینکه بحث مقاومت در بیانیه گام دوم انقلاب به صورت برجسته وجود دارد، گفت: اتفاقات و اعتراضات امروز در خیابان های آمریکا تمام مسائل پشت پرده تمدن غرب را برملا می کند.
وی ابراز داشت: متاسفانه آمریکایی ها به رغم آن که همواره مدعی دموکراسی و حقوق بشر هستند و به این بهانه حتی بسیاری از کشورها را مورد هجوم و فشار قرار می دهند، اما در عمل نشان داده اند که خودشان به این مسئله به معنای واقعی کلمه پایبندی لازم را ندارند .
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: کسانی که فکر می کردند لیبرالیست منتهی به برقراری عدالت اقتصادی و سیاسی در جامعه است، حوادث اخیر آمریکا نشان می دهد که چنین چیزی حداقل در جامعه سیاه پوستان رخ نداده است.
وی اضافه کرد: از آن طرف دولت موظف است حقوق تک تک شهروندان را رعایت و تساوی برقرار کند که امروز همه این موارد که از مسائل کلیدی دموکراسی است به چالش کشیده شده است.

تداوم نظام سرمایه داری در غرب با خطر مواجه است
فراتی با اشاره به اینکه اتفاقات رخ داده در آمریکا نشان های خوبی برای تداوم نظام سرمایه داری در غرب نیست، گفت: احتمال اینکه غرب بتواند از طریق تولید ایده ها و نظریه های جدید بحران های خود را حل کند وجود دارد چون فلسفه خوابیده در پشت این نظام بسیار قدرتمند است.
وی بیان داشت: اگر این فلسفه ای که بنیان های تئوریک تمدن غرب را پشتیبانی می کند نتواند راه حلی برای این معضلات پیدا کند طبیعتاً این نظام دچار تزلزل و دولت ضعیف خواهد شد و اگر هم فرونپاشد از نقش آمریکا در عرصه جهانی در توسعه اجباری دموکراسی موردنظر خود در جهان کم می کند .

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نظام سرمایه داری تمدن غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است

احمد دستمالچیان سفیر پیشین ایران در لبنان و کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با خیزش دانشجویان دانشگاه‌های غربی علیه صهیونیست‌ها اظهار کرد: از همان روز‌های ابتدایی عملیات طوفان الاقصی در چندین نوبت عنوان کردیم که از بزرگترین دستاورد‌های این عملیات به چالش کشیدن لیبرال دموکراسی غربی‌ها است.

 وی گفت: پایه های سه رکن اساسی حقوق بشر، آزادی بیان و تعیین سرنوشت در استاندارد دوگانه غرب لرزان شده است و انسان غربی و خصوصا جوانان و نخبگان دانشگاهی در این چالش برانگیختگی عمومی را به راه انداختند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: اکنون نظام استکباری غربی با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی و خیزش نخبگی روبه‌رو است. اندیشکده‌های مهم در اروپا و آمریکا در برابر این سوال قرار گرفته‌اند که چرا باید در برابر جنایات صهیونیست‌ها سکوت کنیم؟

دستمالچیان افزود: این موضوعی است که در آمریکا نماد پیدا کرده و با پیش بینی‌هایی که می‌شود به اروپا هم سرایت خواهد کرد و تقابل بسیار عمیقی میان حاکمیت و مردم به وجود می‌آورد و چالش بزرگی بر سر راه نظام لیبرال دموکراسی غربی خواهد بود .

سفیر پیشین ایران در لبنان گفت:این اعتراضات به دلیل زنجیره تکاملی اقدامات در ۲۰۰ روز گذشته است و هر اقدامی که باعث تشدید مبارزه علیه صهیونیست شود مکمل هم هستند و در یک زنجیر هستند. این اتفاقات در عرصه افکار عمومی به خصوص جامعه نخبگی اروپا و آمریکا تاثیرگذار است و رژیم صهیونیستی بیش از گذشته منزوی خواهد شد.

دستمالچیان درباره تاثیر این اعتراضات بر تغییر رویکرد دولت‌ها گفت: بی شک به دلیل آن که نظام دموکراسی وجود دارد و این دولت‌ها به رای‌های مردم خود نیاز دارند بر سر یک دو راهی قرار گرفتند. یا باید نقاب از چهره خود بردارند و کاملا به سمت خشونت و تقابل با مردم بروند و یا اینکه در برابر افکار عمومی تمکین کنند و به خواسته های آن‌ها تن دهند. این چالش مهمی است که نظام استکباری غرب با آن روبه رو است و در اروپا و آمریکا این تقابل خود را نشان می‌دهد و امروزه می بینیم که چه هنگامه‌ای از ابراز انزجار و تنفر از رژیم صهیونیستی و جنایات آنها رقم می‌خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • جای دانشجو زندان نیست!
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا
  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم