Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ماهنشان در مجلس گفت: برای مقابله با بیماری‌های نوظهور و تجهیزات پزشکی گران‌قیمت نیازمند منابع مالی پایدار هستیم. ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

سید مرتضی خاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: سطح‌بندی خدمات از طریق نظام ارجاع و پزشکی خانواده یکی از راه‌های مدیریت منابع در حوزه سلامت تشخیص داده شده که بر این اساس پیشگیری بر درمان مقدم بوده و از سویی اقتصاد سلامت حفظ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تدارک منابع پایدار برای نظام سلامت یکی از اولویت‌ها و رویکردهای ما در مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: هر روز نیاز ما به منابع سلامت بیش از پیش خواهد شد چرا که ظهور بیماری‌های جدید و سنگین بودن قیمت تجهیزات پزشکی نیازمند منابع پایداری است و بر این اساس برنامه‌ریزی برای انسان سلامت محور یک حرکت زیربنایی می‌خواهد.

اولویت‌های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس / تاکید بر اجرای سیاست‌های ‌ابلاغی مقام معظم رهبریکمیسیون بهداشت مجلس یازدهم آماده حضور اقتصاددان‌ها و کارشناسان اقتصادسلامت است

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان های قلتوق و بوغداکندی با تاکید بر اینکه سعی شده پایداری منابع در قانون برنامه ششم و بودجه‌های سنواتی مجلس دهم مد نظر باشد، افزود: این طرح کامل محقق نشده اما پایه‌گذاری خوبی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برخی از تولیدکنندگان محصولاتی چون سیگار، پفک، خودرو با ایمنی پایین تولید می‌کنند و به سلامت جامعه صدمه می‌زنند، تشریح کرد: اخذ مالیات و عوارض از این واحدهای تولیدی و صرف این درآمدها در برگرداندن سلامت به جامعه می‌تواند گام مهمی در حفظ سلامت باشد.

خاتمی در ادامه افزود: اگر قیمت سیگار افزایش یابد و تعداد مصرف‌کنندگان کاهش یابد، باز هم این کارخانه‌های تولیدی سود خود را کسب می‌کنند و  با وجود عدم تصویب مباحث مذکور اما باز هم در مسیر اخذ مالیات حرکت خواهیم کرد چرا که با این روش تامین هزینه‌های بخش سلامت از بودجه عمومی کشور کاسته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کارهای قبلی ما در راستای سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و سند چشم‌انداز بوده ولی موانعی هم بر سر راه قرار داشت، اظهار داشت: در مجموع راه ما تداوم این سیاست‌ها است و در حوزه بیماری‌های خاص تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/ش

R7707/P/S6,59/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۵۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند