Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@00:23:43 GMT

ذات نظام سرمایه داری تبعیض و بی عدالتی است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۴۸۸۰

ذات نظام سرمایه داری تبعیض و بی عدالتی است

سام ستایشی گفت: ساختار آمریکا مبتنی بر نظام سرمایه داری و لیبرالی بوده و ذات نظام سرمایه داری تبعیض و بی عدالتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سام ستایشی در گفت و گو با سفیرافلاک اظهار داشت: انتظار عدالت در سیاست، اجتماع و اقتصاد از سیستم سرمایه داری انتظاری بیهوده بوده زیرا ذات لیبرالیسم تبعیض و بی عدالتی است و تمامی اتفاقاتی که امروزه در آمریکا و اروپا رخ داده، به دلیل نگاه اومانیستی و خودمحورگونه ی نهفته شده در این سیستم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با نگاهی به تاریخ ۳۰۰ ساله آمریکا می‌بینیم که پایه و اساس این کشور بر محور استعمار و استثمار و خوی وحشی گری تشکیل شده به طور مثال اگر در چند سال اخیر مسئله “نژادپرستی” برای سیاه پوستان آمریکا مطرح بوده همین مسئله در گذشته برای سرخ پوستان نیز اتفاق افتاده است یعنی زمانی که اروپائیان در خاک سرخ پوستان پا نهادند و با تجاوز و وحشی گری آنان را به استعمار خود درآوردند و در ادامه تشکیل ساختارهای خود، سیاهپوستان آفریقایی را با هدف برده داری به این سرزمین انتقال دادند و آنان را به عنوان شهروند درجه دوم معرفی کردند.

کارشناس سیاسی تصریح کرد: تاکنون در هر بازه زمانی و متناسب با اتفاقات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی که رخ داده، واکنش هایی نسبت به این تبعیض ها صورت گرفته و سه عامل نبود ایدوئولوژی مشخص، فقدان رهبری مدیر و مدبر و همچنین عدم انسجام در میان معترضین..

وی اضافه کرد: امروز آیینه تمام نمایی از تفکر لیبرال دموکراسی که داعیه جهانی شدن و سروری دارد را می بینیم و اگر ما می‌خواستیم به مردم کشور خود و دیگر کشورها بگوئیم و یا ثابت کنیم که لیبرالیسم منتهی به تبعیض و بی عدالتی می شود شاید هیچ وقت نمی توانستیم این امر مهم را به اثبات برسانیم؛ حال با توجه به اتفاقات پیش آمده در غرب، مردم می توانند نتیجه و دستاورد فرهنگ لیبرال دموکراسی را به صورتی کاملا شفاف مشاهده نمایند.

پژوهشگر علوم سیاسی با اشاره به آینده نظام های لیبرالی و طاغوتی گفت: طبق اعتقادات ما به سنت ها و وعده های الهی جبهه باطل که نماد آن تمدن غرب و آمریکاست قطعا به انحطاط و زوال کشیده می‌شود اما اینکه این اتفاق در چه زمانی عملی خواهد شد از یک طرف به نوع عملکرد و تلاش حامیان جبهه حق و از طرفی ارتباط با مستضعفان و عدالتخواهان جهان وابسته است که اگر جبهه واحد مستضعفین دنیا تشکیل شود پایان تمدن طاغوتی غرب زودتر محقق می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تبعیض و بی عدالتی سرمایه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه براون آمریکا سرانجام به خواسته دانشجویان تن داد

مدیران دانشگاه «براون» آمریکا در توافق با دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین، اعلام کردند که توقف سرمایه‌گذاری در شرکت‌های اسرائیلی را بررسی خواهند کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه واشنگتن پست خبر داد که دانشگاه براون در ایالت «رود آیلند» آمریکا با دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین به توافق رسیده است که توقف سرمایه‌گذاری در فلسطین اشغالی را به رأی بگذارد.

شبکه سی ان ان نیز خبر داد که دانشجویان نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که امروز ساعت 5 عصر به وقت محلی به تحصن خود پایان خواهند داد. آن‌ها این توافق را یک پیروزی «بی سابقه» و رأی‌گیری را «یک امتیاز بزرگ» توصیف کردند و آن را نشانه‌ای از «قدرت تحصن» و «جنبش ملی چادرهای دانشجویی برای فلسطین» دانستند.

طبق توافق، دانشگاه قرار است در ماه اکتبر توقف سرمایه‌گذاری در شرکت‌های اسرائیلی حامی دانشگاه را به رأی بگذارد.

واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویانتعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا

در بیانیه دانشجویان همچنین آمده است: «اگرچه تحصن به پایان خواهد رسید، اما سازماندهی برای اطمینان از اینکه مدیریت دانشگاه براون به درخواست‌‌های ما برای خروج سرمایه‌گذاری [از شرکت‌های اسرائیلی] پاسخ می‌دهد، تا رأی گیری دانشگاه در اکتبر آینده ادامه خواهد داشت».

با این حال تحصن و اعتراضات دانشجویی در دیگر دانشگاههای آمریکا علی‌رغم سرکوب شدید پلیس همچنان ادامه دارد و طبق آخرین آمار 79 دانشگاه آمریکا را در بر گرفته است.

روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه در گزارشی نوشت که حداقل 900 دانشجو از آغاز اعتراضات بازداشت شده‌اند.

امروز نیز مدیریت دانشگاه تافتس در ایالت ماساچوست آمریکا اعلام کرد که در ابلاغیه رسمی به دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین، از آن‌ها خواسته است تا به این کار پایان دهند، در غیر این صورت بازداشت خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا به چه معناست؟
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • دانشگاه براون آمریکا سرانجام به خواسته دانشجویان تن داد
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!