Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایزدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه نژادپرستی یکی از ستون های تمدن آمریکاست، گفت: آمریکا در حوزه های اقتصادی، نظامی، قدرت نرم وبرخی حوزه های دیگر دچار افول شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اتفاقات اخیر آمریکا و مسئله نژاد پرستی، اظهار داشت: در اولین روزی که آمریکا شکل گرفت قبل از اینکه رسماً تأسیس شود، این نگاه نژادپرستانه در آمریکا وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این یکی از محورهای اصلی کشور و تمدن آمریکا است، اگر برای آمریکا تمدنی قائل باشیم، نژاد پرستی یکی از شاخص‌ها و ستون‌های اصلی تمدن آمریکا است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به تفکر داروینیسم اجتماعی در آمریکا، گفت: نظریه داروین این گونه است افراد توانمند می مانند و افراد ضعیف از بین می روند. البته عده ای هم این تفکر را در مباحث اجتماعی وارد کردند به معنی که اگر کسی ضعیف است، نه لزوماً وظیفه دولت است به او کمک کند نه وظیفه دیگری است.
وی اضافه کرد: در آمریکا حالت دیکتاتوری وجود دارد. با کسی شوخی ندارند و برخی مباحث در آمریکا کم و بیش مورد اجماع واقع می‌شود و خیلی هم فرق نمی‌کند دموکرات یا جمهوری خواه سر کار بیاید. با سلیقه‌های مختلف می آیند اما معتقد به برخی از مسائل می‌شوند و به کس دیگر هم اجازه ورود به سیستم داده نمی شود.

آمریکا در بیشتر حوزه ها دچار افول شده است
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه آمریکا در حوزه های اقتصادی، نظامی، قدرت نرم و...  دچار افول شده است، گفت: اتفاقی که برای شوروی رخ داد فروپاشی می باشد. افول اتفاقی است که برای فرانسه و انگلیس رخ داد چرا که در مقطعی این کشورها ابرقدرت بودند و دنیا را اداره می کردند اما بعد از مدتی افول پیدا کردند و مدیریت آنها ضعیف و حضور آنها کمرنگ شد.
وی ابراز داشت: هنوز هم کشورهایی هستند که کشورهای ضعیفی نیستند اما آن حالت ابرقدرتی خود را از دست داده اند. این افول است که آمریکا به این سمت در حال حرکت است.
ایزدی در ادامه با اشاره به آینده کشور آمریکا با گستردگی این اعتراضات، عنوان داشت: حرکت های اجتماعی در آمریکا به صورت سنتی سرکوب شده است اگر تاریخ ملاک باشد این هم سرکوب خواهد شد البته گستردگی این حرکت اجتماعی بیشتر است و سرکوب آن هم سخت تر است.
وی خاطرنشان کرد: سرکوب هایی که انجام می گیرد آتش زیر خاکستر تولید می کند. چندباری این سرکوب ها صورت می گیرد اما این اقدام به نقطه ای می رسد که دیگر سرکوب کارساز نیست و این تغییر دموکراسی در آمریکا رخ می دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دچار افول شده تمدن آمریکا حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام سیمئونه از والورده / باز هم نژادپرستی در لالیگا!

در هفته سی‌وسوم لالیگا اتلتیکومادرید در واندامتروپولیتانو میزبان بیلبائو بود و در نهایت با پیروزی مقابل این تیم جایگاه چهارمی خود را تثبیت کرد.

به گزارش ایسنا، اتلتیکومادرید با پیروزی ۳ بر یک مقابل بیلبائو هم رتبه چهارم خودش در جدول را مستحکم‌تر کرد و هم انتقام شکست مقابل این تیم در کوپا دل ری را گرفت.

شاگردان سیمئونه بازی را خوب شروع کردند و توسط دی‌پائول به گل رسیدند اما درخشش نیکو ویلیامز اجازه نداد روخی بلانکو پیروز به رختکن بروند.

در نیمه دوم اما سیمئونه بهتر از والورده کار کرد و در نهایت میزبان به پیروزی قاطع ۳ بر یک دست پیدا کرد. بیلبائو هم با ۵۸ امتیاز و ۶ امتیاز اختلاف نسبت به اتلتی در جایگاه پنجم قرار گرفت.

این بازی اما تحت تأثیر شعارهای نژادپرستانه هواداران اتلتیکومادرید علیه نیکو ویلیامز بود و او با گلزنی و اشاره به رنگ پوستش جواب نژادپرستان را داد. نکته جالب اینکه سران اتلتیکومادرید معتقد بودند رفتارهای وینیسیوس باعث خشم هواداران و شعارهای نژادپرستانه آن‌ها می‌شود و امشب ثابت شد این گزاره فقط یک توجیه است و نژادپرستی با لالیگا عجین شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • طنین دانشجویان بین المللی کیش در محکومیت سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • انتقام سیمئونه از والورده / باز هم نژادپرستی در لالیگا!
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست